יום שבת, 06.07.2024 שעה 06:42

פדרר הודח בשמינית, נדאל העפיל לרבע הגמר

מדריד: נישיקורי רשם 4:6, 6:1 ו-2:6 על האליל שלו, הספרדי גבר על יוז'ני. מארי ניצח את סימון ויחזור למקום השני בעולם. נשים: סרינה ושראפובה ברבע

|
פדרר תופס את הראש (רויטרס)
פדרר תופס את הראש (רויטרס)

רוג'ר פדרר, שחזר אחרי שמונה שבועות לסבב העולמי כדי להיות מוכן לעונת החימר, הצטרף הערב (חמישי) למצעד המודחים מטורניר מדריד לצידו של נובאק ג'וקוביץ', כשעף מהטורניר בו זכה בשנה שעברה כבר בשמינית הגמר על ידי קאי נישיקורי היפני, 4:6, 6:1 ו-2:6 אחרי שעה ו-35 דקות.

פדרר נראה חלוד יחסית כבר מהפתיחה ונישיקורי ניצל את נקודת השבירה הבודדת במערכה הראשונה כדי לזכות בה. פדרר חזר בסערה עם 1:6 במערכה השנייה, אבל נישיקורי, הטניסאי הכי טוב של יפן בכל הזמנים, הסתער על המערכה השלישית, שבר פעמיים ל-1:4 בדרך ל-2:6 ואולי לניצחון הגדול בקריירה שלו.

"פדרר היה האליל שלי כל השנים. למעשה לנצח אותו הייתה אחת המטרות שהצבתי לי בקריירה. זה מדהים שזה קרה דווקא על חימר שאינו המשטח הכי טוב שלי", אמר נישיקורי הנרגש בסיום. היפני הדיח את נובאק ג'וקוביץ' בבאזל לפני שנתיים ויש לו ברזומה 8 נצחונות על שחקני טופ-10.

נישיקורי ייאבק על מקום בחצי הגמר מול הספרדי פאבלו אנדוז'ר שעלה לרבע הגמר כשבן ארצו, דניאל חימנו טראבר, פרש בשוויון 5:5 במערכה הראשונה. אז אם ג'וקוביץ' ופדרר בחוץ, אף אחד לא ימנע כנראה מרפאל נדאל, מלך החימר, את התואר היוקרתי.

נדאל ניצח בשמינית הגמר את מיכאל יוז'ני מרוסיה 2:6 ו-3:6 וישחק ברבע הגמר מול הרביעי בעולם, דוד פרר, שעצר את טומי האס בן ה-35 אחרי 7 ניצחונות רצופים בסבב כולל תואר במינכן, 5:7, 6:4 ו-4:6. האס כבר הוליך 2:4 במערכה השלישית, אבל סיום חזק של פרר חולל מהפך.

נדאל מרוצה (רויטרס)
נדאל מרוצה (רויטרס)
 

מי שבכל זאת נשאר היריב העיקרי של נדאל על התואר הוא אנדי מארי, שהשיג את הניצחון ה-400 שלו בסבב כשחזר מפיגור מערכה ושבירה מול הצרפתי ז'יל סימון לנצחון 6:2, 4:6 ו-6:7 (6:8). סימון הציל בסיום חמש נקודות משחק, אך לבסוף נכנע. מארי יחזור למקום השני בעולם אחרי הטורניר עקב הפסד הנקודות של פדרר, עובדה מאוד משמעותית לפני הרולאן גארוס. ברבע הגמר הוא יפגוש את תומס ברדיך הצ'כי, שניצח 6:7 ו-5:7 את קווין אנדרסון מדרא"פ. 

ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי גבר על פרננדו ורדסקו הספרדי 6:4, 3:6 ו-2:6 ויפגוש ברבע הגמר את השוויצרי מספר 2, סטן ואורינקה, ששלח הביתה את מי שהעיף את נובאק ג'וקוביץ, גרגור דימיטרוב הבולגרי, עם 6:3, 4:6 ו-1:6.

סרינה ושראפובה בדרך לדו קרב
אצל הנשים, ממשיכות שתי המדורגות הבכירות בעולם לשעוט לעבר הגמר. סרינה וויליאמס ניצחה את מריה קרילנקו מרוסיה 3:6 ו-1:6 תוך שהיא מאבדת שתי נקודות על הסרב שלה בכל המשחק ורק שש נקודות בכל המערכה השנייה. סרינה תפגוש בספרדיה אנבל מדינה גריגאס ברבע הגמר שלבטח לא תמנע ממנה להמשיך הלאה.

השנייה בעולם ומלכת החימר בעונות האחרונות, מריה שראפובה גברה 2:6 ו-5:7 על סבין ליסיצקי מגרמניה. ליסיצקי כבר הייתה ביתרון 4:5 במערכה השנייה, אבל שראפובה הצילה שתי נקודות מערכה, ועם המומנטום לקחה את שלושת המשחקונים האחרונים. שראפובה תפגוש בקאיה קנאפי האסטונית שגברה 3:6 ו-4:6 על דניאלה הנטוחובה הסלובקית.

שראפובה שמחה (רויטרס)
שראפובה שמחה (רויטרס)
 

אקטרינה מקרובה מרוסיה, שהופכת לקוטלת ענקיות בשרשרת, המשיכה עם השבוע הנהדר שלה ואחרי שהדיחה את ויקי אזרנקה בסיבוב השני, הקורבן הפעם הייתה מריון ברטולי הצרפתיה עם 3:6 ו-2:6. מקרובה תשחק מול האיטלקיה שרה אירני, המדורגת שביעית, שגברה 5:7 ו-3:6 על וארבה לאפצ'נקו האמריקנית..

גלושקו הודחה ביוהנסבורג
השבוע הישראלי המאכזב המשיך ביוהנסבורג כשיוליה גלושקו שדורגה שנייה בטורניר, הודחה ברבע הגמר ע"י המדורגת 179 בעולם שנל סימונדס מדרא"פ עם 7:5 ו-6:0. גלושקו אמנם תעלה לדירוג שיא סביב המקום ה-152 בעולם, אבל יכלה להגיע לטורניר בו היא מדורגת שנייה, לפחות עד הגמר ולהתקרב לאזור ה-140 בעולם. בראשית השבוע הודחו בזה אחר זה שחר פאר, דודי סלע ואמיר וינטרוב בשלבים מוקדמים בטורנירים חלשים יחסית, בהם הייתה להם הזדמנות לפרוץ קדימה.בטורניר ה-ITF ברמת השרון, עלו שלוש ישראליות לחצי הגמר, דניז חזניוק אלופת שני הטורנירים האחרונים באשקלון, קטיה טור ואור לי. אור רם הראל העפיל לחצי הגמר בטורניר הגברים המקביל. הישראלי ניצח 3:6,2:6 את המדורג שבע, דניאל גלנסי, ורשם הישג שיא בקריירה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */