יום שני, 07.10.2024 שעה 14:14

סנסציה: דימיטרוב הדהים את ג'וקוביץ' במדריד

הבולגרי (28 בעולם) התגבר על התכווצויות שרירים והדיח את הראשון בעולם עם 6:7, 7:6 ו-3:6 ועלה לשמינית הגמר. נשים: סרינה וברטולי עלו לשלב הבא

|
נובאק ג´וקוביץ´ בהלם (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ בהלם (רויטרס)

כוכב נולד. הפתעת ענק במדריד. גרגור דימיטרוב בן ה-21 מבולגריה, המדורג 28 בעולם, העיף את הראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ' כבר במשחקו הראשון בטורניר ועלה לשמינית הגמר אחרי שלוש שעות וחמש דקות של דרמה על החימר האדום עם 6:7 (5:7), 7:6 (10:8) ו-3:6. דימיטרוב שהחמיץ בגלל התכווצויות שרירים ניצחון על נדאל לפני כמה שבועות, סבל מתופעה דומה גם בסוף המערכה השנייה אבל חזר בגדול במערכה השלישית כשנובאק הלך ודעך.

הסרבי הוליך 4:5 במערכה הראשונה אבל החמיץ נקודת מערכה וזו הגיעה לשובר שוויון בו הבולגרי היה מצוין וניצח 5:7. דימיטרוב שבר ל-2:4 במערכה השנייה, אבל נובאק חזר אחרי משחקון צמוד ל-4:4 .

התכווציות השרירים הגיעו והקהל הספרדי קם על רגליו ושאג "דימיטרוב, דימיטרוב". ג'וקוביץ' חש לא בנוח והבולגרי הצליח עם רגל כואבת לקחת את המערכה השנייה לשובר שוויון דרמטי, בו נובאק הוליך 2:5, אבל דימיטרוב חזר לנקודת משחק ביתרון 6:7, כשנולה מצליח לסחוט 8:10 ומערכה שלישית.

דווקא כשנראה שהבולגרי הכואב ייעלם במערכה השלישית, הוא חזר בגדול, שבר את נולה במשחקון הראשון ל-0:1, ושמר על יתרון השבירה לאורך כל המערכה. ביתרון 3:5 שבר והשיג את הניצחון הגדול בקריירה שלו בדרך לשמינית הגמר. הולך להיות מעניין השנה בברולאן גארוס.

ג´וקוביץ´ מתקשה לקבל את ההדחה (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מתקשה לקבל את ההדחה (רויטרס)
 

לא התכוננתי טוב לטורניר הזה. 12 יום מאז מונטה קרלו לא נגעתי במחבט. אבל אני לא מחפש תירוצים. כל הקרדיט לדימיטרוב שהגיש מצוין, היה מגוון והיה השחקן הטוב על המגרש", אמר ג'וקוביץ' המאוכזב בסיום.

"בשביל משחקים כאלה מתאמנים כל החיים, אז למה לא לנצח בהם. היום היה מהימים האלה שהרגשתי טוב על המגרש, הרגשתי שאני עם נובאק ויכול להישאר איתו לאורך משחק שלם. זה יום ענק בשבילי אבל אני חייב להישאר על הקרקע. אני מקווה להישאר ברמה הזו ולפגוש את השחקנים האלה בשנים הבאות", אמר דימיטרוב.

דימיטרוב נפרד מג´וקוביץ´ (רויטרס)
דימיטרוב נפרד מג´וקוביץ´ (רויטרס)
 

רוג'ר פדרר החל את מסע ההגנה שלו על תואר החימר בטורניר מדריד. השוויצרי חזר אחרי שמונה שבועות של הפסקה למגרשים וגבר בסיבוב השני על ראדק סטאפנק הצ'כי 3:6 ו-3:6.

"לא שיחקתי נפלא, וגם לא ציפיתי מעצמי לעשות את זה כאן אבל הייתי לא רע", סיכם רוג'ר פדרר שבשנה שעברה זכה בטורניר כשהחימר היה כחול. השני בעולם יפגוש בשמינית הגמר את ויקטור טרויצקי מסרביה או קאי נישיקורי מיפן.

גם השלישי בעולם, אנדי מארי, עלה היום לשמינית הגמר אחרי ניצחון קשה על פלוריאן מאייר מגרמניה 6:7 (11:13!) ו-6:7 (3:7). הסקוטי הודח מוקדם בטורניר מונטה קרלו והוא ינסה להכין את עצמו לרולאן גארוס טוב יותר. ז'יל סימון מצרפת שגבר על ג'רמי שארדי בן ארצו 4:6 ו-6:7 יהיה יריבו הבא.

מי שהודח בסיבוב השני במפתיע הוא רישאר גסקה המדורג שמיני שנכנע 7:5, 3:6 ו-6:4 לספרדי דניאל גירמו טארבר .

פדרר בפעולה  (רויטרס)
פדרר בפעולה (רויטרס)
 

פרננדו ורדסקו המקומי שימח את הקהל כשניצח את מילוש ראניץ' הקנדי (12) אחרי מותחן שארך שעתיים ו-35 דקות, 4:6, 6:2 ו-6:7 (7:9). פבלו אנדוז'ר , עוד מקומי שקיבל כרטיס חופשי, הצטרף לשמינית הגמר אחרי 4:6 ו-4:6 על ג'ון איסנר האמריקני.

בנוסף, הודח בסיבוב הראשון הסרבי ינקו טיפסרביץ' שעובר עונה מאוד רעה. טיפסרביץ' הפסיד לחואן מונקו הארגנטיני שחוזר לעצמו 6:7 ו-3:6. אלוף מינכן הטרי בן ה-35, טומי האס, המשיך במומנטום והביס 1:6 ו-2:6 את המדורג 20 בעולם אנדראס ספי מאיטליה.

סרינה וברטולי הבטיחו מקומן בשמינית הגמר
הראשונה בעולם ואלופת מדריד בשנה שעברה, סרינה וויליאמס, התקדמה לשמינית הגמר עם 2:6 ו-5:7 על לודס דומינגוס לינו הספרדיה שעשתה לסרינה חיים קשים במערכה השנייה.

וויליאמס. תהיה בשמינית הגמר (רויטרס)
וויליאמס. בדרך לעוד תואר? (רויטרס)
 

עוד עלו לשמינית הגמר: המדורגת 14 מריון ברטולי שניצחה כשהיא חצי פצועה את הספרדיה מריה טורו פלור 4:6, 6:2 ו-4:6. כמו כן המדורגת 15 סבין ליסצקי מגרמניה גברה 6:7 ו-6:7 על דומיניק סיבולקובה הסלובקית. גם ירוסלבה שבדובה מקזחסטן שגברה 2:6, 6:4 ו-4:6 על קריסטין פליפקנס הבלגית ואנבל מדינה גריגאס הספרדיה שניצחה 5:7 ו-3:6 את מדיסון קיז מארה"ב עלול שלב הבא.

סבטלנה קוזנצובה גברה בדרבי רוסי על נדיה פטרובה 6:7, 6:4 ו-4:6. אנה איבנוביץ' הסרבית הביסה את שנל שיפרס מדרא"פ 2:6 ו-2:6.

אסור לפספס
נגןמי ניצח ב-1 על 1 בכדורסל? הנרי מול פיקה
מי ניצח ב-1 על 1 בכדורסל? הנרי מול פיקה
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
/* LAST / NEXT ROUNDs */