יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:31

שלזינגר: יש בוועדה ניגוד עניינים ומעילה באמון

הג'ודוקא במכתב התראה לפני תביעה לוועדה המקצועית של איגוד הג'ודו: "פונטי והרשקו מעוניינים לשלול ממני את הזכות לצאת לתחרויות ומקדמים את ג'רבי"

|
שלזינגר:
שלזינגר: "מוליכים את הציבור שולל" (יניב גונן)

במכתב ששלחה אמש (שני) הג'ודוקא אליס שלזינגר, באמצעות בא כוחה, אמיר רוזנברג, לחברי הוועדה המקצועית של איגוד הג'ודו, מטיחה הספורטאית האולימפית טענות בדבר ניגודי עניינים חמורים, הולכת הציבור שולל, מעילה באמון, פגיעה במנהל תקין, ניהול התכנסות פיקטיבי ועוד. במכתב התראה לפני תביעה, דורשת שלזינגר: "צמצמו את הנזק שכבר גרמתם". 

כמו כן מגולל המכתב התנהלות לא תקינה של יו"ר האיגוד, משה פונטי שהודיע לחברי הוועדה ובניגוד חמור לתקנון האיגוד (סעיף 17ח') כי בכל מה שקשור לנבחרת ישראל הוא זה שייקבע. חברי הוועדה שיתפו פעולה עם האחרון ומשמשים כיסוי לענישת אליס למרות שלא החליטו על כך בעצמם ולא הביעו שום התנגדות לכך שהיו"ר לוקח את הסמכויות לידיו ובכך פוגע, מעניש ומכפיש את אליס שלזינגר.

עוד עולה מהמכתב שאת ניגודי העניינים וכן את העובדה כי הוועדה אינה מוסמכת לדון בענייני הנבחרת הסתירו חברי הוועדה מעין הציבור ואפשרו פגיעה יום יומית באליס והשמצתה בכלי התקשורת על ידי האיגוד תוך שלילת זכויותיה. בנוסף נטען שהוועדה  משתפת פעולה באופן חמור עם העובדה כי לשני הרשקו, מאמנה של ירדן ג'רבי, ומאמן נבחרת ישראל לנשים, ולמשה פונטי יש עניין לשלול מהג'ודוקא אליס שלזינגר את האפשרות להשתתף בתחרויות בחו"ל ובכך להקל על מי שהם רוצים לקדם. בכך הם בעצם פוגעים בה, במאמנה, במועדון שלה, באיגוד הג'ודו ובמדינת ישראל.

שני הרשקו. מנסה לקדם את ג´רבי (שי לוי)
שני הרשקו. מנסה לקדם את ג´רבי (שי לוי)
 

שני הרשקו, שניסה לכסות את הפעילות שלו ושל פונטי, שלח מכתב ובו טוען לכאורה כי הוא הרחיק את אליס מפעליות בנבחרת לשבועיים לאחר שזו הודיעה לו שלא תצא לאליפות אירופה: "אני חושב שאת עושה טעות מקצועית כשאת מחליטה לא לצאת לאליפות אירופה, ההשתתפות באליפות אירופה היא זכות גדולה לכל ספורטאית נבחרת ובפרט לספורטאית במעמדך. את צריכה לקחת בחשבון שלהחלטתך עלולות להיות השלכות עתידיות. אני מעביר את החלטתך והמייל ששלחת לידיעתו וטיפולו של מנכ"ל האיגוד".  

"ההמכתב של שני עשוי להטעות ולגרום לקוראים אותו לחשוב כי אכן זו ההודעה שאליס שלחה לשני וכי זו תגובתו האמיתית", טען בא כוחה של שלזינגר. מציטוט זה, עולה כי לא הייתה כל הרחקה לשבועיים וכי עצם העברת האחריות למנכ"ל – היו"ר, מעידה על הבנתו של שני את ניגוד העניינים בו הוא מצוי.

משה פונטי. לוקח סמכויות בניגוד לתקנון (יוסי ציפקיס)
משה פונטי. לוקח סמכויות בניגוד לתקנון? (יוסי ציפקיס)
 

במכתב לוועדה מצורפת המשך ההתכתבות בין אליס לשני. בין היתר נכתב שם שההחלטה לא לצאת לאליפות אירופה לא הייתה של שלזינגר אלא של איגוד הג'ודו ונבעה מהעובדה ששללו את המימון למאמנה האישי של שלזינגר, ימים ספורים לפני התחרות, למרות שמנהל הספורט הודיע שהוא מוכן לייחד כספים לנושא זה. אולם הג'ודוקא טוענת במכתבה לשני שהיא מבינה אותו ושהוא עושה בדיוק מה שפאבל מוסין מאמנה האישי היה עושה עבורה. אולם היא מצפה ממנו לא להבליג ולהילחם על דברים שהוא לא היה נותן לאנשים אחרים להבליג עליהם.

המכתב חושף השתלשלות עניינים לא תקינה גם בכל הקשור להתכנסות הוועדה המקצועית אליה זומנה שלזינגר. האחרונה קיבלה זימון פתע בתאריך ה-30.4.13 בשעה 22:39 בלילה וזימון דחוף יום למחרת בשעה 16:30 במטרה להשעותה מפעילות בנבחרת ישראל על לא עוול בכפה.

במכתבו, מציין עו"ד רוזנברג, דרישות לתיקון מיידי של העוולות לכאורה, שהתרחשו וכוונו נגד אליס. אחת הדרישות היא הקמת וועדת חקירה שתבדוק מדוע הסמכות המקצועית בנושא הנבחרת נלקחה מהאיגוד, בחינת ניגוד העניינים בוועדה, חקירת הקשרים בין חברי הוועדה עצמה ושתיקתם של חברי הוועדה לנוכח ידיעתם על התנהלותו הלא תקינה של משה פונטי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */