יום רביעי, 03.07.2024 שעה 05:23
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

שמעון מזרחי יחליף את קופל: חייבים יו"ר קבוע

יו"ר מכבי תל אביב מונה כיו"ר הזמני של איגוד הכדורסל: "אני לא מתכוון להיות יו"ר וגם לא ממלא מקום. רבים מאלו שיושבים פה לא רוצים את התפקיד"

|
שמעון מזרחי ומוטי אמסלם, היום באיגוד (יניב גונן)
שמעון מזרחי ומוטי אמסלם, היום באיגוד (יניב גונן)

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, מונה כממלא מקום זמני של אבנר קופל כיו"ר איגוד הכדורסל, כך הוחלט היום (רביעי) בישיבת ההנהלה של האיגוד. כזכור, קופל התפטר בתחילת השבוע מתפקידו לאחר פחות משנה בתפקיד.

מזרחי אמר לאחר קבלת המינוי: "ניהלתי את הישיבה והודיתי לאבנר על התקופה שבה הוא שימש כיו"ר. אני לא מתכוון להיות יו"ר וגם לא ממלא מקום. חייבים למצוא יו"ר קבוע ואני מקווה שיימצא יו"ר מוסכם על כולם".

"מרבית מאלו שישבו פה לא היו רוצים להיכנס לתפקיד הזה ואני חושב שיצטרכו למצוא מועמד ראוי שיוכל ליצור את התדמית הנכונה. איגוד הכדורסל היה האיגוד המוביל בכל אגודות הספורט בישראל וזה צריך לחזור להיות כך".

"ידעתי להימנע מניגוד אינטרסים. סיעת עוז צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהאיגוד הזה ונקבל את כוחה היחסי בכל הוועדות הקיימות ועל פי כישורים של אנשיהם".

מזרחי: לא רוצה להיות יו"ר האיגוד

בעלי גלבוע/גליל, חיים אוחיון: "בעוד כמה שבועות ייבחר יושב ראש חדש. זה יקרה מהר מאוד. זה חייב להיות מישהו שסומכים עליו, מאמינים בו ונותנים לו לעבוד. כרגע המקום הזה לא מתפקד וצריך מישהו שיידע לעשות זאת".

שמעון מזרחי (יניב גונן)
שמעון מזרחי בישיבה (יניב גונן)
 

למרות בקשתו של מזרחי, סיעת עוז הודיעה כי לא תצטרף לקואליציה עד שלא יתקיים מכרז לתפקידי היועמ"ש והחשב כאשר בנוסף צבי ליבר יהיה מורשה חתימה וצביקה שרף יהיה יו"ר הועדה המקצועית.

צביקה שרף אמר: "באופן טבעי שמעון מזרחי לקח את המושכות כי האיגוד צריך להמשיך לחיות. צריך גם להתחיל לתקן דברים שהם לא בסדר. בימים הקרובים יישבו כל נציגי הסיעות וינסו למצוא פתרון להמשך ניהול האיגוד וצריך זמן. מצד שני אנחנו לא חוזרים מדרישתנו שהאיגוד צריך להתנהל בצורה שקופה, ראויה, נקייה ומקצועית. על כך זעקתי כל הזמן. נראה איך יתקדמו הדברים בימים הקרובים, יש מו"מ ומה שיוחלט יוחלט. צריכים להיות מכרזים ואנו עומדים כל כך שהם יתקיימו כדין".

שאול אייזנברג הוסיף: "סיעת עוז היא אופוזיציה כל עוד הדברים האלה לא יתבצעו. לא התקבלה שום החלטה בישיבת הנהלת האיגוד. נמסרה הודעה של שמעון מזרחי שכממלא מקום ממשיך בתפקיד הזה באופן אוטומטי. טוענים שתוך שבועיים יהיה יושב ראש חדש, אם התנאים יהיו על פי תפיסת עולמנו אין שום בעיה. אנחנו לא רוצים לקחת אחריות על הדברים שקרו פה. מדו"ח המבקר עולים דברים חמורים וקשים מאוד. אנחנו לא נהיה שותפים לדברים כאלה".

שמעון מזרחי (יניב גונן)
שמעון מזרחי בישיבה (יניב גונן)
 

עוד לפני המינוי: דרמה באיגוד
עוד לפני כן התרחשה דרמה באיגוד הכדורסל. קופל, שלח פנייה לאיגוד והודיע כי הוא חוזר בו מהתפטרותו וברצונו לנהל את ישיבת האיגוד. במהלך היום באיגוד הכדורסל עסקו בניסיונות להשיג את קופל שתחילה לא ענה לשיחות.

במקביל היועץ המשפטי, עו"ד רונן ויינברג, כפי שפורסם אתמול לראשונה ב-ONE, שלח היום חוות דעת לפיה מזרחי יכול לשמש כממלא מקום זמני בתפקיד יו"ר האיגוד, כאשר העניין אמור להיות קצוב מראש לזמן קצר מאוד.

צביקה שרף ושאול אייזנברג (יניב גונן)
צביקה שרף ושאול אייזנברג (יניב גונן)
 

כמו כן, מזרחי על פי חוות הדעת, לא יוכל להתעסק בעניינים הקשורים לקבוצות ליגת העל כדי שלא יווצר ניגוד עניינים בין עבודתו כיו"ר מכבי ת"א.

עוד לפני שמזרחי קיבל את התפקיד, קופל התייחס לנושא בשיחה עם ONE: "ההתפטרות שלי סופית. אני לא נוהג ברוורס. יחד עם זאת פנו אליי קבוצות מליגת העל וחברי הנהלה מאיגוד הכדורסל בבקשה שאחזור מההתפטרות עד שיימצא יו"ר ראוי. הם אמרו שהם לא רוצים את שמעון מזרחי, או שיתפטר ממכבי ת"א ואז הוא ראוי, או לחילופין שיודיע שהוא לא מתכוון להיות יו"ר זמני וגם לא יעשה פעולות כיו"ר".

איתן רוב וחיים אוחיון (יניב גונן)
איתן רוב וחיים אוחיון (יניב גונן)
 

קופל המשיך: "לא בסמכותו לעצור את עצירת התשלומים באיגוד והוא גם ביקש מהמנכ"ל בן שושן לעשות אסיפת עובדים טרם המינוי שלו. יתרה מזאת לאור שיחתי עם גורמים במשרד הספורט הרי שהמינוי של מזרחי לא תקין. הודיע לי מוטי אמסלם בשם סיעת הפועל שיש להם החלטה לתת למנגנון של האיגוד להמשיך לעבוד עד למציאת יו"ר בימים הספורים הקרובים. אני נפרדתי מתפקידי כיו"ר ובשלב הזה אני נשאר חבר הנהלה".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */