יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:44

"ניכשל שוב באולימפיאדה אם התקציב לא יעלה"

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, דיבר על המצב הקשה בענף בקבלת פנים מיוחדת לכבוד ארשנסקי וג'רבי שזכו במדליות: "אין כסף לשלוח פיזיותרפיסט לחו"ל"

|
ג´רבי, פונטי וארשנסקי בקבלת הפנים (משה חרמון)
ג´רבי, פונטי וארשנסקי בקבלת הפנים (משה חרמון)

לאחר ששבו לארץ עם מדליות ארד מאליפות אירופה בבודפשט, זכו היום (שני) ירדן ג'רבי וטומי ארשנסקי לקבלת פנים חגיגית מטעם איגוד הג'ודו.

לאירוע הגיעו גם יתר חברי המשלחת הישראלית. המדליסטים סיפרו על תחושותיהם בימים האחרונים. ארשנסקי אמר: אני מאושר ולא מצליח לישון כל כך בלילות. האדרנלין עדיין פועל". ג'רבי הוסיפה: "הייתי בווינגייט, כולם בירכו אותי וזה פשוט כיף".

יו"ר האיגוד, משה פונטי, היה הראשון לברך: "כל הכבוד לירדן וטומי. אני שמח שהייתי חלק מההצלחה הזו ואני רוצה לומר לך שגם אני התרגשתי והיה לי הכבוד להיות איתכם". לאחר מכן פונטי ניצל את ההזדמנות ודרש תקציבים גדולים יותר: "אני מבקש מכל מי שאפשר שיעלו לנו את התקציבים, אי אפשר להביא הישגים ככה. אי אפשר לבוא אחרי שלוש וחצי שנים באולימפיאדה ולומר נכשלנו. אני בטוח שניכשל שוב אם לא יעלו לנו את התקציבים כדי שנעשה ספורט".

היו"ר המשיך: "בשנה שעברה חזרה המשלחת עם ארבע מדליות והייתי בטוח שתקציבי איגוד הג'ודו יגדלו. שנה לאחר מכן, אני מוצא שהתקציב שלנו ירד. השנה הבאנו שתי מדליות ואני פוחד שיורידו לנו שוב את התקציבים. זה מטריד אותי מאוד כי אנחנו איגוד במצוקה שמקבל 550 אלף שקל כתמיכה, כשאנחנו צריכים לתת 360 אלף שקל לחובות כתוצאה מפעילות האיגוד הקודם, כך שלא נשאר לי כמעט כסף לעשות משהו עם הספורטאים הצעירים שלנו והגעתי למצב שאין לי כסף לשלוח פיזיותרפיסט לחו"ל".

ארשנסקי: אני לא נרדם מאז הזכייה

דודו מלכה, סגן ראש מנהל הספורט, הגיב לדבריו: "אני יודע לומר שהתקציב רק הלך ועלה. אין לי שום ספק שזה לא מספיק, אבל כאשר משווים את האיגוד לענפים האחרים, הוא בין המובילים. ההצלחה שלו לא מובנת מאליה לאור מה שקרה עם הג'ודו בחמש השנים האחרונות. צריך לדעת שבקצה השרשרת יש את מנהל הספורט שעושה תעדוף לענף לעומת ענפים אחרים ברמה התקציבית".

לגבי אליס שלזינגר, שלא הצטרפה למשלחת, הגיב פונטי: "אם היא רוצה להיות ספורטאית אולימפית, היא צריך להתנהג ככזאת. אם היא תחזור להתחרות? זה תלוי בה, לא בנו. זה נושא מורכב".

ג´רבי, פונטי, ארשנסקי וסמדג´ה (משה חרמון)
ג´רבי, פונטי, ארשנסקי וסמדג´ה (משה חרמון)
 

ובחזרה לברכות. מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, בירך את ג'רבי: "היא זכתה במדליה שנייה ברציפות באליפות אירופה, בעקבותיה היא כנראה תהיה בחמישייה הראשונה בדירוג העולמי, שזה הישג מכובד. ירדן עברה יום קשה של תחרויות בגבורה. אני מאוד גאה בה. המטרה היא להביא לאולימפיאדת ריו שתי נשים לפחות ושתהיה לנו נבחרת ולא ספורטאית בודדת הפעם".

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, אמר: "לנבחרות ישראל יש קרוב ל-40 מדליות מכל הסבבים וזה לא בא בכזאת קלות. הספורטאים עוברים מחנות אימונים קשים ומפרכים. מלבד טומי יש עוד ארבעה ג'ודוקא שנמצאים בצמרת העולמית".

יעל ארד (משה חרמון)
יעל ארד מברכת את טומי ארשנסקי (משה חרמון)
 

עוד הוסיף מאמנו של ארשנסקי כי "טומי לא היה צריך להיות באליפות אירופה. הוא עבר פציעה קשה בכתף ובקרסול, אבל אחרי התייעצות עם הפיזיותרפיסט נמרוד משה החלטנו לשלוח אותו למרות שהוא עצמו כבר ויתר על אליפות אירופה. מכאן צריך לומר לכל הספורטאים, גם כשאתם לא במיטבכם אסור לוותר ואפשר להצליח, כי טומי הצליח וזכה במדליה".

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי, סיפר: "לא במקרה בקבלת פנים שעשינו בעבר ללי קורזיץ אמרתי שיש שני ענפים מובילים בספורט הישראלי, הג'ודו והשייט. עם שניהם צריך ללכת בכל הכוח, לא רק לאור ההישגים שהיו להם אלא גם לאור ההישגים העכשוויים. הם ענפים עם תשתית, מסורת ואיתם נתמקד בדרך למשחקים בריו. טומי וירדן ממשיכים מסורת מפוארת".

זינגר (משה חרמון)
זינגר: "צריך ללכת עם הג'ודו בכל הכוח" (משה חרמון)
 

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, סיכם: "הג'ודו הוא ענף שמביא הרבה כבוד כבר שנים. זו הצלחה בלתי רגילה. דיברתי עם פונטי לפני כן ואמרנו שאם נביא מדליה אחת זה יהיה נהדר".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */