יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:08

מוטי אמסלם: אולי בסוף תמצאו את קופל בכדורגל

חבר הנהלת האיגוד לתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "הוא לא הודח בגללי. אלך אם ימצאו בעיות". טיבי: "אני נגד המנון במשחק"

|
אופירה אסייג וחיים רביבו ב-102 FM (ONE)
אופירה אסייג וחיים רביבו ב-102 FM (ONE)

אופירה אסייג וחיים רביבו הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

קטש: "הסיפור עם דייויד בלאט כבר מאחוריי"
מאמן הפועל אילת, עודד קטש, עלה לשידור ודיבר על התקרית שלו עם דייויד בלאט, שסירב ללחוץ את ידו בסיום המשחק שבו הפסידה מכבי ת"א 89:82. "אתם יודעים איך זה, כשמכבי מגיעה זה יום חג. הניצחון? אתם יכולים לתאר לעצמכם איך ההרגשה. כיף גדול", סיפר קטש.

היה אפשר להרגיש שאילת זכתה בגמר.
"זה כמו איזה תואר קטן במהלך העונה. המשחק מול מכבי מיוחד. זה היה מרגש".

איזה פרמטר הבאת שניצח עבור אילת במשחק?
"כל שנה מכבי נבנית אחרת. המפתחות השנה הם לשמור על הכדור, כי יש להם גארדים שלוחצים. עוד נקודה היא לא לתת להם לרוץ ולהביא אותם להתקפה עומדת. יכולת קליעה וגארדים - אלה הנקודות החזקות של מכבי ת"א".

עודד קטש. &qout;כל שנה נבנית מכבי אחרת&qout; (חגי ניזרי)
עודד קטש. "כל שנה נבנית מכבי אחרת" (חגי ניזרי)
 

היית אומר שהפרוייקט שנקרא הפועל אילת מצליח? אתה עומד בציפיות?
"עד כה זה הרבה מעל למצופה. מי שקשור לזה, בעיר ובקהל, נהנים מאוד. אנחנו לא יוצאים מגדרנו, אבל זכינו בחיבור יוצא דופן של שחקנים. יש לנו גם ספונסרים מצוינים שנותנים הרגשה ותנאים טובים. אני ממש לא רוצה שהעונה הזו תסתיים, כי יש לנו סגל פשוט טוב".

מה קרה לך עם בלאט?
"זה מאחורינו, די".

ומה עם הנהלת מכבי שאמרה שההתנהגות שלו לא ראויה?
"אני ודייויד בסדר ממש. אני לא שופט אותו".

למה להתייפייף? אתה היית עושה את זה?
"אני מקווה מאוד שלא. יש חוקים לא כתובים בין מאמנים, מעין קודים שכשהמשחק גמור, לא לוקחים פסק זמן. דייויד חשב שהמשחק גמור ואני לא חשבתי ככה, לכן לקחתי פסק זמן. גם ב-19 שניות לסיום בהפרש שבע נקודות, רוב הסיכויים שהיינו מנצחים. אבל דייויד בשעת כעסו ובמצב הזה אני לא שופט אותו. זה לא בסדר, זה קצת השפיע עליי והעכיר את האווירה".

דיברתם? הייתה התנצלות?
"לא צריך. דייויד יכול להרים טלפון תמיד. באופן אישי זה מאחוריי. הסיפור הזה סגור לגמרי".

דייויד בלאט (שי לוי)
דייויד בלאט. קטש: "יכול להרים טלפון תמיד" (שי לוי)
 

מה המטרה של אילת אחרי הניצחון הזה?
"להמשיך לנצח. הניצחון הזה לא נותן לנו שום דבר מבחינת המיקום. עם כל החגיגה, המשחק הזה לא נתן כלום מבחינת הטבלה".

מה דעתך על המצב באיגוד הכדורסל, כשהיושב-ראש מתפטר?
"אני לא יודע. מאחל שהעניינים יסתדרו. אין לי משהו חכם להגיד בנושא הזה. כל ההתעסקות בעניין, כולל שביתת השחקנים, מסיטה את המבט מהנקודה האמיתית שהיא תשתיות ונוער. הדבר החיובי הוא שמינו את אריק שיבק ליושב-ראש האגף המקצועי. אני מקווה שיעצימו את הסמכויות שלו ויוסיפו אנשים כמוהו. עד אז? מתעסקים פה בהרבה פוליטיקות. בסוף צומחים מעט שחקנים, והם פחות טובים".

איך אתה מצליח לחבר קבוצות קטנות ובונה מסורת שכזו?
"זה מורכב מעט. אפשר לקחת את זה גם לכדורגל אצלנו. שחקני מכללות שיוצאים בשנה הראשונה, על פניו זה סיכון. אתה לא יודע איך הם יסתגלו. כשאתה קבוצה קטנה בתקציב נמוך, אין לך התמודדות באירופה, וכך יש הרבה פחות סיכונים. כשאין לך הרבה כסף, אתה צריך לבצע הימורים ולפעמים זה מצליח".

קטש עם שיבק ואלפסי. מילים חמות למאמן הנבחרת
קטש עם שיבק ואלפסי. מילים חמות למאמן הנבחרת
 

בדיעבד, אם היית יודע שתהיה לך תקרית מביכה כזו עם בלאט, היית מוותר על פסק הזמן?
"יכול להיות שכן".

מוטי אמסלם: "אם המבקר ימצא בעיות, אני הראשון שיילך"
עוד בתוכנית היום דיברנו על השינויים באיגוד כדורסל לאחר התפטרותו של אבנר קופל מתפקיד יושב הראש. יושב-ראש הפועל אילת ואחד הבכירים באיגוד, מוטי אמסלם, עלה לשידור ודיבר קודם כל על המשחק ועל התנהגותו של דייויד בלאט: "אני לא רוצה להתייחס לזה יותר מדי. אני בטוח שהם השלימו, הם חברים טובים. אם הם לא עשו זאת, הם יעשו זאת בהמשך. לדעתי, זו לא התנהגות ראויה. עודד לקח פסק זמן בתום, הוא לא עשה את זה בכוונה".

"אני לא הדחתי את אבנר, בשום פנים ואופן לא", טען אמסלם. "אבנר קופל, אני לא מאמין שאנשים מסוגלים לעבור את מה שהוא עבר. אני לא יודע איך הוא החזיק מעמד עד עכשיו". אמסלם דיבר גם על הביקורת כלפיו והסביר: "מוטי אמסלם הוא בחור שהתעסק כל חייו בכדורסל ונתן את כל מה שיש לו לענף. בסוף אני משלם מחיר יקר. הג'וק הזה כנראה רק מביא צרות". עוד הוא ציין: "נושא ההלוואה ממוטי אקסמיט נמצא בבדיקה. מוטי אקסמיט עזר לקבוצת גבעת שמואל והלווה לה כסף. כשהקבוצה התפרקה, לקחתי על עצמי את הנושא באופן אישי כדי להחזיר לו".

מוטי אמסלם. &qout;לא הדחתי את אבנר&qout; (יוסי ציפקיס)
מוטי אמסלם. "לא הדחתי את אבנר" (יוסי ציפקיס)
 

הבעלים והיושב-ראש של ברק נתניה, צבי ליבר, אחד מאנשי סיעת עוז, ציין: "קופל הרוויח את העליהום הזה בזכות. כשיושב-ראש מסתבך בדברים שקשורים בניקיון כפיים, זו בעיה. נתנו לו לעבוד, אבל כשאדם מסתבך בדברים שלא קשורים להחלטות ניהוליות, יש לזה השלכות".

"אמסלם ואיתן רוב, שניהם אנשי הפועל והם בכירים מאוד באיגוד הכדורסל. אני בטוח ביושר של מוטי, ואם ימצאו פגמים בהתנהלות, הוא יידע לקבל את ההחלטות שלו". אמסלם הגיב: "אני ישן טוב בלילה. אבל אם יבוא מבקר שיגיד לי שיש בעיית יושר, אני אהיה הראשון שיקום ויילך".

ליבר המשיך: "אני מציע לאבנר קופל להנמיך פרופיל עכשיו, עד שהאמת תצא לאור וייחשפו כל הדברים. קופל כבר שנה וחצי באיגוד, הוא לא שלושה חודשים. אל תקנו את הבלופים. צביקה שרף הוא המועמד הכי מתאים לתפקיד היום, תפקחו את העיניים. הוא איש כדורסל, היה מאמן לאומי והכדורסל זורם בדמו. כולם צריכים לתת לו תמיכה". אמסלם טען: "הייתי רוצה שיבוא איש מחוץ לענף, מהמגזר העסקי, ויתפוס את המקום".

צביקה ליבר (יניב גונן)
צביקה ליבר. "מציע לקופל להנמיך פרופיל" (יניב גונן)
 

בסיום נשאל אמסלם על איתן רוב: "לפי התקנון, אסור לו להיות יושב-ראש האיגוד. שמעון מזרחי? אני מוכן שהוא יהיה זמני, חודש-חודש וחצי. אי אפשר להשאיר את המוסד הזה ללא ראש. קופל? אולי מי שלא רצה אותו בכדורסל יקבל אותו בסוף בהתאחדות לכדורגל".

אחמד טיבי: "לא צריך להיות המנון במשחק כדורגל"
הרחבנו בנושא התבטאויותיו של חבר הכנסת אחמד טיבי בנוגע למשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים ודיברנו גם על ההשלכות של המשחק החשוב, שישפיע על היורדת השנייה לליגה הלאומית. עמיעד מימון מעמותת האוהדים אמר: "יגיעו המון אוהדי בית"ר ירושלים. גם האדון הנכבד, אחמד טיבי, עזר למוטיבציה הזו. הוא חבר כנסת שיוצר פרובוקציות. חבר כנסת צריך להפעיל שיקול דעת. אחת הקבוצות עלולה לרדת ליגה. גם במשטרה לא אוהבים את ליבוי היצרים האלו".

חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס להתבטאויותיו: "אני לא רוצה להתעמת עם עמיעד. עכשיו אגיד את דעתי. זה משחק גורלי. המטרה של בני סכנין היא לשרוד, לא להוריד את בית"ר ירושלים. סכנין באה לנצח ועדיף שזה יהיה ניצחון חד משמעי וברור. היינו יכולים לסגור את זה, וחבל שזה ככה".

אחמד טיבי. &qout;זה משחק גורלי&qout; (מור שאולי)
אחמד טיבי. "זה משחק גורלי" (מור שאולי)
 

באשר לאוהדי בית"ר ירושלים שאותם כינה "גזענים", הוסיף טיבי: "כל מה שנכתב באתר ONE נאמר על ידי. זה בהמשך למה שאמרתי. זו אמנם מלחמת הישרדות, אבל זו לא מלחמה". טיבי נשאל מדוע לא אמר דברים עדינים יותר או לא דיבר כך בפעמים אחרות: "אני אומר את מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה. חלק גדול מאוהדי בית"ר ירושלים גזענים. אני כחבר כנסת מחויב במאבק לגזענות. אל תגידו לי מה להגיד".

"מי אתה בכלל שתגיד לי מה להגיד, אתה חצוף!", הטיח טיבי בחיים רביבו שבאולפן. "אני אגיד את כל מה שאני רוצה. אני חבר הכנסת אחמד טיבי, ואתה יכול ללכת לכל הרוחות. אתה יכול למתוח ביקורת, אבל לא להגיד לי מה להגיד. לא שמעתי אותך מגנה את הדברים של אוהדי בית"ר. כשהם תקפו אותי, את אמא שלי ואמרו שאני מחבל, לא גינית ואתה משקר במצח נחושה. בבית"ר האוהדים הגזענים ביותר בעולם. אני מצביע על החלק הזה. הסיפור הטוב ביותר הוא שאפשר לנצח וזה מה שיפה".

"למות או לכבוש את ההר - אתה יודע מה הפירוש של זה? זה משפט שלא אני המצאתי. כנסו לאתר של בית"ר ירושלים, זו הסיסמא שלהם!", טען טיבי. "למה להם מותר ולאחמד אסור? לא צריכה להיות מהומה בדוחא. נשתדל לנצח בכר הדשא ב-90 הדקות. אבל יש ערך מוסף למשחק הזה, כי חלק מהאוהדים שלהם כאלו. לא אוהדי סכנין הניפו את השלט 'בית"ר טהורה לעד'".

אוהדי בית&qout;ר ירושלים. טיבי: &qout;למה להם מותר ולאחמד אסור?&qout; (יוסי ציפקיס)
אוהדי בית"ר ירושלים. טיבי: "למה להם מותר ולאחמד אסור?" (יוסי ציפקיס)
 

לאחר מכן, כשנשאל מדוע אוהדי סכנין מבזים את ההמנון, הוא השיב: "לא צריך להיות המנון במשחק כדורגל. אם אני מרגיז אתכם, אני מכיר פסיכיאטר טוב. קחו רגיעון. לא התרגזתם ככה כשאמרו 'מוחמד מת'. אם מישהו ימצא תיעוד של אוהדי סכנין אומרים 'איטבח אליהוד', אני אתן לו פרס מטעמי".

ליאור אליהו: "אני מדבר עם דייויד בלאט כרגיל"
קפטן מכבי ת"א, ליאור אליהו, התייחס להפסד לאילת: "אני מכבד את ההחלטות של דייויד בלאט, הן מקצועיות. יש ימים שבהם אני משחק יותר ומשחק פחות. בנוסף עברתי תקופה אישית לא קלה. לאורך כל הקריירה לא נתקלתי בבעיות בריאותיות, אבל נפלתי על מנחוס. אני מתאכזב כשאני לא משחק. אני לא יודע מה יהיה בשנה הבאה. כרגע הסיכום הוא שלמכבי יש סעיף יציאה מהחוזה. אני בהליכים כדי להבין מה קורה. אם לא רוצים אותי, לא צריך".

"לי יש חוזה ואני אכבד אותו", הבהיר אליהו. "אני מבחינתי, אין לי סעיף יציאה. אני רוצה להמשיך לשחק במכבי ת"א. כמובן שאני רוצה לשחק כמה שיותר. מי שלא אומר את זה שקרן. מצד שני, הדברים תלויים גם במערכת. צריך שניים לטנגו. אני לא מחפש הערכה וכבוד, אלא הערכה מקצועית. שוכחים מהר מאוד מה שהיה בעבר, ואני מדבר באופן כללי ולא על מכבי. יש תקופות שבהן אני מדבר עם דייויד יותר ויש תקופות שבהן זה קורה פחות. אנחנו מדברים כרגיל עכשיו".

ליאור אליהו במשחק באילת (רויטרס)
ליאור אליהו במשחק באילת (רויטרס)
 

"יש משחקים שדייויד מרגיש בהם שאני יכול לתרום פחות. אין לי מה להוסיף על זה", הבהיר אליהו. "להגיע למעמד של קפטן בקבוצה? זה לא בגלל העיניים היפות שלי. לשחקנים שמשחקים בנבחרת, יש תקופות אינטנסיביות מאוד. חלום ה-NBA לא נגמר".
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */