יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:08

יוסי מזרחי: אם לא הפתיחה הטובה, היינו יורדים

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן אשדוד: "לי ולג'קי מערכת יחסים מיוחדת. היו מחלוקות, אבל ידענו לפתור את זה"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

יוסי מזרחי: "לי ולג'קי מערכת יחסים מיוחדת"
מ.ס. אשדוד תרצה לשכוח את העונה שחלפה. היא אמנם התחילה טוב, אך רשמה ירידה חדה וכמעט הסתבכה בתחתית.

מאמן הקבוצה, יוסי מזרחי, דיבר על עתידו וקצת על העונה שעברה עליו: "הצעות? אי אפשר להיות בטוח בשום דבר בכדורגל הישראלי. פתחנו טוב מאוד. אם לא הפתיחה הזו, אשדוד הייתה יורדת ליגה. לא היינו קבוצה מספיק טובה מהמחזור השמיני ועד המחזור ה-32. היו הרבה בעיות בקבוצה ולא רק מקצועיות. אנחנו משחקים עם הסגל הצעיר בליגה".

לקחת קשה את העובדה שג'קי בן זקן הציע לרן בן שמעון חוזה?
"ג'קי ידע ממני בתחילת העונה שלא אמשיך בעונה הבאה. הרגשתי שמיציתי אחרי כל כך הרבה שנים במועדון. היחסים בינינו היו מצוינים".

יוסי מזרחי (חגי ניזרי)
יוסי מזרחי:"אם לא הפתיחה הטובה, היינו יורדים ליגה" (חגי ניזרי)
 

עד כמה יהיה קשה למאמן הבא להסתדר עם ג'קי?
"יהיה לו הרבה יותר קל מאשר לי. מערכת היחסים שלי איתו לא הייתה כמו של עובד ובוס, אלא של שני חברים שמנהלים קבוצת כדורגל. אמרנו הרבה דברים שלא אומרים במערכת יחסים רגילה".

ג'קי באמת מתערב מבחינה מקצועית?
"הוא אוהב כדורגל ברמה שקשה מאוד להבין. הבייבי הגדול שלו זה מחלקת הנוער. הוא מכיר כל ילד מגיל עשר ועד גיל 18. זה מדהים איך איש עסקים כזה מוצא זמן להתעסק בדברים האלו. בעיניינים האלו תמיד היו מחלוקות, אבל ידענו לפתור את זה. אם לא הייתי יכול לקבל את הדברים האלו הייתי קם והולך".

מה יש לך עם דוד רביבו?
"גידלתי את הילד הזה למרות שהוא כבר לא ילד. הוא עוד מעט בן 36. הוא משחק בתפקיד הקשר ההתקפי, התפקיד הכי קשה בכדורגל. בגיל הזה הוא פתח בהרבה משחקים בהרכב וזה מכובד. ההחלטה להוציא אותו מהסגל הייתה מקצועית והייתה שלי. הסברתי לו שבגיל שלו אי אפשר לשחק בכל משחק 90 דקות כי הוא ייגמר. לא היה לנו תחליף ברמה שלו".

מה אתה אומר על בית"ר ירושלים?
"עצוב מאוד מה שקורה שם. גדלתי שם, זה היה הבית שלי וזה כואב. בגלל דברים זניחים הוא הגיע למצב הזה".

"טביב מבורך, אנחנו רוצים אותו. אין דרך אחרת"
המו"מ של אלי טביב לרכישת בית"ר ירושלים הופסק. הבעלים המיועד היה מוכן לקחת על עצמו את הגרעונות והתחייבויות שעומדים על מעל 15 מיליון ש"ח, ואף הודיע על כך לראש העיר ניר ברקת ולארקדי גאידמק אך על דבר אחד הוא לא היה מוכן לוותר - על תשלום המשכורות של אפריל ומאי ועל משכורת מארס שכבר נמצאת באיחור של שלושה שבועות. בנוסף, טביב מנוע מלקחת את ההתחייבות כי הוא עדיין הבעלים של הפועל ת"א ויש תקופת צינון עד יוני וכעת נראה שהוא סופית לא ירכוש את הקבוצה.

אלי טביב (משה חרמון)
אלי טביב. ככל הנראה, לא יקנה את בית"ר (משה חרמון)
 

נציג עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים, ליעד ניב, דיבר על מה שקורה במועדון: "אני מקווה שיהיה סוף טוב אבל זה לא נראה כך. הדבר היחיד שנשאר לבעלים הנוכחי, ארקדי גאידמק, הוא לשלם משכורות לעובדים שלו. עד הגעת הצ'צ'נים דובר על לסיים את העונה ברווח תפעולי. גאידמק אמר שאם הקבוצה תיפגע מכך הוא יכסה את החובות. זה לא קרה בפועל. היו"ר איציק קורנפיין הוא איש של ארקדי".

ניב הוסיף: "אני חושב שהחבר'ה שמסובבים סביב ארקדי ממש לא רוצים למכור את הקבוצה. מדובר בישראל שלו, ישראל גולדשמיט וקורנפיין. הם האנשים שמושכים בחוטים. אלי טביב מבורך, אוהדי בית"ר רוצים אותו. לא יהיה מושיע אחר. אין דרך אחרת. הכח עמידר רמת גן חייבת חצי מיליון שקלים על טוטו תמוז. אני קורא לכל האוהדים של בית"ר לעזוב את הכל בצד, את כל הוויכוחים והעימותים, ולבוא לתמוך בקבוצה במשחק הגורלי שלה כדי שלא תירד לליגה השנייה. בשמונה השנים האחרונות רק טביב הראה רצינות לקנות את המועדון".

אחרי עונה אחת בלבד, מכבי פתח תקווה הצליחה להשיג את הכרטיס לליגת העל. המלאבסים הצליחו להגדיל את הפער בצמרת והצליחה להתחבר לקהל.

דיברנו עם שינו זוארץ על מכבי פתח תקווה: "הקבוצה הזו הייתה ותהיה קיימת גם בלעדיי. עמוס לוזון עזב בסיום העונה שעברה. הוא עוזר תמיד. אבל יש הבדל בין לתרום לבין להיות מחויב. אני גם לא מחויב, אלא תורם כמה שאני יכול. הקבוצה הזו עשתה שינוי ורואים את זה. הגיעו 5,000 אוהדים בדרבי וזה היה מחזה מדהים. מכבי פתח תקווה צריכה לחזור לליגת העל. אני חושב שמשה סיני עשה עבודה טובה. אם שואלים אותי אני חושב שהוא צריך להמשיך".

שינו זוארץ עצבני בסיום (יניב גונן)
שינו זוארץ: "הקבוצה הייתה ותהיה קיימת בלעדיי" (יניב גונן)
 

זוארץ הוסיף: "שיתוף הפעולה עם הקהל טוב יותר. הרבה אנשים רוצים לעזור. בלי אוהדים אי אפשר להתקיים. פחדתי מאוד מהמשחק מול הפועל בדרבי. היינו יותר טובים ורצינו יותר וזה בא לידי ביטוי. יהיה לנו יותר קל בליגת העל, בליגה השנייה יותר קשה להביא מפרסמים. אני לא יודע אם אבי לוזון עוזב או לא. אני אמליץ לו לעזוב בתור חבר".

ביום חמישי האחרון הדהים אבנר קופל את עולם הכדורסל, כאשר הודיע באופן מפתיע על התפטרותו תשעה חודשים בלבד לאחר שנבחר ברוב קולות להוביל את האיגוד. העובדה שמבקר המדינה ערך ביקורת יסודית באיגוד, דו"ח חריף של מבקר הפנים, תחילת בדיקה של רשם עמותות, עובדים ובעלי תפקידים בכירים באיגוד שמאחורי גבו של קופל בחשו היטב וכן עניינים אישיים הביאו אותו להודיע על ההתפטרות.

קופל עלה לשידור וניסה להסביר מה הוביל להתפטר המפתיעה. "אני מרגיש הקלה", סיפר קופל והוסיף: "יושב ראש איגוד הכדורסל זה תפקיד מכובד מאוד. מה ששבר אותי זה יושב הראש הזמני, שמעון מזרחי. הוא אמר לי במשך תקופה ארוכה שיש בעיות באיגוד, שלא נראה לו המנכ"ל וכו'. הוא ביקש שאקח את התפקיד והוא הצביע עבורי. שמעון מזרחי ורבים אחרים חתמו על הסכמים שנים רבות קודם לכן. הם טירפדו את שי שני. לא נתפס לי שאני צריך להיאבק באותם אנשים שרצו אותי".

קופל הוסיף: "לא היה משהו דרמטי בהחלטות שלי שהיו יכולים להגיד שמדובר באסון לאומי. אם מזרחי לא היה פונה ומצביע, לא הייתי לוקח את התפקיד. אני לא הפייבוריט של מכבי תל אביב. עשר שנים עשיתי בעצמי, יחד עם אנשים נוספים, ליגה טובה מאוד. הבאתי מיליוני שקלים בעצמי. דייויד בלאט קיבל את השינויים כמו גבר, שמעון זה שמעון. יכול להיות שהוא קיבל אותי מחוסר ברירה. לא מצא חן בעיניהם שאני האיש החזק בכדורסל. אני גאה בשיפוצים שעשיתי".

אבנר קופל (חגי ניזרי)
אבנר קופל. לא מתחרט (חגי ניזרי)
 

היו"ר לשעבר הוסיף: "הולכים למנות יו"ר איגוד שהוא בעל קבוצה. אני הייתי יו"ר זמני עשר שנים. כועסים על אבי לוזון שהוא בעל קבוצה ויו"ר התאחדות. יש דו"ח של מבקר המדינה שאומר שמי שחבר הנהלת איגוד הכדורסל לא יכול להיות חבר במנהלת הליגה. שמעון רוצה להוציא משלחת בעוד שבועיים לכנס של איגודי אירופה. שמעון חבר הנהלת היורוליג והוא רוצה לשבת בפיב"א. שמעון מזרחי עשה לי סיכול ממוקד".

קופל סיכם: "אני נשאר חבר הנהלה. יבוא יום ואחזור לאן שארצה. צריך לעשות בחירות חדשות. רוצים להוסיף עוד תשע נשים לאיגוד כדי להגיע ל-48 חברים. אסור על פי חוק לשמעון לנהל גם את מכבי וגם את האיגוד. ההתפטרות סופית".

גם שאול אייזנברג התייחס לנושא: "הייתי המום מהדרך שקופל הצליח לתחמן ככה. הוא עשה מעשה שלא ייעשה כשתקף את שמעון. הוא לא תמך במינוי של קופל. הוא שיקר במשך 25 דקות בראיון שהוא נתן. שמעון היה עד לרגע האחרון איתנו, עם סיעת עוז הקטנה. הצליחו לשכנע אותו שסיעת עוז לא תשיג יותר מדי מנדטים ושמעון הבין שהוא יישאר במיעוט וכך מכבי תיפגע. לכן הוא החליט לחבור ולתמוך בקופל".

אייזנברג הוסיף: "לא פתחתי שמפניות כשהוא התפטר. אנשים השתמשו בקופל. אמרתי לו את זה. אמרתי לו שיזרקו אותו לכלבים. איתן רוב היה מי שהוביל את הדחתו של שי שני. לא נעשה צעד לפני שיהיה ניקוי אורוות. שמעון לא עמד מאחורי ההדחה של שי שני או אבנר קופל".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */