יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:36

נדאל ואלמגרו ייפגשו בגמר טורניר ברצלונה

הספרדים ניצחו בקלות בחצאי הגמר וקבעו דייט בגמר. שראפובה גברה על קרבר 4:6, 6:2 ו-5:7 בתום מותחן בן 3 שעות ותפגוש את נה לי בגמר שטוטגרט

|
נדאל חוגג. הספרדי העפיל בקלות לגמר (רויטרס)
נדאל חוגג. הספרדי העפיל בקלות לגמר (רויטרס)

רפאל נדאל וניקולס אלמגרו העפילו לגמר טורניר ברצלונה - גמר ספרדי על אדמת ספרד. שני משחקי חצי הגמר שוחקו במקביל עקב הגשמים ואלמגרו, המדורג 12 בעולם, היה הראשון לעלות לגמר כשניצח בקלות מפתיעה את פיליפ קולשרייבר הגרמני 2:6 ו-1:6 תוך 52 דקות. זה יהיה הגמר ה-20 של אלמגרו בקריירה.

אחרי זמן קצר הצטרף אליו רפאל נדאל, שגבר בחצי הגמר השני על מילוש ראוניץ' הקנדי 4:6 ו-0:6. ראוניץ' פתח עם 0:2 מפתיע אבל נדאל התאושש מהר, שבר בחזרה ל-2:2 ושוב ל-3:4 ומשם טס קדימה לניצחון. נדאל מחפש תואר שמיני בברצלונה והניצחון על ראוניץ' היה הניצחון ה-38 שלו ברציפות בטורניר.

בטורניר ה-ATP בבוקרשט רשם לוקס רוסול הצ'כי, שתמיד ייזכר שהעיף את רפאל נדאל בהופעה הירואית בווימבלדון כאשר הוא מדורג 100 בעולם, את הישג השיא שלו כשעלה לגמר הראשון בקריירה שלו אחרי ניצחון 2:6 ו-3:6 על ז'יל סימון הצרפתי, המדורג שני בטורניר.

רוסול, שיכנס ל-40 הראשונים בעולם אמר: "ידעתי שאוכל לנצח את סימון אם אהיה במיטבי. יש לי רקורד טוב, 5 מ-6 גמרים בסבב הצ'לנג'ר, אז אני מקווה להמשיך את הרקורד גם בגמר ה-ATP הראשון שלי".

רוסול לאחר הניצחון על נדאל. &qout;רוצה להמשיך את הרקורד הטוב בגמרים&qout; (רויטרס)
רוסול לאחר הניצחון על נדאל. "רוצה להמשיך את הרקורד הטוב בגמרים" (רויטרס)
 

רוסול יפגוש בגמר הראשון אי פעם בטורניר בין שני שחקנים לא מדורגים, את גיז'רמו גארסיה לופס הספרדי שניצח את פלוריאן מאייר הגרמני 4:6, 6:4 ו-3:6. המשחקים בטורניר ברצלונה בכיכובו של רפאל נדאל נדחו עקב גשמים.

שראפובה גברה על קרבר ועלתה לגמר שטוטגרט
המדורגת שנייה בעולם, מריה שראפובה, חזרה בפעם השנייה לגמר טורניר החימר בשטוטגרט בו זכתה בשנה שעברה. שראפובה הציגה מרתון שלישי ברצף בטורניר והפעם ניצחה 3:6, 6:2 ו-5:7 את הגרמניה המדורגת חמישית בעולם, אנג'ליקה קרבר.

שראפובה, שהזכייה בשטוטגרט בשנה שעברה פתחה עבורה את הדרך לזכייה ברולאן גארוס, נקלעה למשבר במערכה השנייה ותחילת המערכה השלישית, אבל שוב חילצה את האופי הווינרי שלה בזמן הנכון ועלתה לגמר כשהיא מניפה ידיים בשמחה כשהכדור האחרון של קרבר נחת מחוץ למגרש.

שראפובה חוגגת. העפילה לגמר שטוטגרט (רויטרס)
שראפובה חוגגת. העפילה לגמר שטוטגרט (רויטרס)
 

אחרי מרתון בן שלוש שעות ותשע דקות מול לוסי סאפארובה בסיבוב השני ומרתון נוסף בן שעתיים ועשרים דקות מול איבנוביץ' ברבע הגמר, היה נראה כי מול קרבר בחצי הגמר הרוסייה תעבוד פחות קשה, בייחוד אחרי 3:6 נוח למדי במערכה הראשונה. אבל ביתרון 1:2 במערכה השנייה שראפובה התעייפה וקרבר זכתה בשמונה מבין תשעת המשחקונים הבאים כשהיא סוגרת 2:6 במערכה השנייה ועולה ל-0:2 במערכה השלישית והמכרעת.

אבל אי אפשר למהר להספיד את שראפובה. אחרי ששמרה על ההגשה ועלתה על הלוח במערכה השלישית, הרוסייה התעוררה מחדש וזכתה בשלושה משחקונים רצופים בדרך ל-2:3. קרבר השוותה אחרי משחקון מרתוני בו הצילה שלוש נקודות שבירה, אבל שראפובה שמרה ל- 3:4 ושברה כדי להגיש למשחק.

הדרמה מיאנה להסתיים כשקרבר שברה על האפס ושמרה ל-5:5, אבל שוב שראפובה הצליחה לעצור את המומנטום הגרמני, שמרה ל-5:6 ושברה על האפס בדרך לגמר.

נה לי. תפגוש את שראפובה בגמר? (רויטרס)
נה לי. תפגוש את שראפובה בגמר (רויטרס)
 

בגמר תפגוש שראפובה את המדורגת שנייה בטורניר נה לי הסינית שגברה 4:6 ו-3:6 על הפתעת הטורניר, בת'אני מאתק סאנדס מארה"ב, המדורגת 104 בעולם, שהתחילה את הטורניר במוקדמות.

בטורניר הנשים במארקש, מרוקו, עלתה לגמר פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה הוותיקה אחרי 6:7 ו-1:6 מול צ'נל שיפרס הדרום אפריקנית. סקיאבונה תשחק בגמר מול הספרדייה הוותיקה לורדס דומיניגוס לינו בת ה-32, המדורגת 59 בעולם, שגברה על מנדי מינלה מלוקסמבורג 6:2, 1:6 ו-0:6.

סקיאבונה. עלתה לגמר (רויטרס)
סקיאבונה. עלתה לגמר במרוקו (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */