יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:57

"בחירת הספקים ונותני השירותים בשיפוץ לא נדונו"

דו"ח הביקורת הקשה על התנהלות איגוד הכדורסל הגיע לידי ONE. בין היתר כותב רו"ח ברסקי: "עולה חשש כי האיגוד לא נהג בהגינות בבחירת ספקים ורו"ח"

|
משרדי איגוד הכדורסל (יניב גונן)
משרדי איגוד הכדורסל (יניב גונן)

דו"ח הביקורת הקשה על התנהלות איגוד הכדורסל במהלך השנים האחרונות שהגיש לאיגוד רו"ח, אריה ברסקי, הגיע לידי ONE, בעזרת עובדים באיגוד שדאגו להוציא אותו החוצה. רו"ח ברסקי נתן אתמול את טיוטת הדו"ח לצורך תגובה ליו"ר האיגוד אבנר קופל, ולידי המנכ"ל, יעקב בן שושן.

בין השאר עוסק הדו"ח בשיפוצים שבוצעו במשרדי איגוד הכדורסל בתחילת 2012 עם מיניו של קופל כיו"ר זמני בניגוד לדעתם של חלק מחברי ההנהלה. בטיוטת הדו"ח כתוב כי: "נמצא כי כל הליכי בחירת הספקים ונותני השירותים במסגרת השיפוצים במשרדי האיגוד לרבות ניהול מו"מ עימם ואישור חריגות תשלום מהצעת המחיר המקורית שהגישו, לא נדונו ולא אושרו בין מי ממוסדות האיגוד ובכלל זה ועדת מנהל והתקשרויות וועדת מכרזים. מהביקורת עולה חשש כי האיגוד לא נהג בהגינות ובשוויון בבחירת ספקים ונותני שירותים לצורך השיפוצים וההצטיידות במשרדיו, וכי לא נקט בהליך אמיתי לבחירת ההצעה המיטבית עבורו".

חלק אחר של הדו"ח עוסק בהתקשרויות שונות. המבקר ברסקי כותב על כך כי: "לא תמיד קיימת הקפדה על חתימת הסכמי התקשרויות והזמנות רכש במקרים בהם נחתמים הסכמים והזמנות, הם נחתמים שלא בהתאם בהרכב המורשים לחתום בשם האיגוד".

הדו"ח גם עוסק בבחירת רו"ח של האיגוד ומגיע אף עד שנת 2005. על כך כותב ברסקי: "בדו"ח ביקורת מטעם רשם העמותות משנת 2005 נמצא כי האיגוד לא נהג בהגינות ובשוויון בבחירת רו"ח לאיגוד ועלה חשש שהאיגוד נקט בהליך שלא היה הליך אמיתי לבחירת ההצעה הטובה ביותר".

המבקר מלין על כך שלא זכה לקבל שיתוף פעולה מלא במסגרת הכנת הדו"ח וכותב: "לא התקבלו אסמכתאות שנדרשו על-ידי הביקורת והדבר היווה מגבלה בעבודתה, בהסכם התקשרות עם חברות הנסיעות ואסמכתאות בדבר הליך הבחירה והסכמי ההתקשרות עם בתי המלון לאירוח נבחרות זרות, נבחרות ישראל וכו'. כמו כן לא התקבלו אסמכתאות הנוגעות להליך בחירת קופל ראם ייצור תוכנות 1989 בע"מ (לא חברה הקשורה לקול, ONE)".

המלצה בולטת בדו"ח עוסקת בבחירת היועץ המשפטי של האיגוד עם ביקורת קשה. בדו"ח נכתב על כך: "הביקורת ממליצה לפעול באופן הבא, בשלב הראשון לכנס את ועדת המנהל לבחון מעומדים לתפקיד היועץ המשפטי לאיגוד אשר גם ההתקשרות עימו נמשכת למעלה מחמש שנים ללא כל בחינת כל הצעות מצד האיגוד בתנאים תחרותיים ושוויוניים. לאחר מינוי היועץ המשפטי יתבקש זה ללוות התקשרויות נוספות כדוגמת רו"ח האיגוד, בקרה תקציבית, סוכן נסיעות, מבקר פנים וכו', התקשרויות שחלפו חמש שנים מיום בחירתם". למעשה, מבקר הפנים רו"ח ברסקי עוסק גם בעצמו בדו"ח הקשה שהסעיר היום את כל מסדרונות איגוד הכדורסל.            

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */