יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:00

דורון שפר: התגובות לספר החדש רק מחזקות אותי

כדורסלן העבר דיבר על כתיבת ספרו ב-102FM בשיתוף ONE: "המטרה שלי היא להיות אדם טוב יותר. הספורט התחרותי לא בריא לגוף ולנפש". האזינו לראיון

|
דורון שפר.
דורון שפר. "אני מתחזק יותר מאשר מחזק" (גיא בן זיו)

כדורסלן העבר, דורון שפר, שידע הרבה עליות ומורדות במהלך הקריירה שלו, עלה שוב לכותרות, הפעם בזכות ספרו החדש הנושא את השם "ענני". עם ההצלחה, יצא שפר לחפש אחר האמת האישית שלו, ובתקופה האחרונה אף כתב את סיפורו האוטוביוגרפי לספר.

שפר עלה לשידור בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM בשיתוף ONE וסיפר על תהליך הכתיבה שלו: "אני מתרגש מהתגובות לספר. בשנים האחרונות אני מעביר הרצאות על סיפור החיים הלא שגרתי שלי בארץ ובחו"ל. ניגשים אליי המון אנשים אחרי ההרצאות ומסבירים לי שהסיפור מרגש, מחזק וגורם להם חומר למחשבה והשראה. אני מתחזק לא פחות מאשר מחזק. כל זה נתן לי כוח להמשיך".

"זה היה טבעי להעמיק ולהרחיב בספר, ולא בשעה של הרצאה. זה היה לא קל, זה היה כמו הריון, כי היו הרבה שאלות וחששות. אנשי מקצוע עזרו לי להוציא את הספר לאור ולשדרג את הכתיבה", המשיך שפר. "השלב שבו העברתי הילוך והקדשתי זמן לכתיבה, ארך שלוש שנים. יצאתי להמון הפסקות וסיבובים בדרך, ובערב פסח נולדנו".

על המשמעות של שם הספר, הסביר שפר: "זה מתהילים. דוד המלך אמר 'מן המצר קראתי ה' והוא ענני'. אחר כך שמתי לב ש'ענני', הוא במשמעות של 'ענה לי'. האדם מחפש תשובה, והיא קיימת. צריך לגלות אותה".

שפר: "מתרגש מהתגובות לספר החדש"

כשנשאל איזה איש הוא כיום, השיב שחקן העבר: "אני לא רוצה ליפול לתוך הגדרות, אבל אם אנסה להיאחז במשהו, אני יותר מכל איש משפחה נשוי ואב לילדים. זה מה שמנחה אותי ומטרת העל שלי היא להיות אדם טוב יותר - סבלני, כן וישר עם עצמי".

&qout;ענני&qout; - ספרו החדש של דורון שפר
"ענני" - ספרו החדש של דורון שפר
 

"אני לא יודע אם הייתי רע באופן מוחצן. אולי זה דברים שהחבאתי כלפי חוץ. גם היום אני ממשיך במסע הזה. אני לא הגעתי למקום המתוקן. זה חלק מהתהליך", המשיך שפר, שעבר לדבר על בנו ידידיה: "אם אמליץ לו להיות כדורסלן? ספורט ופעילות גופנית הם דברים חשובים וחשוב לעסוק בזה כדרך חיים. הספורט התחרותי? יש הבדל. לא אמליץ לו, אלא אתן לו תמונה שלמה. אראה לו את הנקודות הטובות שמהן אפשר לגדול ואת הסכנות, אבל גם אעביר אליו את הכדור שיבחר".

"לצערי, הספורט התחרותי לא בריא לגוף ולנפש. משככי הכאבים, הפציעות - כל זה לא מצב נורמלי ובריא", הבהיר שפר. "אפשר לצמוח מזה, אבל הבסיס של זה לא בריא וטוב. כשהייתי במכבי, פרקתי את האצבע באימון. ראה אותי רופא רגיל שאמר לי שאני לוקח עשרה ימי הפסקה. פשוט צחקתי. בגדול, צריך לקחת אחריות על מה שאנחנו מוסרים לו את נפשנו".

"בחיים, המשברים והעומסים גורמים לנו להישבר או לשבור שיאים. השאלה היא מה אנחנו עושים עם זה. עדיין אנחנו מתמודדים, זה לא נגמר", הודה שפר. "היום אני קורא לעצמי 'טבלן'. אני אוהב לטבול במעיינות".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */