יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:25

מהפך: ג'וקוביץ' ניצח את נדאל וזכה במונטה קרלו

לאחר 8 שנים רצופות ו-46 ניצחונות בהן הספרדי שלט במונאקו, הסרבי ניצח 2:6 ו-6:7 וקטף את הטורניר היוקרתי: "מאושר שרפא הרשה לי לזכות פעם אחת"

|
ג´וקוביץ´ והגביע (רויטרס)
ג´וקוביץ´ והגביע (רויטרס)

היסטוריה במונטה קרלו. לאחר שמונה שנים רצופות ו-46 ניצחונות, ירד היום (ראשון) רפאל נדאל, מלך החימר, מנוצח מהמגרש המרכזי, כשהפסיד בגמר הטורניר לראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', 2:6 ו-6:7 (1:7) תוך שעה ו-52 דקות.

זו הייתה הופעה מרהיבה של ג'וקוביץ' מתחילת המשחק ועד לסופו, הסרבי החמיץ בייגל נדיר מול נדאל במערכה הראשונה והיה בפיגור שבירה פעמיים במערכה השנייה, אבל שבר על האפס, לקח את המערכה השנייה לשובר שוויון בו מחץ את הספרדי כשהוא שואג מאושר בסיום.

זהו כמובן תואר המאסטרס הראשון של ג'וקוביץ' על החימר במונטה קרלו אחרי שמונה שנים רצופות בהן נדאל איבד בקושי כמה מערכות בדרך שוב ושוב אל הגביע. ג'וקוביץ' פתח באופן מוחץ את המשחק כשהוא שומר ושובר את נדאל האומלל ל-0:5.

ג'וקוביץ' הקדים את מלך החימר כמעט בכל צעד על המגרש וגם במשחקון השישי עלה ל-15:40 בדרך לבייגל נדיר מול רפא על חימר. אבל נדאל נלחם על הכבוד שלו, הציל חמש נקודות מערכה וצימק לשמחת הקהל ל-1:5.

במשחקון הבא ג'וקוביץ' החל לבצע כמה שגיאות ונדאל שבר ל-2:5. אבל למרות שנדאל הוליך 15:30 במשחקון הבא, ג'וקוביץ' חזר וקיבל עוד שלוש הזדמנויות לסגור את המערכה כשטעות כפולה שלישית במערכה של רפא מעניקה לג'וקוביץ' בנקודת המערכה השמינית אחרי 47 דקות את המערכה הראשונה עם 2:6.

ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)
 

לראשונה מזה 35 משחקים שלו במונטה קרלו, רפאל נדאל שמט את המערכה הראשונה. ג'וקוביץ' שמר בפתיחת המערכה השנייה על ההגשות, נדאל הגיב בשמיטה משלו ועלה ל-15:40 מול ההגשות של הסרבי, אבל ג'וקוביץ' הוכיח שגם הוא יודע להילחם ועם ארבע נקודות רצופות שמר על ההגשות ל-1:2. נדאל לא ויתר, שמר על ההגשה וג'וקוביץ' שוב נקלע לנקודות שבירה מולו כשהפעם הציל רק אחת ונדאל שבר ל-2:3. ג'וקוביץ נלחם ושבר חזרה ל-4:4, אבל בשוויון 5:5, נדאל שוב השיג שבירה ל-5:6 אבל הראשון בעולם שוב הוכיח מאיזה חומר הוא עשוי כששבר על האפס בחזרה כדי לקחת את המערכה לשובר שוויון. ג'וקוביץ' פתח את הטיי ברייק עם מיני ברייק ל-0:2, ומשם השתלט על שובר השוויון ורץ ל-1:5.

נדאל, שאחז לראשונה בקריירה בצלחת הפיינליסט, בירך את נולה ואמר: "כל הכבוד, אני מאחל לך הצלחה בהמשך העונה, אני מודה לקהל שבא כל שנה והופך את הטורניר הזה לאחד הנפלאים בעולם. אני מודה לקהל שתמך בי גם כשישבתי בבית פצוע, בזכותכם אני כאן".

נדאל על החימר בגמר (רויטרס)
נדאל על החימר בגמר (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' אחז בגביע ואמר בצרפתית: "אני מאושר שרפא הרשה לי לזכות לפחות פעם אחת כאן, זו פתיחה נפלאה לעונת החימר שלי. זה אחד הטורנירים המפוארים בעולם וזה כבוד לשחק ולזכות כאן. החלטתי לשחק כאן ברגע האחרון אחרי שנפצעתי וזו אחת ההחלטות הטובות שקיבלתי בחיי".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */