יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:27
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

מחנה האימונים של מכבי יהיה בסאלפלדן, אוסטריה

הקבוצה תחליף את לה מנגה. אוסקר דיבר לפני בני יהודה: "חגיגות אליפות? לא עובר בראש. לא הקשבתי למה שאמרו בחיפה". ריף פרץ: "לא חשבתי לפרוש"

|
מגרש בסאלפלדן. מכבי תגיע לעיירה למחנה אימונים
מגרש בסאלפלדן. מכבי תגיע לעיירה למחנה אימונים

אחרי שנה אחת, מוצלחת למדי, במכבי תל אביב יעזבו את מחנה האימונים שבלה מנגה, ספרד ויעברו לסאלפלדן שבאוסטריה. הקבוצה הוציאה הודעה רשמית בה נכתב כי היא תצא למחנה בעיירה האוסטרית בסביבות ה-26 ביוני.

עד אז, למכבי תל אביב של אוסקר גארסיה מחכים עוד שישה מחזורים עד לסיום הליגה וביום שבת היא תתייצב לעוד משחק משמעותי עבורה בדרך להבטחת האליפות כאשר תתארח בבלומפילד לקרב מרתק מול בני יהודה (21:10), כשכולם זוכרים את ה-2:3 בדקה ה-99 במשחק הקודם בין השתיים. 

כמדי שבוע, התייצב אוסקר בפני המצלמות למסיבת העיתונאים הקבועה ובפתיחתה נשאל האם הזמין את משפחתו לחגיגות האליפות. הספרדי השיב: "לא. כמו שאני אומר כל שבוע, אני חושב תמיד רק על המשחק הבא. חגיגות אליפות? זה לא עובר לי בראש".

"אני תמיד רוצה לנצח כל משחק, המוח שלי מתוכנת לחשוב כל פעם על השבוע הבא ולא יותר", השיב לשאלה האם חלם לקחת אליפות בעונה הראשונה שלו כמאמן בוגרים.

על בני יהודה אמר: "כל משחקי הפלייאוף קשים ויהיו קשים. לבני יהודה יש סגל טוב, מאמן מנוסה ואני מצפה שיהיה משחק קשה שוב". על שחקניו אמר: "יש להם ביטחון גבוה לאורך כל העונה ואני מאמין שזה יישאר כך עד הסוף".

"חגיגות אליפות? זה לא עובר לי בראש

מי שישב לצד המאמן במסיבת העיתונאים היה הבלם הצעיר, ריף פרץ, שחזר אחרי פציעה קשה כשקרע בפעם השנייה בקריירה הקצרה שלו את הרצועה הצולבה. אוסקר סיפר בהלצה על כך שבד"כ מי שיושב לצידו, גם פותח בהרכב: "תמיד יושב לידי השחקן שפותח כי עופר אמר לי שככה אתם מרוצים". אוסקר המשיך בטון קצת יותר רציני: "ריף פה כי רציתי להביא אותו אחרי כל העבודה הקשה שהוא השקיע כדי לחזור. הוא נפצע במשחק הראשון של העונה ועבד המון כדי להיות כשיר שוב".

המאמן התייחס גם לדברי אנשי מכבי חיפה שדיברו על כך שמכבי תאבד נקודות: "לא הקשבתי למה שאמרו. אני חושב על הקבוצה שלי, על השחקנים שלי ותמיד מתרכז רק בזה".

אוסקר וריף פרץ מחוייכים (שי לוי)
אוסקר וריף פרץ מחוייכים (שי לוי)
 

"לפני כמה שבועות שאלתם אותי למה אנחנו לא מנצחים את הקבוצות הגדולות. זה הכדורגל, לפעמים מנצחים ולפעמים לא. אבל מה שחשוב זאת השיטה והדרך", המשיך. "אנחנו מנסים לבנות קבוצה לטווח ארוך, שתוכל להילחם על כל התארים. עוד לא התחלתי לחשוב על העונה הבאה".

על האמירות ששחקני הפועל לא יתאמצו מול חיפה אמר: "כולם יכולים לעשות ולחשוב מה שהם רוצים. אני מכבד את כולם. אני יודע מה השחקנים שלי רוצים לעשות ואני צריך לשלוט בהם, לא באחרים".

אוסקר וריף פרץ. הבלם: &qout; (שי לוי)
אוסקר ופרץ: "הרגשתי שהמאמן תמיד תומך בי ומתעניין. זה היה מדהים" (שי לוי)
 

הבלם הצעיר, ריף פרץ, אמר: "שמחתי שהזמינו אותי לפה, חיכיתי לזה המון זמן ואני מתרגש. התהליך שעברתי היה לא קל, אני חושב שזה אולי חינוך מהבית לא לוותר אף פעם וכשהודיעו לי שנפצעתי בפעם השנייה, למרות שכבר הרגשתי בדרבי, לא חשבתי על לפרוש או לוותר ועבדתי יותר קשה כדי לחזור".

"להבדיל משנים קודמות, הפעם הגעתי כשחקן סגל צעיר ונתנו לי צ'אנסים. עכשיו אני מנסה להשיב על הכל ולהגשים שני חלומות אישיים - לחזור לשחק ולהיות מוזמן ליורו הנבחרות הצעירות", הוסיף. "מתחילת העונה אני מעודד מהצד, קופץ בגולים, מאוד שמח ורוצה להיות חלק מזה".

דור מיכה, יואב זיו, אבי סטרול וריף פרץ באימון (שי לוי)
דור מיכה, יואב זיו, אבי סטרול וריף פרץ באימון (שי לוי)
 

פרץ התייחס גם לצוות המקצועי: "לא אשווה לצוותים קודמים, אבל הרגשתי שכל הזמן נותנים לי גב והרגשתי שהמאמן תמיד תומך בי ומתעניין וזה היה באמת מדהים". על העונה של מכבי אמר: "להבדיל מכם, הייתי גם בחדר ההלבשה. תמיד אמרו לנו לחשוב שכל משחק הוא גמר גביע".

בפן המקצועי, אוסקר יכול לשאוב עידוד מכך שמהראן ראדי, שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים מול מכבי חיפה, עירוני ק"ש והפועל, צפוי להיות כשיר. כמו כן, אלירן עטר ושרן ייני ישובו להתאמן וגם הם אמורים להיות כשירים. מאידך, מי שייעדר מהמשחק הוא הבלם איתן טיבי, לו חמישה כרטיסים צהובים.

מהראן ראדי. יחזור בשבת (שי לוי)
מהראן ראדי. יחזור בשבת (שי לוי)
 

למאמן עומדות מספר אופציות כדי להתגבר על החיסרון וביניהן שילובו של הבלם הארגנטיני-יהודי, איגנסיו פידלף, או הסטה של ייני לצידו של קרלוס גארסיה ושילובו של עומר ורד בעמדת המגן הימני.

בנושא אחר. במשטרת ישראל ישנו חשש כי התפר בין המשחקים בבלומפילד (15:30 - הפועל נגד חיפה, 21:10 - בני יהודה - מכבי), יוליד תקריות אלימות בין אוהדי מכבי והפועל. כתוצאה מכך המשטרה תגביר את כוחותיה גם במעגלי אבטחה רחוקים מהאצטדיון כדי לפקח על הנעשה. כ-9,000 אוהדי מכבי תל אביב כבר הבטיחו את מקומם בבלומפילד.

איתן טיבי מאידך, ייעדר (שי לוי)
איתן טיבי מאידך, ייעדר (שי לוי)
 
אוסקר ומרטינס יחפשו מחליף לבלם. טוריחו מכין את תוכנית הכושר (שי לוי)
אוסקר ומרטינס יחפשו מחליף לבלם. טוריחו מכין את תוכנית הכושר (שי לוי)
 
אלירן עטר מחכה לאקסית שלו (שי לוי)
אלירן עטר מחכה לאקסית שלו (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */