יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:51

קיינר מדלי: לא איבדנו את הכבוד, הכל עוד פתוח

פורוורד מכבי אופטימי אחרי ה-79:53 לריאל: "הוכחנו העונה שעד הסיום, שום דבר לא גמור". גורם בקבוצה: "לא הייתי ממהר להספיד אותנו". צפו בתקציר

|
ניק קיינר מדלי:
ניק קיינר מדלי: "זה קשה להפסיד ככה" (יוסי ציפקיס)

פרצופים מאוכזבים, תסכול ותחושה של השפלה הם לא מוטיבים זרים למכבי תל אביב של העונה הנוכחית. הצהובים שפתחו אמש (רביעי) את סדרת ההצלבה של היורוליג במשחק חוץ קשה מאוד מול ריאל מדריד ספגו תבוסה קשה בספרד לאחר שלא הצליחו כמעט לתפקד על הפרקט ולא מצאו את הדרך לעצור את הקבוצה המקומית שעלתה ליתרון של 1:0 בסדרה עם ניצחון ענק 79:53. המשחק השני יערך מחר (שישי) ב-21:45 וגם הוא ישודר ב-ONE.

בשלוש השנים האחרונות מצאה את עצמה מכבי בסיטואציה זהה. בכל אחת משלוש סדרות ההצלבה האחרונות לצהובים לא היה את יתרון הביתיות והם נאלצו לצאת לשני משחקי חוץ עם פתיחת השלב. לפני כשנתיים יצאה מכבי לפתיחת הסדרה מול קאחה לבוראל ויטוריה, נחלה שם תבוסה כואבת מאוד במשחק הראשון אך לאחר מכן ניצחה במשחק השני בחוץ ובסופו של דבר גם העפילה לפיינל פור.

בשנה שעברה מכבי ספגה עוד תבוסה קשה מאוד במפגש הראשון מול פנאתינאיקוס בחוץ ולאחר מכן השיגה ניצחון גדול באתונה, למרות שהדבר לא עזר לה והיא נותרה מחוץ לפיינל פור. גם הפעם נחלה מכבי הפסד ראשון והשאלה האמיתית היא האם תצליח להתרומם ולגנוב ניצחון בספרד, כפי שעשתה בסדרות הקודמות.

גורם במכבי אמר: "אני במקומכם לא הייתי ממהר שוב להספיד את מכבי, הוכחנו השנה הזו שיש לנו תשע נשמות ושבכל פעם אנחנו נוחתים על הרגליים מחדש. חכו עד שהסדרה הזו תגמר, אלה חמישה משחקים ולא משחק אחד של נוקאאוט. אני דווקא מתנחם מהסטטיסטיקה של השנים האחרונות כי זה אומר שיש לנו במה לתלות תקווה ואני יודע שאנחנו מסוגלים לבוא ולנצח במשחק השני, אבל אם לא ננצח, זה בהחלט יכול להוביל אותנו בדרך הלא נכונה".

"זה שאנחנו לא מורידים את הראש ולא מרימים ידיים זה לא אומר שזה לא היה משפיל, זו הייתה תבוסה משפילה, אין מה להגיד אחרי משחק כזה. קיוויתי שהמשחק האחרון שבו נחווה תחושה כזו היה מול חימקי מוסקבה בחוץ אבל כנראה שבעונה כזו קשה לצפות מה יהיה. מה שבטוח, ההפסד הזה יהיה חקוק לנו בראש עוד הרבה זמן, אני מקווה שנצליח להמתיק אותו מעט ביום שישי", הוסיף אותו גורם.

מי שמשך תשומת לב גדולה מאוד והמשיך להעלות את ערך המניות שלו בקבוצה הוא הפורוורד האמריקני, ניק קיינר מדלי, שכבר היה בדרכו הבטוחה החוצה ובמשחקים האחרונים חווה התעוררות גדולה מאוד שגרמה לכך שהוא עשוי להישאר בעונה הבאה. "זה קשה להפסיד ככה ולא משנה בכלל איזו קבוצה ניצבת מולך", סיפר. "הם עשו ריצה נפלאה ברבע השני והרסו לנו את הפתיחה הטובה שהייתה לנו במשחק אבל גם אנחנו אשמים כי עשינו הרבה מאוד טעויות ברבע השני שפגעו בנו והרסו לנו אחר כך את כל המשחק. צריך  עכשיו להתאושש כמה שיותר מהר כי אין לנו זמן להתכונן למשחק הבא".

צפו: ריאל החזירה את מכבי למציאות

על היריבה החזקה שהצליחה להפתיע אמר הפורוורד: "אמרתי עוד לפני שהסדרה התחילה שריאל מדריד היא קבוצה מאוד חזקה ושלא יהיה לנו קל במשחקים מולה. הם מצליחים לתרגם את כל מה שהם רוצים לסלים פשוטים וכשהם רצים קשה מאוד לעצור אותם. אנחנו נצטרך למצוא פתרונות לדברים הללו. במחצית השנייה עוד הייתה לנו אפשרות לחזור למשחק אבל ריאל לא הורידה את הרגל מהגז".

לסיום אמר מדלי בנימה אופטימית יותר: "תראו את העונה שעברה עלינו, כמה תהפוכות וכמה קאמבקים, מי האמין בכלל שנגיע להצלבה אחרי הפתיחה הלא טובה שלנו בטופ 16, אבל הגענו וזו הוכחה שעד לקו הסיום תמיד הכל פתוח. אנחנו נחזור לפה במטרה לנסות ולהשיג ניצחון חוץ חשוב כי גם ככה יתרון הביתיות הוא לא שלנו ונוכל להעביר אותו לצד שלנו. אני לא חושב שאיבדנו את הכבוד שלנו במשחק הזה אבל אנחנו צריכים לתקן הרבה דברים וכמה שיותר מהר. צריך לעבור על קלטות המשחק ולראות כיצד בדיוק צריך לשחק מולם. בכל מקרה את הסיכומים צריך לעשות בסוף ולא עכשיו אחרי משחק אחד בלבד".

מלבד מדלי שהמשך דרכו נשקלת לחיוב, מי שצפוי לחתום ממש בקרוב על הארכת חוזהו במועדון לשתי עונות עם אופציה לעונת שלישית הוא דווין סמית'. סוכנו של סמית' צפוי להגיע ארצה בשבוע הבא ולשבת עם ראשי הצהובים בכדי לקדם את החתימה על החוזה שישודרג לכ-900,000 דולר.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */