יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:01
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

ניצחון בברצלונה - מקום 2, הפסד וההצלבה בסכנה

הניצחונות של קאחה ושל אולימפיאקוס על פנר סיבכו את מכבי. ניצחון בספרד ייתן ביתיות. הפסד, יחד עם ניצחונות לחימקי וקאחה, ומכבי בחוץ

|
פלאניניץ´ ואוחיון. חובה לנצח בספרד (יוסי ציפקיס)
פלאניניץ´ ואוחיון. חובה לנצח בספרד (יוסי ציפקיס)

קאמבק ענק, שישה ניצחונות רצופים ולמרות הכל, מכבי תל אביב עדיין רחוקה מהבטחת המקום בהצלבה. למעשה כדי להשיג אותו, מכבי צריכה לנצח בחוץ את אחת הקבוצות הטובות באירופה, ברצלונה, או לחלופין להתפלל לחסדים של אולימפיאקוס או סיינה.

המצב המתואר לעיל הוא תוצר של תוצאות הערב (שישי) משלושה משחקים שסיפקו חדשות טובות ורעות למכבי ת"א. קאחה לבוראל ויטוריה הנחילה לחימקי מוסקבה את הפסדה הביתי השני בלבד העונה עם ניצחון מפתיע בתוצאה 82:86, אולימפיאקוס גברה בטורקיה 73:78 על פנרבחצ'ה אולקר ותמונת הבית הסתבכה וגם ה-69:77 של ברצלונה בסיינה לא עזר כדי לפתור את הפלונטר.

ניצחון בספרד ומכבי שנייה
איך מכבי תסיים במקום השני: לניצחון הספרדי ברוסיה יש צד טוב וצד רע עבור מכבי ת"א. הצד הטוב הוא שהתוצאה מקרבת את קבוצתו של דייויד בלאט למקום השני, כאשר כעת הצהובים תלויים בעצמם. ניצחון של מכבי בשבוע הבא בברצלונה (שכבר הבטיחה את המקום הראשון) יבטיח להם בכל מקרה את המקום השני שמשמעותו - יתרון ביתיות בשלב ההצלבה. למעשה, רק ניצחון של מכבי בברצלונה יקנה לה את המקום השני. הפסד ואין לצהובים סיכוי לסיים במקום זה.

לנדסברג ולוגאן חוגגים. אם מכבי ינצחו בברצלונה, יש יתרון ביתיות (יוסי ציפקיס)
לנדסברג ולוגאן חוגגים. אם מכבי ינצחו בברצלונה, יש יתרון ביתיות (יוסי ציפקיס)
 

אבל, אליה וקוץ בה. בעקבות הניצחונות של קאחה ושל אולימפיאקוס, מכבי עדיין לא הבטיחה את המקום בהצלבה והפסד לברצלונה עלול להשאיר אותה מחוץ לשלב 8 האחרונות.

הפסד בספרד וההצלבה בסכנה
איך מכבי תסיים במקום החמישי ולא תעלה להצלבה: אם מכבי תפסיד לברצלונה, היא תפזול לשני משחקים שנערכים במקביל - אולימפיאקוס מול חימקי וקאחה מול סיינה. אם אולימפיאקוס תפסיד לחימקי ובמקביל קאחה תנצח את סיינה (בהחלט תוצאות סבירות), יווצר בית פנימי של ארבע קבוצות במקומות 2-5 - חימקי, אולימפיאקוס, קאחה ומכבי. במצב כזה, הצהובים ימצאו את עצמם במקום החמישי ולא יעלו להצלבה בשל חישובים פנימיים של הפרשי סלים (שכן כל הקבוצות יהיו עם מאזן ניצחונות-הפסדים זהה של 3:3), בגלל ההפסד של מכבי לחימקי ב-21 נקודות בסיבוב הראשון.

פניני, פלאניניץ´ ואוחיון מאוכזבים. זו תהיה התמונה אם מכבי תפסיד (יוסי ציפקיס)
פניני, פלאניניץ´ ואוחיון מאוכזבים. זו תהיה התמונה אם מכבי תפסיד? (יוסי ציפקיס)
 

איך מכבי תעלה להצלבה למרות הפסד בספרד וניצחונות של חימקי וקאחה: אגב, יש מצב בו חימקי תנצח ביוון, קאחה תנצח את סיינה, מכבי תפסיד לברצלונה ועדיין תעלה. זה יקרה אם חימקי תנצח את אולימפיאקוס בהפרש גדול מ-12. אבל יש לזכור שלרוסים מספיק ניצחון בכל תוצאה כדי לעלות וניצחון ב-5 נקודות כדי לעבור את היריבות שלהן בבית פנימי בכל תרחיש, כך שלמעשה הם לא צריכים ניצחון ביותר מ-12 נקודות.

איך מכבי תסיים במקום השלישי או הרביעי: אם מכבי תפסיד לברצלונה, אבל אחת מאותן שתי תוצאות לעיל לא יקרו (כלומר, חימקי לא תנצח ביוון את אולימפיאקוס או שקאחה לא תנצח בבית את סיינה) אז מכבי תסיים במקום השלישי או הרביעי ותעפיל להצלבה, ללא יתרון הביתיות. ניצחון של אולימפיאקוס על חימקי והצהובים יעלו בכל מקרה מהמקום השלישי. הפסד של אולימפיאקוס לחימקי וניצחון של סיינה ונתחיל לחשב את ההפרשים הרצויים. אבל האמת היא שאין הבדל בין המקום השלישי לרביעי, בעיקר מאחר והצהובים עדיין לא יודעים מי יהיו הקבוצות שיסיימו במקומות 1-2 בבית המקביל.

מה היה הערב: קאחה הדהימה, אולימפיאקוס ניצחה וסיינה כשלה
המשחק המרתק בין חימקי לקאחה הגיע לרגעי ההכרעה שלו במצב האידיאלי עבור מכבי - יתרון של שתי נקודות לספרדים. ניצחון בהפרש כזה היה מקרב את מכבי למקום השני ומבטיח עלייה כבר הערב, אם סיינה הייתה מפסידה לברצלונה. אלא שקופונן החטיא סל שהיה יכול לשלוח את המשחק להארכה בשניה האחרונה, סן אמטריו נשלח לקו והעלה את ההפרש ל-4 כדי לקבוע שמכבי יכולה לחייך, אך יכולה גם להיות עצובה. תלוי איך מסתכלים על זה.

שחקני קאחה לבוראל חוגגים (יוסי ציפקיס)
שחקני קאחה לבוראל חוגגים. רשמו ניצחון גם ברוסיה (יוסי ציפקיס)
 

המשחק בין פנר לאולימפיאקוס היה צמוד בהרבה מהמצופה. הטורקים אמנם איבדו זה מכבר את הסיכוי להעפיל להצלבה, אבל הם נתנו את כל מה שיש להם מול היוונים. זה הספיק למותחן כאשר פחות מדקה לסיום אולימפיאקוס הובילה ב-3 נקודות והטורקים יצאו להתקפה מכרעת, אך החטאה מהשלוש איפשרה לאולימפיאקוס להגדיל את הפער מקו העונשין ולהכריע את המשחק.

המשחק בין ברצלונה לסיינה סיפק, כצפוי, ניצחון של הקטאלונים, שמשאיר אותם הרחק במקום הראשון עם מאזן מרשים - 1:12. למרות ששיחקו ללא טומיץ' ונבארו שזכו למנוחה וללא פיט הפצוע, לא התקשו הקטאלונים יתר על המידה. האיטלקים נותרו עם סיכוי להעפיל לשלשב הבא למקות ההפסד, אך הם יצטרכו לנצח את קאחה בספרד ולקוות לניצחון של אולימפיאקוס על חימקי.

בבית המקביל: אלבה עשתה היסטוריה עם 55:77 על ז'לגיריס
בבית המקביל, הביסה אלבה ברלין בביתה 55:77 את ז'לגיריס קובנה במשחק לפרוטוקול בלבד מכיוון ששתי הקבוצות כבר איבדו סיכוי לעלות לשלב הבא. הניצחון הזה היה גם לסוג של היסטוריה שכן הוא היה לראשון של קבוצה גרמנית על קבוצה לא גרמנית בשלב הטופ 16.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */