יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:58
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

ההכנות של מכבי לקיץ: טיוס, בלו, אוחיון והלפרין

הקאמבק טרף את הקלפים ובמועדון השתנו הרבה תוכניות. סמית' צפוי להמשיך, לוגאן בתמונה וקיינר מדלי שיפר מעמדו. צריך סנטר לצד ג'יימס ומה עם רוט?

|
החמישייה הבאה של מכבי? חוץ מכספי, זה לא מופרך
החמישייה הבאה של מכבי? חוץ מכספי, זה לא מופרך

לפני כחודשיים החלו בהנהלת מכבי תל אביב לתכנן את העונה הבאה כאשר ראשם של חלק נכבד מהשחקנים עמד על הגרדום ונראה היה כי בסיום העונה הנוכחית ימצאו את עצמם בחוץ. נכון לעכשיו, ולאחר סדרה של שישה ניצחונות יפים וגדולים בסיבוב השני של ההצלבה, האחרון שבהם אמש (חמישי, 58:101 על בשיקטאש), ראשי המועדון לא ממהרים לקבל החלטות גורליות וככל הנראה יחליטו על המשך דרכם של שחקנים כאלה ואחרים רק כאשר תסתיים העונה האירופית.

יש לציין כי שחקנים רבים הצליחו לשפר את המעמד שלהם בתקופה האחרונה ובהם דייויד לוגאן וריקי היקמן, שרושם עונת פריצה מצויינת ולאחר המשחק אמש גם עתידו של מי שהיה נראה בדרך הבטוחה החוצה, ניק קיינר מדלי, עדיין לא ברור. בסיטואציה מסוימת במכבי עשויים לשקול להשאיר אותו אם יגלה יכולת גבוהה עד לסיום העונה הקרובה ובעיקר בסדרת ההצלבה, אם הקבוצה תגיע אליה.

קיינר מדלי חתום לעונה הבאה אך החלטה לגבי המשך דרכו במועדון טרם התקבלה. יש לציין כי הוא נחשב לאחד מהשחקנים היקרים ביותר בסגל והגיע כשחקן מוכח לאחר מספר שנים טובות בליגה הספרדית. מדלי התעורר בשלב מאוחר מדי של העונה, ממש במשחקים האחרונים, ובמכבי ישקלו בזהירות רבה את המשך ההתקשרות איתו, מה שנראה כמעט בלתי אפשרי לפני מספר שבועות.

במכבי דיברו כבר מספר שנים על כך שכדי להגיע להצלחות יהיה עליהם לשמור על המשכיות בסגל הקבוצה, מה שלא יצא לפועל לאור השנתיים הקודמות והטובות שרשמה הקבוצה והביקוש לחלק נכבד של שחקניה באירופה. בסיום הסיבוב הראשון של שלב הטופ 16 לכולם כבר היה ברור כי המשכיות בקיץ הקרוב ככל הנראה לא תהיה אך נכון לעכשיו האפשרות שתנסה לשמור כמה שיותר שחקנים בסגל נראית מוחשית מתמיד.

צפו במכבי ת״א קורעת את בשיקטאש

בימים האלו מנהלת מכבי משא ומתן מתקדם עם שחקן הקבוצה, דווין סמית', שמעוניין להמשיך גם בשנים הבאות אך חוזה רשמי עימו טרם הושג. הקבוצה אף מחזיקה באופציה בחוזהו של לוגאן לעונה נוספת והחלטה בעניין צפויה אף היא להתקבל רק בהמשך. בגזרה הישראלית, ליאור אליהו, גיא פניני וסילבאן לנדסברג צפויים להמשיך בעונה הבאה, השלושה חתומים על חוזים במועדון ועתידם מובטח, אלא אם כן אליהו ינסה לחפש שוב את דרכו ב-NBA, מה שלא נשמע כל כך מופרך.

יוגב אוחיון הוא סלע מחלוקת בעייתי עם הקבוצה הרוסית, לוקומוטיב קובאן, ונכון לעכשיו רק דבר אחד ברור לגבי הסיטואציה עם אוחיון וזה שהיא לא תהיה פשוטה הקיץ. בהתאם לעניינים עימו עשויה ליפול גם החלטה לגבי המשך דרכו של מורן רוט, שאהוב מאוד על הסגל המקצועי אך לא ברור עדיין איך ישתלב בבנייה בקיץ הקרוב, בעיקר כאשר במכבי מתכוונים להחזיר לארץ ישראלי נוסף - יותם הלפרין, ובין היתר ינסו להניח את ידיהם גם על אלכס טיוס או לנסות וליצור מגע מחודש עם דייויד בלו האהוב והמוכר.

פלאניניץ´, אוחיון וג´יימס מאושרים בסיום. מי יישאר? (יוסי ציפקיס)
פלאניניץ´, אוחיון וג´יימס מאושרים בסיום. מי יישאר? (יוסי ציפקיס)
 

דבר אחד כבר ברור לצהובים היטב, במהלך הקיץ הזה יהיה עליהם למצוא סנטר דומיננטי ובעל שיעור קומה על מנת שייצב את הקו הקדמי לצד שון ג'יימס, שחקן שצפוי אף הוא להמשיך לאחר עונה חלומית אותה הוא רושם עד כה. דרכו של דרקו פלאניניץ' במועדון כלל וכלל לא בטוחה, השחקן שנחשב לכישרון וחתום לעוד שנתיים נוספות לא מצליח להרשים עד כה ובפעמים רבות מאוד אף נרשמה אכזבה ממנו בקרב הצוות המקצועי, זאת כאשר ישנה תחושה כי הוא סובל מבעיות חמורות מאוד ביסודות הכדורסל שלו. עם זאת החלטה לגביו עדיין לא התקבלה ובמכבי ישקלו רבות את צעדיהם עימו.

בשורה התחתונה למרות שציפינו למהפכה בנוסח הוליוודי, לא בטוח שמכבי תשבור את הכלים הקיץ וישנה סבירות גבוהה כי היא תנסה לשמור על השלם תוך כדי ביצוע תיקונים נדרשים שיעזרו לה להגיע להישגים גדולים יותר.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */