יום רביעי, 03.07.2024 שעה 03:53

גיל לב: מאמינים שאין לשחקן קשר לכל מה שקרה

נשיא נתניה דיבר בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE על החשד נגד השחקן במעורבות ברצח. מזרחי: "יש גבול למה שמכבי תקריב בשביתה"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון מגישים לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

לא שקט במכבי נתניה, ולאו דווקא בגלל הבעיות הקשות בתחתית הטבלה. כדורגלן זר מהקבוצה חשוד במעורבות ברצח של זהבה צ'וקול בת ה-20 בבית מלון בעיר. השחקן יישאר במעצר יום נוסף.

אבי אשכנזי, כתב הפלילים של מעריב, עלה לשידור וסיפר את הפרטים על הפרשה על פי חקירת המשטרה: "שניים עוכבו לחקירה. חבר של השחקן טוען שהוא היה איתה בקשר והיא אף התארחה באותו חדר. שחקן הכדורגל טען שהוא מכיר אותה, אבל אין לו קשר אליה. השניים נחקרים, אבל לא משתפים פעולה עם החוקרים. בינתיים, בית המשפט שחרר את השחקן למעצר בית למשך שישה ימים ולאפשר לו לשחק בליגה".

"ייתכן שבידי המשטרה אין מספיק ראיות נגד השחקן. המשטרה יכולה לפנות לבית משפט מחוזי ולבקש לדון שוב בעניין הזה", המשיך אשכנזי. "דברים יכולים להתהפך והיו דברים מעולם. הבעיה של שחקן הכדורגל היא שהוא לא מסביר לחוקרים מה הוא עשה בדיוק באותו הלילה".

ניידת משטרה. החקירה בעיצומה (שי לוי)
ניידת משטרה. החקירה בעיצומה (שי לוי)
 

פרקליטו של השחקן החשוד, עורך-דין גיא עין צבי, עלה לשידור אף הוא וציין: "נאמר שהשחקן לא שיתף פעולה, אבל ביקרתי אותו והוא משיב על כל השאלות. התחושה היא שהשחקן במעצר רק כדי לספר מה שהוא יודע ולא יותר". כשנשאל מה השחקן אומר לו, השיב עין צבי: "הוא טוען שההיכרות שלו איתה הצטמצמה עד כדי כך ש-24 שעות לפני שהנרצחת נמצאה, הוא ראה אותה בחטף בתוך הדירה שלו. הלקוח שלי באדיבותו אמר לבחור שגר איתו שהוא מוכן לתת לו לגור בדירתו, כי לא היה לו איפה לגור".

"אני לא יודע כלום בנוגע לתוצאות הנתיחה, אז אני לא יודע היכן הנרצחת נמצאה בדיוק. הלקוח שלי ידע לראשונה שהיא מתה כשביקשו ממנו לפתוח את החלון ולהביט למטה. הוא לא ידע כלום על זה", טען עין צבי. "אני עדיין לא יודע איך היא מצאה את מותה ואיך הגופה הגיעה למקום שאליו הגיעה".

נשיא מכבי נתניה, גיל לב, עלה גם הוא לשידור וסיפר על השחקן: "הוא בחור ממושמע ואף פעם לא נתקלנו בתלונות לגביו. לא הייתה לו בעיית משמעת, מדובר באדם סולידי ובאיש נוח ומכבד". לב נשאל איך התקבלה הידיעה על החשד למעורבות ברצח, והשיב: "מחזיקים אותו כדי לקבל אינפורמציה על מה שקרה להבנתי. אנחנו מאמינים ומקווים שאין לו קשר למה שקרה שם".

גיל לב (יניב גונן)
גיל לב. "מקווים שאין לשחקן קשר למה שקרה" (יניב גונן)
 

הנשיא נשאל אם יהיה נכון לשלבו במשחק בעכו: "הוא גרר פציעה ולא היה באימונים מלאים, ולכן ממילא הוא לא היה אמור לשחק. אנחנו בנתניה נשמח שהוא ישתף פעולה בכל מה שהוא יכול".

שמואל פרנקל: "בים שלישי נחליט אם להמשיך את הליגה"
בהמשך שוחחנו על שביתת השחקנים בליגת הכדורסל. אמש הסתיימה פגישה בנושא בשעה מאוחרת. רוב שחקני הליגה מעוניינים לשבות. שחקניה של מכבי ת"א הודיעו כי יופיעו כרגיל למשחק בשבת מול בני הרצליה. יושב-ראש מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, אמר בשידור: "יש פה בעיות יסודיות. אנחנו בהסכם עד סוף העונה ואין מקום להפר אותו. בנוסף, קבענו פגישה עם ארגון השחקנים לחודש מארס. קיבלנו פנייה שאנחנו מסרבים לשבת איתם ושהם משביתים את הליגה. לא צריך להפוך את ליגת העל לליגה הלאומית. הם ירו מוקדם מדי בכל הכדורים ועומדים לכרות את הענף שעליו הם יושבים. השביתה הזו פוגעת בכל הענף - בקבוצות, בשחקנים, בבעלים ובאוהדים".

בהמשך דיבר פרנקל גם על כך שהוא נמצא בסין ולא בארץ: "החופשה הזו מתוכננת. בכל מקרה, אני מדבר עם התקשורת כל הזמן. השארתי צוות מצוין בארץ שיכול לשבת עם השחקנים גם בלעדיי. בחופשה הזו המשפחה שלי לא רואה אותי כמעט. כשאשוב אנחנו נשב ונראה מה עושים. זה שאני בחופשה זה לא אסון".

שמואל פרנקל. &qout;החופשה שלקחתי מתוכננת&qout;
שמואל פרנקל. "החופשה שלקחתי מתוכננת"
 

"אנחנו ממשיכים קדימה וקבענו משחקים בשבת. אם השחקנים ימשיכו בשביתה, אנחנו נשב ביום שלישי ונקבל החלטה אם להמשיך את הליגה", הבהיר פרנקל. "אם השחקנים הישראלים לא באים למשחק, הם שובתים". בנקודה הזו הבהיר פיני גרשון: "אם יש חמישה שחקנים לשחק איתם, למשל שחקן נוער וארבעה זרים, אני בעד לעלות ולשחק".

גם יועץ התקשורת של ארגון השחקנים, ירון מיכאלי, עלה לשידור והסביר: "אף אחד לא מפוצץ חוזה כאן. בפגישה שהייתה ב-3 במארס, הוציא ארגון השחקנים פרוטוקול פגישה למנהלת לפיו לא יהיה סכסוך עבודה". פרנקל טען: "אחרי הפגישה הזו ולפני הפגישה השנייה שנקבעה, לא רציתם להיפגש והכרזתם על סכסוך עבודה".

מיכאלי השיב: "מר פרנקל לא מדייק בלשון המעטה. הוא קיבל פרוטוקול ותשובת המנכ"ל הייתה שכל מה שכתוב לא מקובל על המנהלת. תקרא לי שקרן, אבל זה מה שאני אומר. אף אחד לא מפר שום הסכם. אתמול דנו בהצעה שהוגשה ואנחנו מתעקשים על ארבעה זרים. בפגישה דיברו על כך שקבוצות שמשחקות באירופה, יהיו להן שישה זרים, אבל בליגה הן יוכלו לרשום שלושה זרים".

תמיר, קוז´יקרו, חנוכי וקוקיה בישיבה שנערכה עם ניר אלון (יניב גונן)
תמיר, קוז´יקרו, חנוכי וקוקיה בישיבה שנערכה עם ניר אלון (יניב גונן)
 

גם מאמן הפועל ת"א, ארז אדלשטיין עלה לשידור וטען: "אי אפשר להתעלם מהמצב. יש פה קרקס של זרים. אני קודם כל נגד חוק רוסי. הדבר שהכי מפריע לי הוא שלא מתייעצים עם המאמנים ועם אנשי המקצוע. אלו שני דברים שמפריעים לי. מצב אוטופי מבחינתי הוא שלא פחות משש קבוצות ישראליות ישחקו באירופה. אם יהיו שני משחקים בשבוע, שיהיו גם ארבעה זרים וכך יהיו דקות משחק לכולם. במצב הנוכחי, מבחינתי שיהיו שני זרים. אני לא יודע אם לשחקנים שלי יש זכות לשבות. היה לנו אימון בבוקר ויש אימון בערב. אני מקווה שהם לא ישביתו את הליגה, אבל אני לא אומר שהטענות שלהם לא מוצדקות. יש הרבה צעירים שצריכים לקבל במה".

יושב-ראש ברק נתניה, צביקה ליבר, אמר בנושא: "ביטול הליגה מפחיד אותי, אבל זה לא יפחיד אותי אם המהלך יעשה סדר בענף. ניתנה לשחקנים הצעה שמשפרת את המצב שלהם, אבל אני מגלה שאנחנו במאבק נגד ארגון עובדים ולא נגד ארגון שחקנים. הם רוצים לדחוף שחקנים בינוניים לליגה. אנחנו אנשים רציניים בכדורסל והם טוענים שבקיץ אנחנו לא נהיה רציניים איתם. זה מעליב. אם אנחנו נצטרך להתנהל מול ארגוני עובדים, לא אהיה בברק נתניה. שחקנים מוכשרים פרצו השנה גם עם ארבעה זרים. אין פה שום בעיה. יש צוות משא ומתן מצוין ואם יבואו מולנו בידיים נקיות, הכל יהיה בסדר. כנראה שהצד השני רוצה להשיג דבר שלא ניתן להשיג".

מכבי תל אביב תנסה להשלים את רצף הניצחונות המדהים שלה הערב מול בשיקטאש, כדי לנסות ולהבטיח את מקומה בשלב ההצלבה, אולי אף מהמקום השני שיסדר הגרלה נוחה יותר. נתכונן למשחק המסקרן בנוקיה.

לוגאן (יוסי ציפקיס)
לוגאן. ימשיך ביכולת הנהדרת שלו? (יוסי ציפקיס)
 

מזרחי: "השחקנים הפרו את ההסכם, יש גבול למה שמכבי תקריב"
יושב-ראש מכבי ת"א, שמעון מזרחי, דיבר אף הוא בנושא השביתה: "מי שהכריז על שביתה עשה דבר שלא ייעשה. ההסכם מול המנהלת נגמר ב-6 ביוני 2013. השחקנים התבקשו לתת זמן למשא ומתן, אפילו לחכות עד אחרי החג. השחקנים גם הפרו את ההסכם בכך שתוך כדי משא ומתן כתבו מכתבים למשרדי ממשלה שונים. אתה מכריז שביתה, לא מדבר, ואומר שלא מדברים איתך. איזה מין דבר זה? בתוך ארגון השחקנים חלוקים בנוגע לנושא הצעירים. רוב השחקנים המבוגרים לא רוצים את הסעיף הזה בכלל".

מי בעצם "מסית" את השחקנים ומוליך אותם?
"אני לא יודע להגיד מי זה. קודם כל, מטעים אותם. אולי מדובר בשחקנים שרוצים לתפוס מקום טוב כשהם יפרשו בעוד שנתיים-שלוש. זה הזמן של השחקנים לרדת מהעץ. המנהלת קיבלה החלטה קיצונית והשחקנים היו צריכים להבין שכאן נגמר הסיפור".

איך אתה נותן לזה לקרות?
"אני לא יודע מה אעשה. אני רוצה למצוא פתרון. בנוגע לשלושה צעירים - אפילו בארגון השחקנים מתנגדים לזה. יש גבול לכמה שמכבי ת"א מוכנה להקריב בנושא הזה".

מזרחי עם אוחיון ופניני. &qout;זה הזמן של השחקנים לרדת מהעץ&qout; (משה חרמון)
מזרחי עם אוחיון ופניני. "זה הזמן של השחקנים לרדת מהעץ" (משה חרמון)
 

לקראת המשחק מול בשיקטאש, אתם מצפים לחגוג כבר בסוף השבוע?
"אני רוצה שקודם כל ננצח את בשיקטאש. אנחנו בכושר לא רע, אבל אנחנו משחקים מול קבוצה נטולת לחצים. אחרי המשחק, בתקווה שננצח, נעקוב אחרי הקבוצות האחרות. אנחנו צריכים לנצח וזה המפתח. אני לא רוצה להסתבך בחישובים שונים בשלב הזה. אנחנו הלכנו צעד אחרי צעד ומביטים על הערב בלבד. כך אנחנו מתקדמים. השיטה של 14 משחקים בטופ 16 מוכיחה את עצמה. ככה אנחנו הצלחנו לחזור לעניינים".

אלון מזרחי: "בנאדו עומד לפתוח עם שלושה חלוצים מול מכבי"
לקראת סיום התוכנית עסקנו במשחק העונה בין מכבי ת"א למכבי חיפה שייערך ביום שבת. כוכב העבר ומאמן הפועל פתח תקווה בהווה, אלון מזרחי, עלה לשידור ודיבר על המשחק המסקרן: "אין פה חארטות. או שזה שבע נקודות הפרש או 13. להערכתי, ממקורות מוסמכים במכבי חיפה, אריק בנאדו עומד לשחק התקפי. אין לו ברירה והוא יעשה נכון אם יפתח עם שלושה חלוצים. אוסקר גארסיה בראיונות שלו, קצת מהוסס, אבל הקבוצה שלו טובה יותר. במשחק הזה הכל יכול להיות".

האווירון דיבר גם על הדרך של מכבי חיפה אחרי הסיבוב הראשון: "אריק הסיט את יניב קטן על המגרש ועשה את זה בחוכמה. בתקופת עטר, חיפה שיחקה טוב והרבתה להחמיץ. אי אפשר לומר שאצל ראובן הקבוצה נראתה לא טוב. עם בנאדו, קצת פסיכולוגיה ושיחות אישיות עזרו".

אלון מזרחי. &qout;אי אפשר לומר שאצל ראובן עטר חיפה לא נראתה טוב&qout; (יניב גונן)
אלון מזרחי. "אי אפשר לומר שאצל ראובן עטר חיפה לא נראתה טוב" (יניב גונן)
 

"מכבי ת"א הוכיחה השנה שיש לה את צמד החלוצים הטוב בארץ. אלירן עטר וראדה פריצה הם ברמה מצוינת", הבהיר מזרחי. "פריצה הוא מספר 9, אבל הוא לא גמלוני. הוא יודע לעשות את העבודה, הוא זריז ומבקיע שערים. התפקיד של חלוץ מספר 9 הוא למשוך אליו את ההגנה, וכשפריצה עושה את זה הוא עוזר לשחקנים אחרים. בכל מה שקשור לעתיד של אוסקר, לא כדאי לצדדים להיפרד, אלא אם מדובר בהצעה ממש נדיבה ממועדון בכיר בחו"ל".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */