יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:26

גוטמן: התייעצתי עם בנאדו וקרויף לפני 2 המפגשים

מאמן הנבחרת סיכם את המשחקים מול פורטוגל וצ. אירלנד: "יוצאים מהכלל מבחינה טקטית. מה מלכד אותנו? שנאתכו, ראדי וכיאל שרו בליל הסדר"

|
אלי גוטמן עם נחיתתו בישראל (יניב גונן)
אלי גוטמן עם נחיתתו בישראל (יניב גונן)

נבחרת ישראל נחתה בארץ לאחר עשרה ימים בהם נערכו שני משחקים חשובים בקמפיין מוקדמות המונדיאל (3:3 מול פורטוגל ברמת גן, 0:2 על צפון אירלנד בבלפסט). המאמן הלאומי, אלי גוטמן, סיכם את המשחקים במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי ב-ONE.

עוד לפני המאמן קשר מכבי תל אביב, ערן זהבי, דיבר עם נחיתתו: "הטיסה הייתה ארוכה, קשה ומעייפת. זה היה מסע, חזרנו מאושרים ומרוצים. היה חשוב לנצח ואנחנו תמיד מאמינים בסיכויים". קפטן הצהובים, שרן ייני, הוסיף: "היה קר, כיף שניצחנו". שחקן מכבי נוסף, מהראן ראדי, אמר: “זה היה ניצחון גדול, התקזזנו עם התיקו מול פורטוגל". הקשר ליאור רפאלוב, יעבור בדיקת MRI בעקבות כאבים במפשעה.

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, דיבר תחילה על רגשותיו: "עברתי השנה ליל סדר מיוחד. פעם ראשונה לא במסגרת המשפחתית אלא כמאמן נבחרת ישראל עם השחקנים שלי. התחושות של ליל הסדר הזה ילוו אותי עד יומי האחרון. התכנסנו לפני מספר ימים למשחק מול פורטוגל כשכולנו ידענו שעל הנייר אנחנו פחות טובים. מול פינלנד ניסיתי לשחק עם שלושה בלמים. במשחק מול הנבחרת הצעירה קיבלתי את ההחלטה שאני לא מתכוון לשחק כך. לא פירסמתי זאת מהסיבות שלי.

ראיתי כמה חשוב שיהיה עוד שחקן במרכז השדה. באותו רגע ידעתי שזה הולך להיות שרן ייני. דיברתי עם ג'ורדי קרויף. אני מדבר ומתייעץ עם הרבה מאוד אנשים בכדורגל הישראלי. עם רוב המאמנים בליגת העל ליתר דיוק. דיברתי גם עם אריק בנאדו. הוא זה שנתן לי את החותמת הסופית. אני גאה שבנבחרת יש שחקנים אינטליגנטים, שכל מה שהם רוצים זה לנצח למען הכדורגל הישראלי. המשחק מול פורטוגל היה יוצא מהכלל מבחינה טקטית.

צפו במסע"ת של נבחרת ישראל

היו הרבה ביקורות על דודו אוואט בעקבות השער שהוא ספג, אבל רק שוער ברמה שלו מסוגל להתנתנק מהכל ולהביא את עצמו לרמת משחק כמו שהוא הציג בצפון אירלנד. יש לנו שוערים טובים בכדורגל הישראלי, אבל כיום אוואט הוא הטוב ביותר שעומד לרשותי. להניע את הכדור בצפון אירלנד היה משימה כמעט בלתי אפשרית. אוואט זרק את הגוף, בן חיים וטיבי זרקו את הגוף, שפונגין היה אחד השחקנים היציבים בשני המשחקים. רמי גרשון בשבילי הוא הפתעה מעל ומעבר.

כולכם יודעים מה אני חושב על ביברס נאתכו. צדקתי כשאמרתי שהוא הצ'אבי של הכדורגל הישראלי. לפני המשחק מול פורטוגל ניגשתי לגל אלברמן, שהוא בשבילי אישיות מעבר לשחקן כדורגל. שאלתי אותו מה עם ייני, 40 אלף צופים וזה. אלברמן המליץ עליו למרות שהוא משחק בתפקיד שלו. אני מסיר בפני ייני את הכובע. ראדי וטיבי עלו למשחק השני עם קלקול קיבה. 

אלירן עטר וגל אלברמן (יניב גונן)
אלירן עטר וגל אלברמן בנתב"ג (יניב גונן)
 

צריך להעריץ את עדן בן בסט שעלה עם המון זריקות. בירם כיאל נותן את כל כולו במשחק. ליאור רפאלוב שחקן ענק. אני תמיד מתייעץ איתו לגבי התחושות והוא אף פעם לא טועה. הוא אמר שאנחנו מנצחים בצפון אירלנד.

איתי שכטר שלא הפסיקו לדבר לרעתו היה מצוין. אני יודע מי הוא. הוא שחקן כדורגל שעוד ייתן להרבה אנשים להבין את היכולות שלו ואיך הן באות לידי ביטוי. יוסי בניון נמצא בנבחרת כי הוא שחקן גדול. מגיע לו. כמאמן אני מקבל החלטות מקצועיות בלבד. בניון נכנס כדי להחזיק כדור. אני רוצה שהוא ישבור שיא בכדורגל הישראלי, מגיע לו. ההחלטות שלי הן מקצועיות בלבד וככה אני נוהג. תומר חמד עשה משחק ענק נגד פורטוגל, מליקסון? הוא הפייבוריט שלי. הייתה לו מוטיבציית שיא לשחק נגד פאביו קואנטראו.

אלי גוטמן (יניב גונן)
אלי גוטמן במסיבת העיתונאים של הנבחרת (יניב גונן)
 

חזרנו לאהוב את הנבחרת. אנחנו גאים בה שוב. אלו היו עשרה ימים קסומים ואנחנו ממתינים להמשך. יוסי מזרחי אמר לי שלכדור שאוואט שמט אף בלם לא עולה. הייתי עושה את אותם חילופים מול פורטוגל אם המשחק היה מתקיים שוב. השתנו דברים בנבחרת, היא צנועה ולא באופוריה. אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים.

יש הרגשה טובה שבאו 40 אלף איש לר"ג. הצטמררתי כששמעתי את ההמנון. אנשים צריכים להבין שצפון אירלנד היא נבחרת חזקה עם שחקנים רבים שמשחקים בפרמייר ליג. נערכנו בהתאם לכך. נגד לוקסמבורג אנחנו משחקים אחרת. אנחנו משחקים בהתאם ליריבה.

איתן טיבי (יניב גונן)
איתן טיבי עם נחיתתו בישראל (יניב גונן)
 

כשראיתי את כיאל, נאתכו וראדי יושבים בליל הסדר ושרים זה עושה את שלו. זה היה ביחד. לא יודע אם נגד אזרבייג'אן נשחק באותה שיטה כמו ששיחקנו בבלפסט. נלמד את האזרים ונתכונן בהתאם. כשנתחנו בארץ הרגשתי צער להיפרד מהשחקנים. אבי לוזון דיבר ובירך אותי לאחר המשחק. להאריך את החוזה שלי? יש יו"ר התאחדות שנמצא הרבה זמן בעסק. נשאיר לו את העבודה הזו.

ביקורות? יש כאלו שאני לוקח לתשומת ליבי לטובת הנבחרת ויש כאלה שאני לא מתייחס אליהן. יש לנו מגנים טובים. יש המון קבוצות באירופה שמחפשות מגנים שהם חצי בלמים. טוואטחה קרוב לנבחרת הבוגרת. יש קשר ישיר בין הנבחרות. הכיוון נכון.

ערן זהבי (יניב גונן)
ערן זהבי. שחקני הנבחרת זוכים למחמאות (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */