יום שני, 08.07.2024 שעה 02:50

פטל ניצח במלזיה, פאדיחה הזויה להמילטון

פורמולה 1: אלוף העולם גבר על וובר וננזף על "טיפשותו". הבריטי (סיים שלישי) נכנס עם המרצדס שלו לרחבה של מקלארן. מאסה סיים חמישי, אלונסו פרש

|
סבסטיאן פטל משפריץ על לואיס המילטון (רויטרס)
סבסטיאן פטל משפריץ על לואיס המילטון (רויטרס)

אלוף העולם בפורמולה 1, סבסטיאן פטל, הוא המנצח של מירוץ סיפאנג, מלזיה, שנערך הבוקר (ראשון). אחרי שזינק מהפול פוזישן גם למירוץ השני של העונה, ושבוע בלבד אחרי שאיבד פול אחד בדרך למקום השלישי, הפעם פטל הצליח להשאיר את הניצחון בכיסו. וזה לא היה קל בכלל.

פטל הקדים את מארק וובר, עמיתו מרד בול, וגם את שני רכבי מרצדס של לואיס המילטון וניקו רוזברג. פיליפה מאסה שזינק מהמקום השני סיים חמישי בזמן שחברו לפרארי, פרננדו אלונסו, פרש כבר אחרי שני סיבובים. מנצח מירוץ פתיחת העונה, קימי רייקונן, סיים במקום השביעי והמאכזב.

אלונסו בהחלטה תמוהה, בעלי רד בול זועם על פטל
והנה הרגעים המרכזיים שהיו לנו בסיפאנג. פרננדו אלונסו, בהחלטה תמוהה, הרס לעצמו את המירוץ. דווקא אחרי שעקף את פיליפה מאסה בזינוק, התגלה נזק בכנף הקדמית שלו אך הוא בחר לא להיכנס לרחבת הטיפולים וכבר בסיבוב השני סבל מכך כאשר היא נכנסה מתחת לרכבו, גרמה לו לאבד שליטה ולעוף ישר אל החצץ. הפרארי נתקעה והמירוץ של אלונסו נזרק לפח כבר בסיבוב השני.

לואיס המילטון רשם את אחת התקריות המצחיקות ביותר בתולדות הענף, כאשר נכנס לרחבת הטיפולים עם המרצדס שלו, אך בדרך קבע נסע דווקא לרחבה של קבוצתו מ-2007 ועד לעונה הזאת, מקלארן. הצוות הבריטי ההמום סימן לנהג להמשיך לעבר קבוצתו הנכונה, ובהקפה ה-36 המילטון לבטח שמח שהוא לא חלק מהקבוצה. 

סבסטיאן פטל מוביל במלזיה (רויטרס)
סבסטיאן פטל מוביל במלזיה (רויטרס)
 

ג'נסון באטן, שזינק מהמקום השמיני וחווה מירוץ נפלא, כבר הוליך אותו ובהקפה ה-34 קיבל דיווח שכל הנהגים מאחוריו על צמיגים חדשים. אלוף העולם לשעבר חיכה שני סיבובים, שהספיקו גם לוובר וגם להמילטון לעקוף אותו וכשהוא במקום השלישי, נכנס לרחבה. הוא יצא ממנה במקום ה-14 אחרי שהצוות הטכני של מקלארן לא סגר היטב את אחד מגלגליו הקדמיים ולמעשה הרס לו את המירוץ. מי שניצל זאת כדי לקחת את ההובלה הוא מארק וובר. באטן אגב, פרש הקפה לפני הסיום.

סבסטיאן פטל (רויטרס)
סבסטיאן פטל. בשלב הזה הוא כבר ידע שהסיפור גמור (רויטרס)
 

וכאן הגיע הקרב המותח על המקום הראשון. פטל, שרוצה אליפות עולם נוספת, ביקש בקשר מקבוצתו להזיז את וובר מהדרך שלו כדי שיוכל לקחת את ההובלה, מהלך שהשניים כבר ביצעו אשתקד במירוץ הסיום, אך הדבר לא קרה והאוסטרלי נלחם איתו. בהקפה ה-46 הוא נכנע. פטל החל להפעיל לחצים כבדים, ניסה לעקוף וחברו לקבוצה מנע ממנו, אך ניסיון העקיפה השני צלח.

סבסטיאן פטל חוגג (רויטרס)
החגיגה של פטל בסיום (רויטרס)
 

בעלי רד בול, כריסטיאן הורנר, לא אהב לראות את המלחמה בין השניים שהסתיימה במעבר של פטל למקום הראשון, אך גם לא הייתה רחוקה מתאונה ואמר לו בקשר: “נו באמת סבסטיאן, אתה מתנהג בטיפשות". בהמשך הפער של הגרמני מהאוסטרלי רק צמח בדרך להבטחת הניצחון. בסיום וובר לא הסכים ללחוץ את ידו של פטל, התעלם ממנו לחלוטין ואח"כ סינן לעברו "מולטי 21 סב, מולטי 21”, בהתייחס כנראה לקוד של הוראות הקבוצה. פטל גם קיבל הודעה בקשר כי יצטרך לספק הסברים על התנהגותו על המסלול.

פרננדו אלונסו זועם (רויטרס)
פרננדו אלונסו זועם ברחבת הטיפולים (רויטרס)
 

קצת מאחור, בקרב על המקום השלישי, התפתחה חזית דומה בין ניקו רוזברג שרצה לעקוף את המילטון, אך המהנדס של מרצדס, רוס בראון, השיב לבקשתו בקשר: “לא ניקו, הקצב של לואיס הוא בדיוק מה שאנחנו רוצים שיהיה וגם הוא יכול להיות מהיר יותר". אחרי שהגרמני המשיך ללחוץ על לואיס ועל הקבוצה, בראון אמר לו שוב: "ניקו, בבקשה רד מזה. אני רוצה להביא את שני הרכבים בשלום לקו הסיום". הוא אכן הצליח לבסוף כשלואיס קטף פודיום והגרמני נותר רביעי.

העשירייה הראשונה בסיפאנג: פטל, וובר, המילטון, רוזברג, מאסה, רומאן גרוז'אן, רייקונן, ניקו הולקנברג, סרחיו פרס וג'אן-אריק ורן. נהגים בולטים שפרשו: אלונסו, באטן, פול די רסטה, אדריאן סוטיל ופסטור מלדונאדו.

חמשת הנהגים המובילים בדירוג לאחר סיפאנג
סבסטיאן פטל (רד בול) – 40 נקודות
קימי רייקונן (לוטוס) – 31
מארק וובר (רד בול) – 26
לואיס המילטון (מרצדס) – 24
פיליפה מאסה (פרארי) - 22

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */