יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:30

אלי גוטמן: אסור לספוג בפתיחה ואחרי שער שכבשנו

המאמן ביקש משחקני הנבחרת יותר ריכוז מול צ. אירלנד, הטמפ' הצפויה: 0 מעלות. נאתכו: "שמעתי שרונאלדו חלש, לא שעצרנו אותו". ברדה זומן במקום חמד

|
טיבי, ייני ונאתכו באימון (יניב גונן)
טיבי, ייני ונאתכו באימון (יניב גונן)

נבחרת ישראל התכנסה הערב (שבת) לאימון ראשון אחרי ה-3:3 הדרמטי מול פורטוגל במסגרת מוקדמות המונדיאל אתמול. כבר מחר היא תצא לצפון אירלנד לקראת המשחק מול הנבחרת המקומית בבלפסט. למשלחת ניתנה הוראה לצאת בבגדים אזרחים ולא ייצוגים. אל האימון הגיע יושב-ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון.

המאמן אלי גוטמן החמיא לשחקנים באסיפה וביקש יותר ריכוז בדקות הפתיחה והסיום של המשחק תוך שימת דגש על מה שצפוי במשחק מול צפון אירלנד: "אסור לנו לספוג שערים בפתיחה ואחרי שער שכבשנו בגלל חוסר ריכוז".

חלוץ גנק, אליניב ברדה, זומן לסגל לקראת המשחק הקרוב במקום תומר חמד המוצהב. ברדה צייץ בטוויטר: "אחד הדברים הכי שמחים שיכולתי לקבל זה לראות את הקידומת 972 מבלגיה ולשמוע את הקול שאומר: 'אתה מוזמן לנבחרת'. חג שמח". הכחולים-לבנים היו מרוצים מצורת המשחק ובעיקר מהופעתו של שרן ייני.

יש לציין כי משחקם של הצפון אירים מול רוסיה שהיה מתוכנן להיערך ביום שישי נדחה בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים ביממה, ולאחר מכן נדחה שוב, משום שהשלג שירד מנע את קיום ההתמודדות. בנבחרת מקווים מאוד שהמשחק ביום שלישי לא יידחה אף הוא, במיוחד לאור העובדה שהיריבה תחסר שני שחקנים. הטמפרטורה הצפויה בליל המשחק, אגב, היא אפס מעלות. 

טיבי: מאמינים כנגד כל הסיכויים

לוזון הבטיח שיעשה כל מאמץ על מנת שהמשחק יתקיים כמתוכנן. הכחולים-לבנים התכוננו מבעוד מועד לתנאי הקור בביגוד תרמי שיוענק לכל שחקן ואיש צוות. כבר לפני שלושה חודשים דאגה הנבחרת שארוחת ליל הסדר ערב המשחק תהיה כשרה. שני טבחים מהארץ ילוו את המסע לצפון אירלנד.

לאור התפתחות המשחק מול פורטוגל, בנבחרת מטבע הדברים מאוכזבים, לאחר ששמטו יתרון מבטיח של 1:3. הבלם איתן טיבי הסביר: "רונאלדו עבר לא מעט בלמים, גם כאלו גדולים ממני. אנחנו עשינו את כל מה שיכולנו. קיבלנו גול בדקה האחרונה וזה מצער, אבל אין מה לעשות. האמנו נגד כל הסיכויים ואנחנו עדיין מאמינים, ולכן נמשיך במה שעשינו עד היום. במחצית השנייה לא יצא לנו לתקוף הרבה וזה חלק מהעניין. פורטוגל נבחרת חזקה מאוד וצריך עשרה שחקנים כדי להתגונן מולה".

גוטמן: מחבק כל אחד מהשחקנים שלנו

טיבי התייחס גם למשחק הבא בחוץ: "צפון אירלנד היא נבחרת מצוינת. אנחנו מכבדים כל נבחרת שמשחקת מולנו ונגיע מוכנים. אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת ומאמינים בעצמנו". הקשר ביברס נאתכו דיבר גם הוא על המשחק הקרוב: "לפעמים כשקר יותר, נוח לשחקנים, אבל שם באמת יש שלג ולא יצא לי לשחק בתנאים האלו. אנחנו לא הולכים ליהנות שם. נקווה שיהיה משחק".

על המשחק מול הפורטוגלים הוסיף שחקנה של קאזאן: "לא היה לנו לילה מהנה, אבל זה הכדורגל. לפעמים יש מזל שיש משחק קרוב שאפשר לתקן בו, אבל לפני המשחק כולם היו קונים תיקו. אנחנו מאוכזבים וזה אומר משהו. לפני חודש וחצי ניצחנו 1:2 את פינלנד שנפרדה ב-1:1 מספרד, ושמעתי תלונות רבות. אנחנו רגילים לקבל ביקורת".

אלירן עטר ואלי גוטמן (יניב גונן)
אלירן עטר ואלי גוטמן (יניב גונן)
 

"לנו היה חשוב שהקהל מחא כפיים ובשביל זה אנחנו משחקים. אני לא מדבר על דודו אוואט, כי זה לא רק דודו. אם קיבלנו גול, כנראה שכולנו אשמים. דודו לא פעם הציל את הנבחרת", הבהיר נאתכו. "אם נצטרך לשחק עשרה שחקנים לפני הכדור זה מה שנעשה. מה שגוטמן יגיד. כשרונאלדו מקבל את הכדור במקום שהוא רגיל אליו, רק אלוהים יכול לעצור אותו. שמעתי כמה פעמים שרונאלדו היה חלש, אבל לא שמעתי שהנבחרת עצרה אותו. עשינו את שלנו, כל הכבוד לחברים".

לוזון וגוטמן בשיחה במהלך האימון (יניב גונן)
לוזון וגוטמן בשיחה במהלך האימון (יניב גונן)
 

"אני לא יודע מה רונאלדו מרגיש ואני באופן אישי לא נוהג להחליף חולצות אחרי משחק", אמר השחקן כשנשאל מדוע אף אחד לא החליף חולצה עם CR7. "גם אם היינו מנצחים, אני לא חושב שהסיכויים היו לטובתנו. לפורטוגל יש עוד הרבה משחקים, גם נוחים יותר. אם נהיה בתמונה בסוף, נשחק חזק במטרה לעלות. אני מכיר את גוטמן. שיחקתי אצלו בהפועל ת"א ולא ראו את השיטה מהרגע הראשון. לשחקנים לוקח קצת זמן להתרגל לשיטה והיום מתחילים לראות ניצוצות".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */