יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:30
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

במכבי סוגרים חשבון: סתמנו פיות לכל המבקרים

אחרי ה-67:73 על אולימפיאקוס, הצהובים עוקצים ("כדאי שימתינו לפני ששופטים אותנו, את מכבי אסור להספיד") ומפנטזים על מקום 2. צפו בתקציר

|
אוחיון, קיינר מדלי ולוגאן חוגגים (יוסי ציפקיס)
אוחיון, קיינר מדלי ולוגאן חוגגים (יוסי ציפקיס)

סנסציה. אין דרך טובה יותר לתאר את הקאמבק האדיר אותו רשמה מכבי תל אביב בסיבוב השני של שלב הטופ 16 של היורוליג. הצהובים שיצאו למשחק אמש (שישי) מול אולימפיאקוס כאשר עול כבד ומשימה חשובה מונחת על כתפיהם ידעו היטב כי רק ניצחון יעזור להם להבטיח את מקומם בשלב הבא.

לאחר ארבעה ניצחונות רצופים דייויד בלאט וחניכיו לא התכוונו לוותר על השאיפות שלהם לסגור חשבון עם היוונים ולתפוס מקום גבוה יותר בטבלת הבית. מכבי פתחה את המשחק מצוין ושלטה כמעט לכל אורכו. בסיום היא אף חגגה ניצחון ענק בפיראוס, 67:73 ועכשיו היא כבר ממש ממש קרובה אל השלב הבא - שלב ההצלבה.

לאורך העונה, שחקני מכבי שמעו לא מעט ביקורות קשות כלפיהם בעקבות היכולת הלא משכנעת שהציגו בסיבוב הראשון של הטופ 16. המבקרים, האוהדים וגם לא מעט בעלי תפקידים במועדון מיהרו להספיד ואף טענו כי מדובר באחת העונות הגרועות ביותר של הצהובים וכי כעת ייאלצו להמתין בסבלנות לבואו של הקיץ על מנת לשים סוף להתנהלות והבנייה הלא מקצועית.

אחד משחקני הקבוצה שהיה ער לכל ההתרחשויות שמסביב ולכל הביקורות שהושמעו אמר בעניין: "אמנם עדיין לא עלינו להצלבה באופן סופי ורשמי ויש עוד עבודה לעשות, אבל ללא ספק אחרי הניצחון ביוון סתמנו הרבה מאוד פיות של אנשים שזלזלו בנו וטענו שאין לנו את היכולת לעשות משהו באירופה העונה. בזמן שכולם טענו בסיום הסיבוב הראשון של השלב שאנחנו נהיה בשר התותחים של הבית ושיתעללו בנו אנחנו לא איבדנו את האמונה, ידענו שלא נוותר ולא נרים ידיים. פעם הבאה כדאי שאנשים ימתינו עד הסוף לפני שהם שופטים אותנו כי את מכבי אסור אף פעם להספיד".

צפו ב-67:73 הגדול של מכבי ביוון

בעקבות ההחלטה לבטל את מחזור הליגה המקומית לצהובים יהיה שבוע שלם להתאושש ולהתכונן למשחק החשוב שמצפה להם מול בשיקטאש בחמישי. ניצחון מול הקבוצה החלשה ביותר בבית, שהצליחה להפתיע את סיינה וסייעה למכבי רבות במאבקים שלה על העפלה לשלב הבא, יקדם את הקבוצה באופן כמעט סופי אל שמונה הגדולות של אירופה ורק תרחיש קלוש ביותר ימנע ממנה לעשות זאת.

בצוות המקצועי של דייויד בלאט כבר מתחילים לחשוב על המיקום בבית מתוך מטרה לנסות ולהשיג ביתיות ואולי אף יריבה פשוטה יותר בהצלבה. יש לציין כי מכבי עדיין יכולה לסיים במקום השני. בבית המקביל ישנן ארבע קבוצות שנמצאות בדרכן הבטוחה אל השלב הבא: צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, אפס אנאדולו ופנאתינאיקוס.

אם מכבי תסיים במקום השני היא ככל הנראה תפגוש את אפס עם יתרון ביתיות. אם תסיים במקום השלישי תפגוש ככל הנראה את ריאל מדריד ללא יתרון ביתיות, זאת כמובן אם תמונת הבית תשאר כמו שהיא גם במחזור הסיום (שלוש הקבוצות במקומות הראשונים מחזיקות במאזן ניצחונות זהה).

פארמר מול מילוסבייביץ´ (GettyImages)
פארמר. מכבי תשחק מול אפס והאקס? (GettyImages)
 

בעקבות חמשת הניצחונות הרצופים, ההקרבה והמלחמה בשלב הנוכחי, ישנם לא מעט שחקנים במכבי שהמניות שלהם בעיני הצוות המקצועי וההנהלה עלו בשבועות האחרונים. הייתה תחושה כי בקיץ הקרוב אותם שחקנים עשויים למצוא את עצמם מחוץ לסגל הקבוצה. אחד מהשמות הבולטים ביותר בקטגוריה זו הוא הגארד דייויד לוגאן, שמכבי לקחה איתו הימור מסוכן מאוד בקיץ האחרון כשהחליטה לצרף אותו לאחר שנכשל בכל קבוצה גדולה בה שיחק (קאחה לבוראל ויטוריה, פאו).

לוגאן פתח את העונה בצליעה וכמעט ולא הצליח לחמם את הידית הידועה שלו אך במשחקים האחרונים הוא הרוויח את מקומו מחדש והצדיק את ההחלטה של הצהובים להמר עליו. לוגאן פורח בתקופה האחרונה ונגד היוונים אף היה השחקן המצטיין. בהנהלת מכבי כבר תכננו לבצע מהפכים גדולים בסגל בקיץ, אך כעת יחשבו פעם נוספת.

יש לציין כי שביעות הרצון משחקנים כמו לוגאן, ריקי היקמן, דווין סמית' ושון ג'יימס יכולה בהחלט להבטיח את המשך דרכם, אך שניים מהגבוהים של הקבוצה: ניק קיינר מדלי ודרקו פלאניניץ' עדיין עשויים למצוא את עצמם בחוץ בקיץ. בסיום העונה מכבי תיאלץ למצוא פיתרונות להתרת חוזהו של קיינר מדלי במועדון.

דיוויד לוגאן (חגי ניזרי)
דיוויד לוגאן. יישאר לעונה נוספת? (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */