יום שני, 01.07.2024 שעה 06:07
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

אליהו בספק, בלאט: אלו המשחקים שמחכים להם

המסע המופלא של מכבי בטופ 16 יימשך ב-21:00 מול אולימפיאקוס ביוון, הפורוורד חולה וייבדק לפני המשחק. גם המאמן מודה: "יהיה קרב גדול וחם"

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מקבלים תדרוך מבלאט (חגי ניזרי)

"הקרב של חייה". המשפט שלהלן נשמע כמו שם של סרט הוליוודי קורע לב אבל עבור האלופה הישראלית, מכבי תל אביב, המפגש הערב (שישי) ב-21:00 מול אלופת אירופה, אולימפיאקוס, במסגרת הסיבוב השני של שלב הטופ 16 של היורוליג, יהיה למעשה גם הקרב הגדול ביותר שלה העונה. ניצחון יעניק לה מקדמה בטוחה לקראת שלב ההצלבה בעוד שהפסד עשוי לנפץ עבורה כמעט באופן סופי את החלום להשתלב בין שמונה הקבוצות הטובות ביותר של אירופה.

הצהובים שנחלו הפסד ביתי מאכזב מול אולימפיאקוס בסיבוב הראשון רוצים לסגור חשבון מול היוונים. מכבי המריאה לאתונה וכבר הספיקה להתמקם במלון בעיר כשמסביב מזג אוויר מעט קריר אך נעים. הקבוצה ערכה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק, זאת כאשר מורגשת דריכות רבה וגדולה בקרב כלל השחקנים בקבוצה. עבור חלק משחקני הסגל מדובר בסצינה מוכרת מהתסריט של העונה שעברה - משחק גורלי אחד ביוון (שווה ערך למשחק החמישי בסדרת ההצלבה מול פנאתינאיקוס), מה שמעורר לא מעט נוסטלגיות. במכבי מקווים לחגוג הפעם ולא לבכות כמו אשתקד.

החדשות הרעות לפני המשחק הן שהקפטן ליאור אליהו חולה וספק גדול אם יהיה כשיר. באימון הבוקר, אם יוכל להגיע אליו, הוא ייבדק ואז יוחלט אם ישחק.

"ללמוד כל יום זה דבר טוב ואנחנו בהחלט משתדלים ללמוד מטעויות ולהשתמש בידע הזה כדי להיות יותר טובים או להצליח בפעם השנייה", אמר דייויד בלאט, "עד עכשיו זה עבד. המשחק ביוון קריטי עבורנו. העובדה שהמשחק חשוב לשתי הקבוצות פועלת גם לרעה וגם לטובה אבל זה מאוד תלוי איך המשחק יתפתח. לא יהיה קל בכלל לשחק במגרש הזה, אבל זה בדיוק מסוג המשחקים שמחכים להם, קרב גדול וחם בין שתי קבוצות טובות".

בלאט ולוגאן (יניב גונן)
בלאט ולוגאן. המאמן מוכן לקרב (יניב גונן)
 

בלאט הוסיף: "לאולימפיאקוס יש המשכיות מהעונה שעברה. יש שחקנים רבים שנמצאים איתה יותר מעונה אחת, יש כמה כוכבים שנשארו בקבוצה ומובילים אותה עם היכולת שלהם והניסיון וזה בהחלט מנבא הצלחה עתידית".

במועדון הצהוב יודעים היטב כי ניצחון ביוון יעלה אותם לאחד מהמקומות שמובילים להצלבה ולמעשה ישאיר את הקלפים בידיים שלהם בלבד ומבלי שיצטרכו להיות תלויים בקבוצות אחרות ובתוצאות שלהן בבית: "אמרתי לפני די הרבה זמן שחמישה ניצחונות יעלו אותנו לטופ 8 ויכול להיות שטעיתי במשחק אחד, את זה אנחנו נראה בהמשך", סיכם המאמן.

פרקינס (יוסי ציפקיס)
פרקינס במדי מכבי. בלאט מתגעגע (יוסי ציפקיס)
 

לסיום התייחס בלאט גם לשחקן הקבוצה היריבה, דורון פרקינס, שהיה לאחד מהשחקנים הזכורים והאהובים של מכבי תל אביב בשנים האחרונות: "לדורון יש מקום חם בלב של כולנו, אנחנו לא שוכחים את מה שנתן לנו ואנחנו מעריכים את הבן אדם והשחקן שהוא. הוא היה צריך להיות שחקן ההגנה של היורוליג אבל אני לא מבין איך ההחלטות מתקבלות בנושא הזה וזה גם עניין של היורוליג. מגיע לו להצליח, אני מקווה שזה יהיה אחרי יום שישי".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */