יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:43

סוף לרצף: דל פוטרו הדהים את ג'וקוביץ' ועלה לגמר

אינדיאן וולס: אחרי 0:22, נולה נכנע 4:6, 6:4 ו-6:4 לארגנטינאי בחצי הגמר. יפגוש את נדאל, שהניצחון הבא שלו יהיה ה-600 בסבב הגברים

|
דל פוטרו וג´וקוביץ´ בסיומה של ההפתעה (רויטרס)
דל פוטרו וג´וקוביץ´ בסיומה של ההפתעה (רויטרס)

ב-2011 הגיע נובאק ג'וקוביץ' עד הרולאן גארוס בלי להפסיד והניסיון שלו לשחזר את העונה ההיא נקטע הלילה (בין שבת לראשון). הראשון בעולם, שהיה בלתי מנוצח העונה, הפסיד בחצי גמר האינדיאן וולס לחואן מרטין דל פוטרו, 6:4, 4:6 ו-4:6. דל פוטרו, אלוף ארה"ב ב-2009, עולה בפעם השנייה לגמר טורניר מסטרס, כשהוא מנצח בדרך לשם את אנדי מארי ברבע הגמר את ג'וקוביץ' בחצי הגמר כאשר רפאל נדאל מחכה לו בקרב על התואר.

ההישג של הארגנטינאי מתעצם לנוכח העובדה שהסרבי כבר הוליך בבטחה 0:3 במערכה השלישית, אבל גם משם הצליח דל פוטרו לחזור. "שיחקתי טוב עד תחילת המערכה השלישית אבל אז הצלחתי לחזור מפיגור וזה נתן לי ביטחון, חוץ מזה שהקהל רצה לראות עוד ועוד טניס וזה דחף אותי קדימה. אין ספק שזה המשחק הטוב שלי בטורניר", אמר בסיום. דל פוטרו מחפש זכייה שנייה רצופה בסבב אחרי שזכה בטורניר רוטרדם לפני כשבועיים.

נולה שהפסיד לראשונה מאז טורניר ברסי בפאריס 2012, אחרי 22 ניצחונות רצופים, אמר: "כל הקרדיט ליריב שלי ששיחק טוב ובחר בחבטות הנכונות ברגעים החשובים. אני הייתי פאסיבי מדי". ג'וקוביץ' שבר במערכה הראשונה במשחקון העשירי וזכה בה. דל פוטרו הפתיע כששבר במערכה השנייה ל-0:1 בפתיחתה, נולה שבר מיד בחזרה, אבל דל פוטרו שבר שוב ל-1:2 ושמר על יתרון השבירה עד ל-1:1 במערכות.

דל פוטרו בטירוף מול נולה (רויטרס)
דל פוטרו בטירוף מול נולה (רויטרס)
 

נולה עלה ל-0:3 בפתיחת המערכה השלישית, דל פוטרו נלחם וחזר ל-3:3, בשוויון 4 התנהל משחקון ארוך ובהזדמנות החמישית שלו לשבור הצליח הארגנטינאי במשימה ואף עמד בלחץ, הגיש למקום בגמר וסיים את המשחק עם אייס.

עוד לפני כן, נדאל עלה לגמר
הקאמבק של רפאל נדאל עלה מדרגה נוספת כשהספרדי שחזר למגרשים רק לפני מספר שבועות עלה לגמר טורניר אינדיאן וולס בקליפורניה אחרי ניצחון 4:6 ו-5:7 על תומס ברדיך הצ'כי בחצי הגמר.

נדאל עלה בפעם הרביעית לגמר הטורניר היוקרתי אחרי שזכה בו פעמיים בעבר, והוא רחוק ניצחון אחד מקו 600 הניצחונות בסבב הגברים. נדאל, שניצח את ברדיך בפעם ה-12 ברציפות, מחפש תואר שלישי ברציפות בסבב אחרי שזכה בטורנירי החימר הקטנים יחסית בסאו פאולו ואקפולקו והשלים עם הניצחון הזה רצף של 13 ניצחונות רצופים.

נדאל חוגג (רויטרס)
נדאל על רקע לוח התוצאות (רויטרס)
 

נדאל היה הראשון לשבור במערכה הראשונה ל-3:4. הספרדי המשיך משם עם ההגשה לזכייה במערכה הראשונה. ברדיך שלא שמט מערכה בכל הטורניר עד כה חזר לתמונה עם שבירה ל-3:4 במערכה השנייה, הצ'כי שמר ל-3:5, אלא שלא עמד בלחץ. נדאל סיים חזק וזכה בארבעה משחקונים רצופים בדרך לגמר.

נדאל אמר: "עשיתי בטורניר הזה הרבה יותר ממה שחלמתי לעשות. זה לא פשוט לחזור אחרי שבעה חודשים מחוץ למגרשים. זה קשה להבין מנטלית איך שוב לנצח נקודות מול שחקנים גדולים. אין לי מה להפסיד בגמר, אני אבוא ליהנות".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */