יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:56

כרמי מונה רשמית ליו"ר הוועד האולימפי: עידן חדש

היו"ר החדש כבר התחיל לעבור והקים את ועדת הספורט בראשות יעל ארד שתעסוק בנושאים מקצועיים. כרמי: "מודה לוורשביאק, נפעל בשקיפות"

|
יגאל כרמי מוצג כיו
יגאל כרמי מוצג כיו"ר הוועד האולימפי (יניב גונן)

בעקבות פרישתו של זאב בילסקי מהתמודדות לראשות הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי מונה רשמית לתפקיד יושב-הראש לארבע השנים הקרובות - כך נקבע הערב (ראשון) בישיבת ההנהלה שנערכה בבניין הוועד האולימפי.

"מיום זה יש עידן חדש", אמר כרמי במסיבת העיתונאים שנערכה לכבוד המינוי. "אחרי קצת יותר מחודש, נערכה הבחירה לשמחתי. אני רוצה להודות לוורשביאק שעשה המון למען הספורט. זה יהיה עידן שהמפתח בו יהיה שיתוף הפעולה. אנחנו מרגישים שיש סיכוי טוב לאיחוד כוחות שיקדם את הספורט בארץ, זוהי המטרה המרכזית לשמה התכנסנו כאן. מרכז העשייה שלנו יהיה הספורטאי והמאמן, אנחנו רואים חשיבות רבה בצירוף ספורטאי עבר מצטיינים שיהיו בתוך הוועד, דוגמת יעל ארד".

כרמי המשיך: "נפתח את הוועד האולימפי בפני הציבור. הקמנו גוף שייקרא ועדת ספורט, תחתיו יהיו ספורטאים בעבר ואנשי מקצוע והגוף הזה יפעל יחד עם הגוף שתפקידו היה לעסוק בספורט ההישגי (היחידה לספורט הישגי - א"מ). הוועדה בראשות יעל ארד תהיה הועדה המקצועית שתעסוק בקידום הספורט נטו. זו ההחלטה הראשונה שעשינו היום אחה"צ. הספורט נמצא בתחתית מבחינה תקציבית ומבחינת ההשקעות בו ותפקידנו יהיה להוות שופר שיקדם את הספורט.

יגאל כרמי: מהיום זה עידן חדש

"אנחנו מאוד מקווים שיהיה שיתוף פעולה עם משרד הספורט - אם הוא יישאר, ואנחנו מקווים שהוא יישאר - נעבוד ביחד ונמצא את הדרך לכך. אין ספק שנרצה מערכת יחסים טובה יותר עם מנהל הספורט. נקיים שקיפות מלאה בארבע השנים הקרובות, ננסה לשים את נושא החסויות במרכז העניינים לגיוס המשאבים הדרושים לתמיכה בספורט. אנחנו רואים ביואל רזבוזוב ידיד נאמן של הספורט שיתמוך בו גם ממקומו החדש. במקומו יגיע נציג ספורטאים חדש שרק יקדם אותנו בסוף", סיים כרמי.

יעל ארד. תעמוד בראש ועדת הספורט (יניב גונן)
יעל ארד. תעמוד בראש ועדת הספורט (יניב גונן)
 

יורם אורנשטיין, שיהיה מזכיר הכבוד: "אחרי מה שקרה כאן לפני כחודש, ישבנו צוותים משני המחנות של בילסקי וכרמי וניסינו להוציא את הטוב מכל האירוע שהיה כאן לפני כחודש. זה היה אירוע שלא כיבד את רוח הספורט והוועד האולימפי. בסופו של דבר הצלחנו להוציא את המיטב, למען הספורט. רזבוזוב כנראה אמור להיות חלק מהמנהל הממשלתי והיה אמור להתפטר מכאן בכל מקרה, אבל אנחנו נהיה השליחים שלו. אנו קוראים לשתף פעולה עם המועצה להסדר ההימורים בספורט, מנהל הספורט, הרשויות המקומיות - כולם צריכים להשקיע יותר כסף בספורט ואנחנו קוראים לשת"פ יחד עם הממשלה לקדם את נושא התשתיות ופיתוחן בכל הענפים".

מסע&qout;ת להצגת יגאל כרמי כיו&qout;ר החדש של הועד (יניב גונן)
מסע"ת להצגת יגאל כרמי כיו"ר החדש של הועד (יניב גונן)
 

יעל ארד, שתעמוד בראש ועדת הספורט החדשה, הוסיפה: "ספורטאי העבר והטיפול בהם זו נקודה משמעותית וכואבת. היחידה לספורט הישגי מטפלת במטרות הקרובות של הספורט ההישגי והוועד האולימפי צריך להרחיב את הטיפול בספורטאי ובמאמן ברמה האסטרטגית, לאגד חזון גם בעניין הזה. רווחת הספורטאי הוא הנושא השני, לבחון האם המבנה הנוכחי הוא נכון ואיך סוללים את דרכו בהתבגרותו ומהם התנאים איתם הוא פורש. זהו עניין רחב שצריך לתת עליו את הדעת עם חשיבה מסודרת ולשלב זאת עם הספורט ההישגי כמובן".
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */