יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:28

בוזגלו: נידו את מאור מהנבחרת כי סירב להפועל

יעקב בוזגלו פותח פה בראיון ל-ONE: "מצער אותי המצב, מאמני הנבחרת לא חושבים על טובתה. מכבי הצליחה לא פחות כשמאור שיחק שם". צפו בראיון

|
יעקב בוזגלו. כואב לו (משה חרמון)
יעקב בוזגלו. כואב לו (משה חרמון)

בעוד שבועיים תגיע לישראל נבחרת פורטוגל, לאחד המשחקים הגדולים והחשובים ביותר במוקדמות המונדיאל. זו תקופה ארוכה שיעקב בוזגלו בולע את הרוק וממתין לזימון של בנו מאור לסגל הנבחרת הלאומית. אלא ששמו לא הוזכר אפילו כמי שעשוי להיות מוזמן למשחקי ההכנה שלה - ועכשיו בוז'י שובר שתיקה.

"זה מצער אותי מאוד", אמר בוזגלו בראיון ל-ONE, "קשה לי לראות את מאור לא בנבחרת, זה מאוד חורה לי. הוא בן 25, מעל עשר שנים היה בנבחרות ישראל. לא רק שהוא יכול, הוא חייב להיות בסגל הנבחרת. זה שחקן שיש לו 14 משחקים בבוגרת, בהם הוא בישל שבעה שערים והשיג שבעה ניצחונות. הוא בכושר יוצא מן הכלל וניתן לראות שבמשחקים שהוא שיחק לאחרונה בסטנדרד ליאז', הם ניצחו ובגדול".

בוזגלו משתדל שלא להאשים, אבל מתקשה להחזיק את עצמו מלבקר את אלי גוטמן, שלדעתו עושה עוול לבנו: "בשנה וחצי האחרונות, כך זה נראה, אני לא יודע מה יש לאלי גוטמן, אם בכלל, נגד מאור. אני חושב ששחקן טוב צריך להיות בנבחרת. מעולם לא התערבתי ואני לא מתכוון להתערב, זו זכותו אם להזמין אותו או לא, אבל זה מריח לא טוב".

לא רק על אי הזימון של מאור יש לו מה לומר. גם על שחקנים נוספים דוגמת ברק יצחקי, שמוביל את אנורתוזיס להתמודדות על האליפות בליגה הקפריסאית ומציג יכולת נהדרת עד כה עם 11 שערים: "כשאני מנתח את התקופה האחרונה, שמאור וברק נמצאים בכושר יוצא מן הכלל, אני יודע בוודאות שגוטמן לא עקב אחריהם. כשהוא אמר שהוא נוסע לראות שחקנים בבלגיה, הוא הזכיר שמות אבל את מאור הוא לא הזכיר. נפגעתי מזה ואני מאמין שגם מאור".

צפו ביעקב בוזגלו מבקר את אלי גוטמן

"אני לא רוצה להסתכל על כל מה שעושה אלי כי אני יודע את ההערכה המקצועית שלו כלפי מאור. אבל כשאני עושה אחד פלוס אחד עם ברק יצחקי, אני רואה בצורה חד משמעית שני שחקנים, שבמקרה הזה סירבו להגיע להפועל ת"א בתקופתו של אלי גוטמן, מנודים מהנבחרת. עד שמאור עזב את הארץ לליאז', הוא היה שחקן הרכב בנבחרת, אז מה קרה בשנה וחצי האחרונות? לגוטמן הפתרונים".

הוא דיבר לאחרונה עם מאור?
"לא, בכלל לא. יותר מזה, עד כמה שהבנתי, הוא הרים טלפון למאמן הקודם שלו, כשרמי גרשון היה עדיין בליאז' והוא שאל רק לשלומו של גרשון. באותו זמן מאור עבר שיקום מפציעה מאוד קשה, הוא ידע זאת ובכל זאת הוא לא שאל גם מה שלומו של מאור. זה פגע במאור וגם בי".

אלי גוטמן. אז למה הוא לא זימן את מאור? (יניב גונן)
אלי גוטמן. אז למה הוא לא זימן את מאור? (יניב גונן)
 

כשחקן עבר, איך אתה רואה את ההתנהלות סביב הנבחרת?
"זו נבחרת ששייכת לכל בית ישראל, בטח לי ככדורגלן עבר. כשאני מסתכל על מה שקורה, מצער אותי שמאמנים לא מסתכלים על טובת הנבחרת וזו הסיבה שאנחנו נמצאים איפה שאנחנו. מה המסר שניתן להעביר לשחקני האולימפית שעומדים לפני טורניר ענק בכל קנה מידה, כשהקפטן ומלך השערים עם הכי הרבה הופעות בנבחרות הצעירות לא בתוכניות של הבוגרת? מה מעבירים לשחקנים הצעירים? אין לי מדינה אחרת. יש לי זכויות בנבחרת לא פחות מאף אחד אחר. האמנתי שמאור יגיע לנבחרת הבוגרת ויקבל את היחס המגיע לו, לצערי התבדיתי".

איך אתה מרגיש כשאתה רואה את מכבי ת"א מצליחה בלעדיו?
"היא הצליחה לא פחות גם עם מאור בוזגלו. כשהוא עזב, הכל השתנה והביאו צוות מעולה מהליגה הטובה ביותר בעולם. כל הכבוד להם, הלוואי וימשיכו. אני שומע כל הזמן את הפרשנים למיניהם אומרים שחסר שחקן יצירתי שיתן כדור לעומק, שיבעט חופשיות וירים את הקרנות. תבדקו מי עשה את זה הכי טוב במכבי בשנים האחרונות".

תגובתו של אלי גוטמן תובא כשתתקבל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */