יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:10

עונש קל לבית"ר: אלף ש"ח קנס והורדת 2 נק' ע"ת

הקבוצה מהבירה הועמדה לדין על קריאות גזעניות ("יהודי זה נשמה, ערבי זה בית זונות"), חרף המכתב ששלחה, ונענשה גם בשני משחקים ללא קהל ע"ת

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים בכדורסל ספגה הערב (חמישי) מבית הדין של איגוד הכדורסל קנס של אלף ש"ח ובנוסף נענשה בשני משחקים ללא קהל על תנאי לשנה והפחתת שתי נקודות על תנאי לשנה בעקבות האירועים במשחק גמר גביע האיגוד נגד מכבי טבריה ביום ראשון.

ההאשמות נגד בית"ר היו בגין קריאות גזעניות והתנהגות בלתי הולמת של אוהדיה. על-פי דו"ח המשקיף אוהדי בית"ר שרו במהלך המשחק "יהודי זה נשמה, ערבי זה בית זונות".  בית הדין הקל עקב כך שזוהי עונה ראשונה שלהם וזה היה משחק חוץ.

אמש הגיש מנכ"ל בית"ר, יעקב כהן, כתב דרישה לביטול ההעמדה לדין בטענות הבאות: לפני המשחק, ביקש יעקב מהאיגוד לא לשלוח שופטים מצפון הארץ למשחק. על-פי טענת הקבוצה, הסיבה להעמדה לדין נעוצה בכך שהלל הילמן, תושב כפר תבור, שימש כמשקיף המשחק.

בנוסף, טוען מנכ"ל הקבוצה כי ההאשמה בנוגע לאוהדי הקבוצה הינה החמרה יתרה עם הקבוצה ומתנגשת חזיתית עם עקרון היסוד של חופש הביטוי. יעקב ממשיך וטוען כי כדי שתתקיים אלימות מילולית, צריכה קודם להתקיים אלימות כללית. "איך אפשר להיות תוקפני כשאין נתקף?".

בסיום המכתב ציין יעקב כהן כי לא ניתן לצפות מקבוצה כלשהי שתהיה אחראית על מוצא פיהם של אינדבידואלים בקהל וזו גזירה שלא ניתן לעמוד בה".

בנוסף למכתב, צורפה פנייה של יו"ר מכבי טבריה ושחקן הקבוצה, טל נחום אשר מביע את עמדתו לגבי האשמות: "ברצוני להביע כי לא שמעתי כל קריאות גנאי בעלות אופי גזעני לפני המשחק או במהלכו".

איגוד הכדורסל דחה על הסף את טענת בית"ר ירושלים ושלח מכתב באמצעות עו"ד טל אור למועדון הירושלמי. במכתב נאמר כי לאור אי הבנת הנהלת הקבוצה את חומרת מעשי אוהדיה ולאור העובדה כי היא בוחרת להתקיף את משקיף המשחק במקום להוקיע את הקריאות הגזעניות, מבקש עו"ד בית הדין להטיל על הקבוצה עונשים מרתיעים כגון קנס כספי גבוה בפועל ועונשים על תנאי של קיום משחקים ביתיים ברדיוס של 50 ק"מ ו/או הפחתת נקודות.    

אוהדי בית&qout;ר ירושלים. גזענות גם בכדורסל
אוהדי בית"ר ירושלים. גזענות גם בכדורסל
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */