יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:42
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

נאור: אני עדיין לא מעכל, השבוע תל אביב אדומה

בהפועל לא נרגעים מהחגיגות לאחר ה-65:69 בדרבי, הקפטן: "מקווה שהתוצאה לא השתנתה בשידור החוזר". וגם: הערב של בר טימור. צפו בתקציר

|
נאור חוגג עם האוהדים (שי לוי)
נאור חוגג עם האוהדים (שי לוי)

תשע שנים עברו מאז יצאה הפועל תל אביב עם ידה על העליונה במשחק הדרבי של העיר מול מכבי הגדולה. תשע שנים ארוכות מאוד בהן עברה הקבוצה האדומה שלל תהפוכות - ירדה מנכסיה, צנחה לליגות נמוכות, התפרקה, איבדה את האולם הביתי והמיתולוגי שלה (אוסישקין), קמה מחדש כקבוצת אוהדים, התחילה את דרכה המחודשת בליגה הנמוכה ביותר, שבה לליגה הבכירה. אמש (ראשון) היא סגרה מעגל לאחר ששוב ניצחה את הצהובים, 65:69, והוכיחה סופית כי חזרה אל מרכז הבמה של הכדורסל הישראלי.

זו אמנם לא העונה המוצלחת ביותר מבחינת הפועל, אבל זוהי שנה של למידה והסתגלות, שנת בוסר עבור המועדון האדום שעוד מנסה ללמוד את דרכו בליגת העל. הניצחון בדרבי מחזיר את הפועל לכותרות והפעם במובן החיובי של המילה. לארז אדלשטיין וחניכיו נותרה עוד הרבה עבודה עד לסיום העונה ולמרות שהניצחון הגדול על מכבי מרחיק אותם מהתחתית, הם עדיין לא הבטיחו באופן סופי את ההישארות שלהם בליגה. בשבוע הבא תצא הפועל לקרב של ממש מול הפועל חולון בתקווה לנצח ולהתרחק באופן סופי מהתחתית ואולי אפילו להתחיל לשאוף להגיע אל הפלייאוף העליון.

מי שהיה נרגש יותר מכולם בסיום המשחק היה ללא ספק הקפטן, מתן נאור, שפספס את משחק הדרבי הקודם בשל פציעה ואף דאג בסיום להרקיד והלהיט את הקהל. על המשחק עצמו והתחושות בסיום אמר נאור: "זו הייתה חתיכת סנסציה מה שעשינו. אם להיות אמיתי אז אני לא בטוח שהאמנתי לגמרי שנוכל לנצח, אבל זה היופי שבזה. אמרתי כל השבוע שכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לבוא ולתת מעצמנו את על המלחמה שאפשר על המגרש ורק ככה נצליח לנצח, בשביל הקהל הזה שמגיע לו ואני כל-כך שמח שנתנו לו סיבה לחייך אחרי תקופה שהיתה פחות טובה. זה היופי בספורט לפעמים אתה מנצח גם אם אתה נחשב לאנדרדוג והשבוע הזה תל אביב אדומה".

הקפטן התייחס גם לעובדה שהניצחון סייע לקבוצתו לקחת צעד נוסף מהתחתית, בעיקר לאחר שהפועל חולון ניצחה את אליצור אשקלון המדורגת אחרונה בטבלה: "עשינו עוד צעד לקראת ההישארות בליגה, זוהי המטרה. יש לנו עוד כמה משחקים, אבל זה בהחלט היה ניצחון חשוב בדרך לשם. הניצחון הזה הוא בכלל בשביל הקהל אפילו לא בשבילנו, באמת. הסתכלנו עליהם וראינו אותם שמחים ומאושרים ובכלל כל הפרויקט הזה של הפועל תל אביב הוא פרויקט מדהים, אין מה להגיד. רמי כהן (היו"ר) הוא הלב של הפרויקט הזה, איתו יש עוד הרבה לבבות שעושים עבודה מדהימה".

צפו בהפועל מנצחת את מכבי בדרבי

בהמשך צייץ נאור בין היתר: "וואו, לא אמיתי. אני בטוח שבר טימור וכל שאר החברה לא יכולים להבין את הגודל של מה שקרה. אם לא הייתי עובר את זה בעצמי לפני כמעט עשור אז גם אני כנראה שעדיין לא הייתי מבין. אני לא ממש מצליח לעכל שסימנתי V על החולצה. זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שהיו לי בקריירה. שוב תודה רבה לקהל המדהים הזה ואני מקווה שבשידור החוזר התוצאה לא תשתנה".

צפו בחגיגות של אוהדי הפועל ת"א

סנטר הקבוצה, קרטיס קלי, שזוהי עונתו השניה במדים האדומים ומחובר לאוהדים מאוד, כתב בדף הפייסבוק שלו: "עשינו היסטוריה וניצחנו את הקבוצה הטובה ביותר בישראל במסגרת היריבות הכי גדולה שהייתי שותף אליה בחיי. אלוהים, כל התהילה הולכת אליך בניצחון הזה. הקבוצה שלי לא הייתה מנצחת בלעדיך. הניצחון הזה הוא בשביל האוהדים של הפועל, עבור הארגון המדהים הזה שנקרא הפועל ושאני אוהב כל-כך בכל ליבי".

קרטיס קלי חוגג ניצחון ענק (יוסי ציפקיס)
קרטיס קלי חוגג ניצחון ענק (יוסי ציפקיס)
 

יו"ר הפועל, רמי כהן, סיפר בהתרגשות גדולה על התחושה לאחר הניצחון: "סימנתי את ה'וי' בפרויקט הישן שלנו וזה למעשה גם ה'וי' בפרויקט החדש, עכשיו אנחנו כבר מסתכלים קדימה, להישאר בליגה, לבנות קבוצה יותר טובה, לקבל את האולם החדש, לבנות תשתית, לצרף אנשי עסקים לקבוצה והשמיים הם הגבול. כל הזמן דיברו על הקהל שלנו ועל ההתנהגות, אבל זה הקהל מספר 1 בארץ, הם התנהגו למופת, נתנו אווירה מדהימה כמו שצריכה להיות במגרש כדורסל. בדקה האחרונה של המשחק כשעוד לא היה ברור לגמרי שננצח, קצב פעימות הלב שלי היו על מהירות של 200 קמ"ש לפחות, זה היה מטורף בשניה שהגיע הבאזר האחרון. תל אביב אדומה עכשיו. הקהל שלנו הוכיח שהוא לא זקוק ל-120 אנשי אבטחה ואם יוכלו לזכות אותנו על לפחות 80 אחוז מהם אנחנו נגיד תודה".

סדייב חוגג שער בכורה עם עזריאל (יניב גונן)
שחקני הפועל חוגגים ניצחון בדרבי (יוסי ציפקיס)
 

הערב של הגארד הצעיר, בר טימור
מי שללא ספק יזכר כשחקן המפתח של הדרבי הוא הגארד הצעיר, בר טימור, שחתם בהפועל תל אביב רק בעונה שעברה ומאז הפך לסמל של המועדון ולאחד מהשחקנים האוהדים ביותר בסגל של האדומים. טימור שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה נחשב מאז ומתמיד לפוטנציאל גדול לאחר שהיה חלק בלתי נפרד מנבחרות ישראל הצעירות. לפני כשתי עונת הושאל טימור להפועל טבעון על-ידי מכבי חיפה, לאחר שרשם באמצע גם גיחה ליריבה מעבר לכביש (הפועל חיפה), ולמרות שרשם ממוצעים טובים הקבוצה שלו לא החזיקה מעמד במאבקים ובעונה שעברה, עם הגעתו של אדלשטיין להפועל, הוחתם טימור על חוזה לשלוש עונות במועדון.

כבר ברגע החתמתו סיפר אדלשטיין כי לנער הצעיר יהיה עתיד גדול מאוד בכדורסל הישראלי והעונה אף דימה אותו לא פעם ולא פעמיים לפפי תורג'מן אותו אימן בעבר. את העונה שעברה פתח טימור מעט בצליעה אך לאחר מכן קנה את מקומו בסגל של המאמן האדום וזכה לדקות משחק רבות. העונה הוא כבר נחשב לאחד מהשחקנים החשובים ביותר על הפרקט וכל זאת כאשר הוא עדיין משתכר משכורת חייל.

בר טימור נישא אל על (יוסי ציפקיס)
בר טימור נישא אל על (יוסי ציפקיס)
 

אמש הוא היה אחראי על כמה מהמהלכים החשובים ביותר שניצחו להפועל את המשחק. הוא לקח כדור חוזר חשוב וקריטי במאני טיים וחילק מספר אסיסטים שבלעדיים לא ברור האם היתה הפועל חוגגת בסיום ולא מבכה עוד הפסד.            

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */