יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:40

שיא מסלול נשבר במרתון ירושלים, ברקת: אווירת חג

20 אלף רצים, ביניהם ראש העיר, השתתפו באירועי המרתון. הזוכה אברהם קאטלה קבע 2:16.29 ש': "מאושר". הישראלי הראשון שסיים לירן רז: "מדהים"

|
הזוכים במרתון ירושלים (אסי ממן)
הזוכים במרתון ירושלים (אסי ממן)

למעלה מ-20 אלף רצים, כ-1,700 מהם הגיעו מ-54 מדינות, הוזנקו הבוקר (שישי) למרתון ירושלים הבינלאומי, שהתקיים בפעם השלישית בנופיה המרהיבים וההיסטוריים של עיר הבירה. 

אל נקודת הסיום של המרתון בגן סאקר הגיע ראשון אברהם קבטו קאטלה בן ה-26 מאתיופיה ששבר שיא מסלול עם תוצאה של 2:16:29, כאשר השיא הקודם עמד על 2:19:52, מה שסידר לו מענק של 10,000 דולר. בקו הסיום אמר קבטו: ״היה מסלול קשה עם הרבה עליות וירידות, מאושר להיות המנצח. זו הפעם הראשונה שלי בישראל ומרגיש כאן טוב״. 

במקום השני במרתון סיים לוקא קיטקמויי אנימו מקנייה עם 2:19:01. וינסנט קיפטו מקנייה הגיע שלישי עם 2:20:12. הישראלי הראשון שהגיע לקו הסיום במרתון הוא לירן רז, בזמן של 2:55:37 שאמר: ״מרגיש מדהים ומופתע להיות הישאלי הראשון, שיפרתי את השיא מהשנה הקודמת שהשתתפתי במרתון הנפלא הזה״.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, השתתף בחצי המרתון וסיכם את האירוע כולו: ״זו אווירה של חג. המרתון הזה מהמושקעים ביותר בארץ ובעולם. הפעם היקף המשתתפים מהארץ ומחו״ל הוא תענוג. מאמין ומקווה שהרצים הזרים טעמו מהאווירה בעיר המיוחדת שלנו ויספרו על ירושלים לעולם״.

האירוע חולק לחמישה מקצים, שיצאו משער הזינוק בסמוך לכנסת: מרוץ מרתון מלא של 42.195 ק"מ בו השתתפו כ-1,100 רצים, מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ) בו השתתפו כ-4,000 רצים, מרוץ 10 ק"מ ומרוץ עממי למרחק של 4.2 ק"מ בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן שכל הכנסותיו קודש למלחמה בסרטן. 

נקודת הזינוק במרתון ירושלים (אסי ממן)
נקודת הזינוק במרתון ירושלים (אסי ממן)
 

בנוסף, נערך מקצה קהילות מיוחד של 800 מטרים בו השתתפו כ-5,000 איש ושחקני בית״ר ירושלים. ״הריצה נהדרת״, אמר היו״ר איציק קורנפיין. ״זו הפעם השנייה שאנחנו משתתפים באירוע הזה. בית״ר ירושלים היא הקהילה, באנו לכאן בשביל הילדים בעלי המוגבלויות שמחכים לנו".

גם נציגי ההתאחדות לכדורגל ואנשי אופ״א השתתפו במירוץ הירושלמי. מנהל אגף הליגות המקצועיות בהתאחדות, ניר ינקלביץ׳, אמר על כך: ״יש לנו איתם קבוצת ריצה משותפת של טורניר יורו עד גיל 21. אנחנו צנועים ורצים את המרתון העממי של 10 קילומטרים,  באנו להוכיח שבהתאחדות לא רק יושבים במשרד ורואים כדורגל אלא גם עושים ספורט״. דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד, הוסיפה: ״יש כאן ארגון למופת בעיר מדהימה עם אווירה כיפית. קצת קשה עם העליות והירידות, אבל זה אימון טוב״.

קורנפיין, גרונדלנד וינקלביץ´ (ONE)
קורנפיין, גרונדלנד וינקלביץ´ (אסי ממן)
 

אסף זר בן ה-19 מרמת גן הוא הזוכה בגביע הנחישות וההתמדה של ספורט הבירה לאחר שסיים את מרתון י-ם במקום האחרון. זר גמע את כל המסלול ב-6 שעות, 29 דקות ו-22 שניות – 38 שניות לפני תום הזמן החוקי של המרתון, וכ-4 שעות ורבע יותר מהמקום הראשון.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */