יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:51
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

גיא פניני: זה כיף לנצח משחק עם קצות הציפורניים

הפורוורד נשם לרווחה אחרי ה-62:66 על קאחה: "אמרנו שנילחם עד הסוף". ג'יימס התייבש לאחר המשחק. מה מראה תמונת הסיכויים? צפו בתקציר

|
פניני, אוחיון והיקמן מרוצים (חגי ניזרי)
פניני, אוחיון והיקמן מרוצים (חגי ניזרי)

הרבה זמן המתינו האוהדים הצהובים כדי שהמשפט המפורסם "כשמכבי תל אביב עם הגב לקיר היא תמיד מנצחת", ישוב לכותרות. מכבי של השנה כמעט ולא צלחה אף מבחן אליו הגיעה כשהיא זקוקה נואשות לניצחון שישאיר אותה מעל המים אך אמש (חמישי) הגיעה התפנית הגדולה. דייויד בלאט ושחקניו הצליחו לגנוב ניצחון חוץ חשוב מול קאחה לבוראל ויטוריה 62:66 וחזרו באופן רשמי למירוץ על הכרטיס לשלב ההצלבה.

בתוך כך, שון גיימס, שכמעט ולא ירד אתמול מהפרקט, סבל בסיום המשחק מתשישות וסחרחורת, אך חזר לעצמו לאחר דקה ובמהלך הלילה קיבל עירוי נוזלים משום שככל הנראה סבל מהתייבשות קלה. הבוקר, כאשר עשתה מכבי את דרכה לישראל הוא הרגיש מצוין.

בעקבות הניצחון הצליחה מכבי לטפס מעל ויטוריה בטבלה ועלתה אל המקום החמישי בזכות הפרש סלים טוב יותר במאזנים הפנימיים. הצהובים אמנם רשמו מיני סנסציה מבחינתם בעונה כל כך פושרת וכעת הסיכויים להעפיל לשלב הבא תלויים אך ורק ביכולת שלהם לנצח כמה שיותר משחקים מהחמישה שנותרו. בראש ובראשונה יהיה על מכבי לנצח את אולימפיאקוס בחוץ ביותר מנקודה על מנת להתאזן עימה במשחקים הפנימיים.

נכון לעכשיו יכולה הקבוצה של בלאט להיאבק אך ורק על המקום הרביעי אך יחד עימה נלחמות גם חימקי מוסקבה וקאחה לבוראל. למכבי ממתינים כעת שלושה משחקי חוץ ושני משחקי בית. בשבוע הבא היא תצא לאיסטנבול למפגש מול פנרבחצ'ה אולקר שאיבדה כל עניין ביורוליג העונה ובהמשך מצפים לה משחקים קשים בברצלונה, באתונה מול אולימפיאקוס ובין היתר קרב של ממש מול חימקי מוסקבה בבית ומפגש נוסף מול בשיקטאש בנוקיה.

חימקי שנחשבת לקבוצת היורוליג עם המאזן הביתי כמעט הטוב ביותר, רק הפסד ביתי אחד העונה, תארח בביתה את סיינה, פנרבחצ'ה אולקר וקאחה לבוראל. אם סיינה תצליח בשבוע הבא להפתיע את חימקי בביתה ומכבי תשכיל לנצח בטורקיה, המפגש בין הקבוצות בהיכל נוקיה יקבע מי תהיה במקום הרביעי נכון לאותה נקודת זמן. בשלושת המחזורים האחרונים תפגוש חימקי את פנר בביתה, את קאחה בחוץ ותארח את אלופת אירופה באולמה.

צפו: מכבי מנצחת את קאחה לבוראל

עבור קאחה לבוראל שהסתבכה עד מעל הראש מדובר בלוח משחקים שעשוי להאיר לה פנים כאשר תפגוש את בשיקטאש החלשה בחוץ ותארח את פנרבחצ'ה אולקר בחבל הבאסקים. לאור המאזן הדומה של מכבי וקאחה חשוב לזכור שאם שתי הקבוצות תסיימנה במאזן זהה תהיה זו מכבי שתצא עם ידה על העליונה בשל המאזנים הפניימים. שני ניצחונות וקאחה תוכל לחזור למאזן חיובי אך בשלושת המחזורים האחרונים מצפים לה מפגשים מול ברצלונה בחוץ, חימקי בחוץ וסיינה בבית.

גם אולימפיאקוס שעושה הרושם כי כבר עלתה שלב לאור הניצחונות החשובים שצברה עשויה לאבד גובה אם לא תנצח את בארסה בביתה ולא תפתיע את סיינה באיטליה. אם לא תנצח את שני המשחקים הקרובים היא תאלץ להתמודד עם מכבי כחלק מרביעיית שני המקומות האחרונים להצלבה, את השלב תחתום אולימפיאקוס עם משחק חוץ מול פנר ומשחק בית מול חימקי מוסקבה.

במועדון הצהוב כבר החלו לחשוב על העונה הבאה ומי שנמצא כרגע בראש סולם העדיפויות הוא דווין סמית' שנחשב לאחד מהמצטיינים של העונה ושיחות ראשונות עימו כבר התחילו מחשש שמא יזכה להצעות גבוהות יותר במהלך הקיץ.

דווין סמית´. יזכה להארכת חוזה? (משה חרמון)
דווין סמית´. יזכה להארכת חוזה? (משה חרמון)
 

"הוכחנו שהרוח של מכבי קיימת בנו"
פורוורד הצהובים, גיא פניני, שנמצא במומנטום חיובי ושוב היה לאחד מהשחקנים הבולטים סיפר: "זה היה ניצחון מצוין. זה מקום שמאוד קשה לשחק בו וידענו את זה מהעבר. היה קרב מפתח מבחינתנו מכיוון שהפסדנו שלושה משחקים בבית והיינו זקוקים לניצחון בחוץ על מנת להמשיך ולהילחם על העפלה לשלב הבא. במשחק מסוג שכזה הדברים הקטנים הם אלה שחשובים, ריבאונד אחד מכריע משחק שלם והזריקה הגדולה של לוגאן הייתה קריטית לניצחון הזה".

בעקבות הפציעה ממנה סבל הקפטן, ליאור אליהו, והעובדה שהוא רק מתחיל לחזור לעניינים, הוסט פניני מספר פעמים לעמדה מספר 4: "שיחקתי בעמדה הזו כשהייתי יותר צעיר אבל בשלב הזה של הקריירה אני בדרך כלל משחק כסמול פורוורד. בגלל הפציעה של אליהו שרק חזר אלינו, הייתי חייב לעזור. כל מה שהמאמן יבקש, אעשה בצורה הכי טובה שאני יכול".

על הביקורות לאחרונה אמר: "לא יודע כמה אנשים התייחסו ברצינות כשאמרנו שאנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם עד הסוף אבל לכולנו היה ברור שאנחנו צריכים להיראות אחרת ולשחק הרבה יותר טוב. גם אם לא שיחקנו כדורסל גדול עדיין נלחמנו והשארנו המון זיעה על המגרש, הראינו אופי והוכחנו מה זו הרוח של מכבי תל אביב ושהיא קיימת בנו בגדול".

גיא פניני מאושר (יניב גונן)
גיא פניני מאושר (יניב גונן)
 

על הניצחון הוסיף: "זה לא היה הכדורסל ההתקפי הכי מלהיב שיש אבל לפעמים לנצח משחקים ממש בקצות הציפורניים, זה לא פחות כיף. סמית' היה ענק במשחק הזה ואני פשוט גאה לשחק לצידו. יש לנו מגבלות אבל על כל דבר אפשר לחפות. ההתקפה האחרונה היא הדוגמא הטובה ביותר לכך, אולי קשה לקחת ללאמפה את הריבאונד באוויר אבל זינקנו כולנו על הריצפה וזכינו גם בכדור וגם בניצחון".

הצהובים ישובו היום ארצה וביום שבת יערכו את האימון המסכם שלהם לקראת המשחק החם - הדרבי מול הפועל תל אביב. המשחק עצמו יערך בבית מכבי והצהובים שיזכו לתמיכה של 170 אוהדים ינסו לשמור על רצף הניצחונות וינסו לדאוג שהאווירה מסביב תישאר רגועה על מנת שהדרבי יעבור בשקט וללא בעיות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */