יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:47

סרינה תעלה למקום הראשון, הפסד מפתיע לפדרר

דוחא: האמריקנית חזרה מ-4:1 במערכה ה-3 לניצחון על קביטובה. רוטרדם: השווייצרי הפסיד 6:3 ו-7:5 לבנהטו. קווימפר: סלע בחצי הגמר אחרי הצגה נפלאה

|
סרינה וויליאמס. מקום ראשון (רויטרס)
סרינה וויליאמס. מקום ראשון (רויטרס)

סרינה וויליאמס כבשה את המקום הראשון בעולם, שהגיע לה כבר מזמן, כשהיא חוזרת מפיגור 4:1 במערכה השלישית מול פטרה קביטובה הצ'כית לניצחון 6:3, 3:6 ו-5:7 ברבע גמר טורניר דוחא בקטאר.

סרינה - אלופת ווימבלדון, האולמיפיאדה, אליפות ארה"ב הפתוחה ואליפות סוף השנה עלתה מקום הראשון בעולם לראשונה מזה שנתיים כשבתווך, היא היא היתה מחוץ למגרשים כשנה, כשהיא חווה פציעות חזרות וקריש דם בריאות.

סרינה התרגשה מאוד בסיום, הניפה את אצבעה לסימון המקום הראשון בעולם והחלה להתייפח. "קשה לי לדעת איך יצאתי מהמשחק הזה, היא שיחקה כ"כ טוב, וחבטה ווינרים מכל פינה. הקהל היה נהדר ותמך בי, זה לא קורה לי הרבה. אני חוזרת למקום הראשון אחרי שנתיים, אני מאוד רגישה בזמן האחרון ואני כל הזמן בוכה, היו זמנים שלא חשבתי שבכלל אחזור למגרשים".

קביטובה הזכירה לכולם מדוע היא נחשבת כפונציאל למקום הראשון בעולם, כאשר עלתה למגרש ללא פחד מסרינה, שמרה על ההגשות שלה ושברה אחרי משחקון הגשה רע של האמריקנית ל-2:4, הצ'כית שמרה ל-2:5, ו-וויליאמס נלחמה 10 דקות במשחקון הבא כדי לשמור על ההגשות שלה ל-3:5. במשחקון הבא קביטובה שנוהגת לאבד את הרכוז בשעת לחץ, עמדה במשימה והגישה בהצלחה למערכה - 3:6 תוך 40 דקות.

קביטובה המשיכה להיצמד לסרינה במערכה השנייה, אבל במשחקון השמיני סרינה סוף סוף הצליחה להשיג נקודות שבירה וחבטה החוצה של הצ'כית העניקה לה 3:5. סרינה המשיכה משם עם משחקון על האפס לזכייה במערכה עם 3:6. קביטובה לא נשברה מאובדן המערכה, שמרה ושברה ל-0:2 בתחילת המערכה השלישית.

סרינה וויליאמס (רויטרס)
וויליאמס. הקהל היה נהדר (רויטרס)
 

סרינה שברה חזרה ל-1:2, אבל קביטובה שברה שוב ושמרה ל-1:4. אבל סרינה זו סרינה וכשהמקום הראשון מוטל על הפרק היא לא התכוונה לוותר, וחזרה עם שבירה חוזרת ל-4:4. קביטובה התעשתה שמרה ל-4:5, אבל סרינה הגישה בהצלחה נשארה במשחק, שברה את קביטובה במשחקון הבא, והגישה על האפס ל-5:7 אחרי שעתים ו-10 דקות. סרינה תפגוש בחצי הגמר במריה שראפובה השלישית בעולם שעלתה לחצי הגמר אחרי 2:6 ו-4:6 על האוסטרלית סמנטה סטוסר. שראפובה ירתה 12 אייסים ולאוסטרלית לא נותר מענה.

ויקטוריה אזרנקה אלופת השנה שעברה גברה 2:6 ו-2:6 על שרה אירני מאיטליה, שנלחמה כהרגלה וסחטה המון משחקונים צמודים אבל לא יותר מזה. אזרנקה תשחק בחצי הגמר מול אגה רדוונסקה הרביעית בעולם שניצחה את קרולין ווזניאקי הדנית 2:6 ו-5:7.

ויקטוריה אזרנקה בטירוף (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה בטירוף (רויטרס)
 

פדרר הופתע על ידי בנהטו, ניצחון לדל פוטרו
בטורניר רוטרדם, ז'וליאן בנהטו, המדורג 39 בעולם, הדהים את השני בעולם, רוג'ר פדרר עם 3:6 ו-5:7. זהו הניצחון השני של בנהטו בן ה-31 על פדרר בקריירה אחרי שגבר עליו גם בטורניר האולמות בפאריס בסוף 2009.

בשנה שעברה כזכור, הוליך בנהטו 0:2 במערכות על פדרר בווימבלדון אך השווייצרי חזר וניצח. במערכה השנייה בנהטו כבר הוליך 1:4 אבל פדרר חזר ל-5:5 והיה קרוב לשבירה לפני שבנהטו זכה בשני המשחקונים האחרונים ועלה לחצי הגמר.

בנוסף, בטורניר, ניצח המדורג שני חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה את ירקו נימניין הוותיק מפינלנד 3:6 ו-4:6. דל פוטרו יפגוש בחצי הגמר את גרגור דימיטרוב מבולגריה שגבר במשחק מרתק על מרקוס בגדטיס מקפריסין 7:6, 6:7 ו-3:6.

רוג´ר פדרר. הפסד מאכזב (GettyImages)
רוג´ר פדרר. הפסד מאכזב (GettyImages)
 

קווימפר: סלע בחצי הגמר אחרי הצגה נפלאה
דודי סלע השיג בצ'לנג'ר קווימפר בצרפת, את הישג העונה שלו עד כה, כשעלה לחצי הגמר עם נצחון קל מאוד על המדורג 98 בעולם, אדוארד רוזה וסלין מצרפת 2:6 ו-0:6 תוך 41 דקות בלבד. סלע היה חד מאוד מהפתיחה וברח במערכה הראשונה אותה סיים תוך 21 דקות. במערכה השנייה הצרפתי נעלם לגמרי, עד המשחקון האחרון שהיה צמוד אך נגמר אף הוא לזכותו של הישראלי בן ה-27.

סלע, 106 בעולם, ישחק בחצי הגמר מול הרומני מריוס צ'ופיל, 173 בעולם. סלע יתקדם למקום ה-102 בעולם ואם יעלה לגמר יחזור לטופ 100.      

דודי סלע (חגי ניזרי)
דודי סלע. בחצי הגמר (חגי ניזרי)
 
      

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */