יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:50
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

לא מעט שחקנים עשויים לעזוב, היקמן: לא נוותר

אחרי ההפסד 82:77 לברצלונה, במכבי ת"א מתכננים את העונה הבאה. הגארד: "לא נעים, נצטרך להיות טובים יותר". ג'יימס: "כואב לי, זה ברח". צפו בתקציר

|
היקמן ולוגאן מאוכזבים אחרי ההפסד (יוסי ציפקיס)
היקמן ולוגאן מאוכזבים אחרי ההפסד (יוסי ציפקיס)

הרבה תקווה תלו במכבי תל אביב במשחק מול ברצלונה אמש (חמישי). תקווה לחזור לעניינים בטופ-16, תקווה לנצח משחק גדול בבית לאחר שני הפסדים כואבים, תקווה לצאת עם ידם על העליונה במשחק כל כך יוקרתי ותקווה לגבש לעצמה זהות ממש לפני סיום הסיבוב הראשון בשלב. כל התקוות הללו התנפצו לאחר שהיריבה הצליחה להכניע את מכבי בביתה פעם נוספת ויצאה מהיכל נוקיה עם ניצחון גדול - 82:77, שלא השאיר למכבי יותר מדי סיכוי לקראת הבאות.

האכזבה שנרשמה בקרב הנהלת הקבוצה הייתה גדולה מתמיד, מספיק היה לשלוח מבט קצר לעברם של היו"ר, שמעון מזרחי, והבעלים, דיוויד פדרמן, בכדי להבין עד כמה עגומה העונה של הצהובים ועד כמה במועדון מתקשים לעכל את אחת מעונות השפל שלהם באירופה בשנים האחרונות. למכבי אמנם מצפה סיבוב נוסף עם שבעה משחקים נוספים, אך עם מאזן של חמישה הפסדים ושני ניצחונות בלבד קשה מאוד לראות כיצד תצליח הקבוצה של דייויד בלאט להתקרב בכלל לרביעייה הראשונה שמובילה לשלב ההצלבה.

משבוע לשבוע וממשחק למשחק מדגישים במכבי כי הם לא מאבדים את התקווה, את המסר הזה הם גם מעבירים לשחקנים אבל בצמרת הקבוצה כבר מבינים היטב שהעונה הזו נגמרה וכי עליהם להתרכז כעת בזכייה באליפות המקומית ובבניית הקבוצה לעונה הבאה.

נכון לעכשיו במועדון הצהוב כבר גיבשו תמונה יחסית ברורה לגבי השחקנים שיעזבו את מכבי בסיום העונה וישנם מספר מועמדים שנמצאים על הפרק, אך עדיין לא מתנהלים מגעים מתקדמים עימם. עבור מספר שחקנים במכבי שארית העונה תהיה מכרעת מאוד לגבי עתידם בצהוב, זאת כאשר חלק נכבד מהם מועמד לעזיבה ורק מספר שחקנים מועט ביותר עשויים להישאר - מה שלמעשה מוכיח חד-משמעית את הכשל בבניית הקבוצה בקיץ שעבר. דייויד לוגאן וניק קיינר מדלי בין השמות שהוזכרו.

צפו בשאראס ובארסה מנצחים את מכבי

למכבי נותרו כעת שלושה משחקי בית מול חימקי מוסקבה, בשיקטאש וסיינה וכן ארבעה משחקי חוץ קשים מאוד מול ברצלונה, קאחה לבוראל ויטוריה, אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה אולקר. אם מכבי תשכיל לנצח בכל שלושת משחקי הבית שלה היא תצטרך לגנוב לפחות שניים-שלושה ניצחונות בחוץ מול קבוצות שנאבקות על העפלה לשלב הבא וקשה מאוד לראות כיצד תצליח לעמוד במשימה הזו לאור העונה החלשה שהיא רושמת עד כה.

דייויד בלאט (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט. הסיכוי קטן (יוסי ציפקיס)
 

נקודת האור היחידה אותה לוקחים במכבי היא משחק ההקרבה של השחקנים הצהובים. אמנם ברמת היכולת והמאבקים מול ברצלונה כלל וכלל אין מה להשוות ביחסי הכוחות אך בכל הקשור למלחמה, נחישות ורצון אין ספק שהשחקנים עשו את כל שביכולתם כדי לנצח, אך גם זה לא מספיק מול החבורה המנוסה והמוכשרת של הקטאלונים.

נושא כואב נוסף שמשך אף הוא תשומת לב אמש היה דווקא הקהל הצהוב שהחל לנטוש את האולם כבר ארבע דקות לפני סיום המשחק. במכבי אמנם סירבו להתייחס לכך בגלוי איך אין ספק שגם הם לא יכלו להתעלם מהנהירה ההמונית של האוהדים שעזבו את ההיכל ברגע שקבוצתם נקלעה למשבר בדקות הסיום של המפגש החשוב של העונה.

היקמן מאוכזב (יוסי ציפקיס)
היקמן מאוכזב (יוסי ציפקיס)
 

גארד הצהובים, ריקי היקמן, שהיה אחד מהשחקנים הבולטים במכבי, סיפר על התחושות הקשות לאחר ההפסד: "אני לא יודע להסביר את ההפסדים בבית, זה מאוד קל להפסיד משחקים צמודים וזה תמיד נפל על דברים קטנים כאלה ואחרים וזה היה מאוד לא נעים עבורנו, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו משחקים באופן קשוח כל המשחק כדי לנצח, הדברים הקטנים הם אלה שפגעו לנו בניצחונות".

"לברצלונה אמנם יש הרבה יותר ניסיון מאיתנו והם רצים ביחד כמה שנים אבל אני לא מאמין בכך שהניסיון שלהם הוא זה שניצח, אני מאמין גדול בלעשות את הדברים נכון ולנצח גם אם אתה לא משחק ביחד 7 שנים. כולם צריכים להשאיר את עצמם על המגרש ולנצח, כי יש לנו עכשיו עוד כמה משחקים חשובים ואנחנו שחקנים נחושים ואופטימיים ונעשה הכל לנצח. נצטרך להיות הרבה יותר טובים ממה שהיינו בסיבוב הזה ונקווה לטוב".

היקמן (יוסי ציפקיס)
היקמן מנסה להציל את המצב (יוסי ציפקיס)
 

גם הסנטר, שון ג'יימס, התייחס להפסד: "היו לנו לא מעט משחקים קשים העונה וגם המשחק אתמול היה קשה וזה מאוד כואב לי שלא הצלחנו לנצח אותו אבל אני אומר לכם שאנחנו לא נרים ידיים, יש עוד סיבוב שלם ואנחנו נילחם בכל הכוח כדי לנסות ולהגיע להצלבה ולהתקדם בטבלה של הבית. קשה לאבד משחקים בבית. הפסדנו משחקים קשים בבית, אלה היו משחקים פיזיים ואינטנסיבים וכדי לנצח אותם היינו פשוט צריכים להיות יותר טובים, אנחנו צריכים להלחם עוד יותר ולשחק 40 דקות ולא רק 30".

"זה לא יהיה קל בהמשך, אבל אנחנו במכבי ואנחנו לא מוותרים, כל משחק שיהיה אנחנו נלחם עליו בכל הכוח כי אנחנו נרצה להחזיר את עצמנו למאבק, עכשיו הוא ממש ברח לנו, אני מאמין בסיכויים שלנו. העונה לא נגמרת עד שהיא נגמרת, נקודה".

ג´יימס (יוסי ציפקיס)
ג´יימס. "לא יהיה קל" (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */