יום שני, 08.07.2024 שעה 00:25

פאר וגלושקו נכנעו, ישראל הפסידה לפולין 2:1

פדרציה: הצמד היה קרוב והראה המון אופי אך נכנע לאחיות רדוונסקה 4:6, 6:3 ו-6:4. פאר: "זה קשה, היינו קרובות". הפולניות הגיעו כעוסות למסע"ת

|
פאר וגלושקו. נותרו עם המחמאות (משה חרמון)
פאר וגלושקו. נותרו עם המחמאות (משה חרמון)

היום השלישי במסגרת גביע הפדרציה באילת הפגיש את נבחרת ישראל עם נבחרת פולין החזקה בבית. במשחק הראשון הפתיעה יוליה גלושקו את אורסולה רדוונסקה המדורגת 37 בעולם עם ניצחון ענק, אך בהמשך האחות הבכירה לבית רדוונסקה (4 בעולם), אגה, גברה על שחר פאר.

התוצאות האלה הביאו את הנבחרות למפגש זוגות מכריע, שהפך למכריע עוד יותר אחרי שנודע כי הרומניות פרשו והותירו את ישראל רחוקה ניצחון מהעפלה לשלב הבא.

גלושקו ופאר נחותות כל אחת בניפרד מהאחיות אגה ואורסולה אך יחד, ויחד עם הקהל והאנרגיות באילת, הצמד הישראלי הצליח להוות יריב ראוי ואף יותר מכך, לפולניות.

המערכה הראשונה הסתיימה בניצחון של גלושקו ופאר 4:6 אך אז הפולניות התעוררו ועלו כבר ל-0:5 במערכה השנייה. אלא שגלושקו ופאר לא ויתרו ועם המון נחישות הצליחו לצמק אך רק ל-6:3 בסיום המערכה הזאת. המשחק נכנס למערכה מכרעת, מערכה על העליה לשלב הבא.

המערכה הזו כבר הייתה צמודה בהרבה ועם שבירות הדדיות, הגיעו ארבע הבנות למצב של 4:5 לפולניות. במשחקון המכריע שוב הוכיחו פאר וגלושקו המון אופי וחזרו מ-5 נקודות משחק. אלא שהנקודה השישית כבר הייתה יותר מדי עבורן ובסיום 4:6 לפולניות. בעקבות הניצחון עלתה פולין לשלב הבא שם תפגוש את קרואטיה.

מחר תפגוש ישראל את בלארוס לקרב על מקומות 5-6 שמשפיע על הדירוג בעונה הבאה.

פאר: "קשה, זה היה קרוב", גלושקו: "נתנו 100 אחוז"
שחר פאר אמרה במסיבת העיתונאים מיד אחרי ההפסד: "זה מאוד קשה, מאוד. זה היה קרוב מאוד, הקהל היה נהדר ונשאר כאן עד שעה מאוחרת בהרכב מלא. ידענו דקות לפני המשחק שאם ננצח נעלה אבל עכשיו זה כבר לא משנה".

על המשחק מול אגה רדוונסקה הוסיפה פאר: "אני יודעת שזה מאצ'-אפ טוב בשבילי. שתינו אותן שחקניות כמו שהיינו פעם, קרובות בדירוג. כששיחקתי טוב, הייתי קרובה אליה, אבל אני עוד לא ברמה שאני יכולה לנצח אותה כיום, זה יגיע".

יוליה גלושקו שהשיגה את הנצחון הכי גדול בקריירה, על אורסולה, אמרה: "ניסיתי לא לחשוב יותר מדי, כדי שלא יבואו מחשבות רעות. היתה לי הרגשה טובה למרות שהיא שחקנית מעולה. אני שמחה שניצחתי ומקווה שזה יביא לי המשך עונה מצוין".

יוליה גלושקו ושחר פאר (ONE)
יוליה גלושקו ושחר פאר. מאוכזבות מאוד מהתוצאה
 

על משחק הזוגות הוסיפה גלושקו: "נתנו 100 אחוז והן משחקות יותר ביחד. הצגנו טניס טוב. אגה אחת הטובות בעולם ואסור לשכוח את זה".

עמוס מנסדורף: "המשחק היה לנו ביד, הבנות היו יכולות לנצח במשחק. קפצתי כל שניה. אני מאוכזב, לא הרגשנו שהבנות פחות טובות, הן נלחמו כמו אריות וחבל שהפסדנו. התלבטנו אם להגיד לבנות שהן יכולות לעלות, אבל זה דלף. הטורניר הזה זו התמודדות מאוד קשה, זה סוג של מרתון ולנבחרות עם עומק יש יתרון. נתכונן למשחק מחר, את רוב עבודת ההכנה אנחנו עושים בערב. מחר יום חדש. זה משחקים שנכנסים לדירוג, וחשוב לדירוג של השנים הבאות".

במהלך משחק הזוגות, אגה רדוונסקה כעסה על התנהגות הקהל במגרש שמחא כפים והתלהב אחרי טעויות של הפולניות או הגשה ראשונה ברשת. בשלב מסוים, הכדור של ישראל פגע ברשת בנקודה קריטית נפל בצד הפולני והרדוונסקות המתוסכלות סימנו לקהל 'נו תריעו כבר' כשהן מניפות את המחבטים למעלה.

הפולניות הגיעו בפרצוף חמוץ למסיבת העיתונאים וענו על כל שאלה במילה אחת או שתיים. אגה רדוונסקה נראתה כעוסה על כולם וכשנשאלה איך היא מרגישה אחרי משחק צמוד ענתה: "טוב, שמחה לנצח. התמקדתי במשחק שלי לא חשבתי על הפסד. איך היה הקהל? פרפקט".

מערכה ראשונה - 4:6 לפאר וגלושקו
פאר וגלושקו פתחה היטב ושברו את האחיות רדוונסקה כבר בפתיחת המשחק, 0:1 לישראל. הפולניות חזרו לעניינים עם משחקון שלהם וצימקו ל-2:1. משחקון ארוך הוביל לשבירה חזרה של הפולניות שאיזנו ל-2:2. עוד משחקון מצוין של פאר וגלושקו ששוב שברו ועלו ל-3:4. בניגוד למשחק היחידות שחר פאר הגיעה חדה מאוד למשחק הזוגות והיא זו שמוליכה את הנבחרת לתצוגה נאה מול הפולניות שעל הנייר עדיפות. פאר וגלושקו זכו במערכה הראשונה אחרי 4:6 נהדר.

רדוונסקה בפעולה (GettyImages)
רדוונסקה בפעולה (GettyImages)
 

מערכה שנייה - 3:6 לפולניות
טעות של שחר פאר בהחזרה סיימה את המשחקון הראשון במערכה השניה לטובתן של הפולניות. אגה רדוונסקה נכנסה לפוקוס והפולניות לקחו את המשחקון השני עם שבירה, 0:2. האחיות לבית רדוונסקה שברו שוב בדרך ל-0:4. הישראליות השיגו משחקון וצימקו ל-5:1 ולאחר מכן מיד שברו במשחקון הבא לראשונה במערכה, 5:2. אגה רדוונסקה הגישה למערכה והפולניות לא החמיצו את ההזדמנות, אחרי 3:6, אנחנו ב-1:1 במניין המערכות.

מערכה שלישית - 4:6 לפולניות
גלושקו הגישה ראשונה למערכה המכרעת וישראל עלתה ל-0:1. אגה הגישה לאחר מכן, הפולניות עלו ל-0:15 אך גלושקו עם המון נחישות השוותה, 15:15. הפלניות המשיכו ל-30:40 אך שחר במכה נהדרת לאורך הקו קבעה שוויון. למרות זאת, האחיות הצליחו לנצח ולהשוות, 1:1.

פאר וגלושקו (משה חרמון)
פאר ליד הרשת (משה חרמון)
 

שחר הגישה לאחר מכן ובמצב של 40:30 השליטה בנקודה הייתה שלה ושל גלושקו אך הגנה נהדרת של אגה גרמה לשחר לבסוף להכות לרשת, ישראל נשברה, 1:2 לפולניות. אורסולה הגישה נהדר את המשחקון הבא אך הרבה מלחמה של שחר ויוליה הביאו אותו לשובר שוויון בו הצליחו הפולניות לעלות ל-1:3. יוליה הגישה ומשחקון נהדר שלה ושל שחר צימק ל-3:2. אגה הגשיה לפולניות, גלושקו ופאר עלו ל-0:40 אך הפולניות חזרו לשוויון. למרות זאת, בסיומו של ראלי נהדר מצמצה אורסולה ראשונה וטעתה, הישראליות שברו, 3:3.

שחר הגישה, המשחק הגיע לשוויון ומכה של שחר פאר פגעה ברשת ונחתה בצד של הפולניות. הקהל הגיב בתשואות ואת אגה זה הכעיס. המדורגת 4 בעולם הגיבה בציניות ומחאה כפיים בחזרה לקהל. לא ראוי. כנראה שכשאגה עצבנית היא מוציאה דברים טובים, אחרת אי אפשר להסביר את המכה שלה שניצחה ראלי נהדר וקבעה שוב שוויון. שחר המשיכה לטעות כפולה ולאחר מכן מכה אל הרשת שקבעה שבירה של הפולניות, 4:3.

אורסולה הגישה, הפולניות עלו ל-30:40 אך שחר קבעה שוויון ועות כפולה של אורסולה קבעה יתרון לישראל. גם בנקודה הבאה אורסולה טעתה וישראל שברה, 4:4. גלושקו הגישה אך משחקון נהדר של הפולניות והן שברו שוב, 4:5.

אגה הגישה למשחק כולו, הפולניות עלו ל-15:40 אך חזרה של הישראליות, עם חבטה נהדרת של גלושקו קבעה שוויון. הפולניות הגיעו לחמש נקודות שבירה אך בכל פעם הישראליות הראו אופי והצליחו להשאיר סיכוי ותקווה לקהל הנפלא שהגיע לאילת. הנקודה השישית כבר הלכה לפולניות שסימנו ניצחון במערכה ובמפגש, 1:2.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */