יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:18

רזבוזוב יוזם: בחירות גלויות ליו"ר הוועד האולימפי

הח"כ הטרי גייס 14 חברי הנהלה ופנה ליועמ"ש כדי לשנות את התקנון: "התחייבתי להילחם נגד העסקנות וכך אני עושה". ביום ראשון: בילסקי מול כרמי

|
יואל רזבוזוב. מתחיל לפעול (יניב גונן)
יואל רזבוזוב. מתחיל לפעול (יניב גונן)

חבר הכנסת הטרי, יואל רזבוזוב (יש עתיד), הצליח לגייס 15 (כולל הוא כנבחר הספורטאים) חברי הנהלה מהוועד האולימפי, להצבעה גלויה לתפקיד היו"ר ביום ראשון עליו מתמודדים נציג הפועל, זאב בילסקי, מול נציג מכבי, יגאל כרמי.

ח"כ רזבוזוב אמר לקראת ההצבעה: "כנציג הספורטאים וכחבר כנסת, התחייבתי להילחם נגד העסקנות - וכך אני עושה. לא מתקבל על הדעת שתפקיד בעל חשיבות לאומית כה גדולה כמו יו"ר הועד אולימפי, ייקבע בחדרים חשוכים וללא שקיפות ציבורית".

"אני משוכנע שעצם הפיכת ההצבעה לגלויה, תתרום באופן קריטי לשיקום אמון הציבור בוועד האולימפי ותעניק גושפנקא מחודשת למי שייבחר. אני התחייבתי לשנות ובכוונתי לעמוד בהבטחה הזאת עבור כל העוסקים בספורט ושוחריו", הוסיף הג'ודוקא לשעבר.

מהוועד האולימפי בישראל נמסר: "מדובר בפנייה ליועץ המשפטי של הוועד האולימפי בישראל עו"ד גיל עטר, שנעשתה, הלכה למעשה, ערב קיומן של הבחירות ולאחר שנקבל את חוות דעתו נוכל להתייחס. יחד עם זאת ברור כי חובה על כל חברי הוועד האולימפי לפעול לטובת הוועד האולימפי במסגרת מטרותיו ובהתאם לתקנון ולהחלטות האסיפה הכללית".

יגאל כרמי (חגי ניזרי)
יגאל כרמי. נציג מכבי (חגי ניזרי)
 

גורמים בוועד האולימפי הביעו תמיהה על הצעד שמציע רזבוזוב. "בדמוקרטיה שומרים על חשאיות הצבעה כדי שאדם יוכל להצביע על-פי צו מצפונו ולא על-פי הוראת פוליטיקאי זה או אחר שעלול לנקוט אחר כך סנקציות. הצבעה גלויה נועדה רק לשרת את אלה שרוצים שהעין של "האח הגדול" תהיה פקוחה ושיוכלו לפקח על שליחי המפלג", אמר גורם בוועד האולימפי שמעורב בהליך ההצבעה. "אם יש לרזבוזוב רצון לשמור על דמוקרטיה, הרי שהוא היה תומך בהצבעה חשאית, ממש כמו שקורה בבחירות לנשיאות המדינה בהן יצביע רזבוזוב בצורה חשאית, וממש כפי שקורה בוועד האולימפי הבינלאומי, גם שם הבחירות חשאיות".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */