יום שבת, 05.10.2024 שעה 07:42

גוטמן מתכנן מערך זהה: לא נוכל ללחוץ את פורטוגל

מאמן הנבחרת היה מרוצה לאחר ה-1:2 על פינלנד. רפאלוב: "קשה לי להיכנס כמחליף". הרוש: "שילוב 3 הבלמים קטלני. אם נשחק ככה, השוער לא ייגע בכדור"

|
אלי גוטמן.
אלי גוטמן. "הייתי מרוצה מהחילופים" (משה חרמון)

נבחרת ישראל גברה הערב (רביעי) 1:2 על פינלנד במשחק ההכנה האחרון לפני המפגשים הקריטיים מול פורטוגל וצפון אירלנד במוקדמות המונדיאל במארס. שער בתוספת הזמן של ליאור רפאלוב העניק לאלי גוטמן ניצחון ראשון במשחק ידידות.

גוטמן מתכוון לכנס את הנבחרת פעם נוספת לפני המשחק מול פורטוגל וזאת ללא הליגיונרים על מנת לתרגל שוב את השיטה עם השחקנים שמשחקים בליגת העל. המאמן נכנס בסיום לחדר ההלבשה והודה לשחקנים על הלחימה והנחישות. המאמן מתכוון לפתוח מול פורטוגל עם מערך זהה לחלוטין. מי שזכו למחמאות הם דקל קינן, אבי ריקן ועדן בן בסט. גם שאר השחקנים קיבלו מילה טובה מהמאמן.

אבי ריקן, שמתח את שריר הירך האחורי, יעבור בדיקת אולטראסאונד, כשלאחריה ניתן יהיה לקבוע את חומרת הפציעה. גוטמן שוחח בסיום עם איתי שכטר שלא זכה לקבל דקות משחק. בירם כיאל נראה מעט מאוכזב שלא שותף אבל קיבל את ההחלטה בצורה מקצועית ולחץ בסיום את ידו של המאמן.

גוטמן היה שבע רצון לאחר המשחק: "שיחקנו נגד נבחרת טובה מאוד. מבחינתי, זה היה משחק הכנה טוב לפני פורטוגל, עם תובנות. אשב על הדיסק הזה על מנת שהנברת תגיע מוכנה. אני מביט לעבר המשחק מול פורטוגל ואנחנו לא יכולים ללחוץ אותם במחצית שלהם. יש פעמים שמשחק המעבר לא היה טוב. אני הולך עם הרבה חומר למחשבה. אנשים רוצים לראות טיקי-טקה ואימפריה. גם אני רוצה, אבל יש לנו נבחרת שצריכה להשיג את המטרות שלה".

על כך שלא הכניס את איתי שכטר, למרות שחלוץ סוונסי נשלח להתחמם, אמר המאמן: "חיממתי את איתי שכטר ואז נפצע ריקן והייתי צריך להכניס את שיש ואמרתי לשכטר שאני מצטער. הייתי מרוצה מאוד מהמחליפים. כשאתה בא למבחן כזה מול פורטוגל, אתה צריך להסתכל קודם על עצמך. אני רוצה להודות לקהל ולחבר'ה הפייטרים שלנו".

גוטמן: השחקנים נלחמו בשביל הסמל

הבלם דקל קינן, שחזר לנבחרת לאחר שהציג יכולת טובה במדי חיפה: "זה היה מבחן טוב מאוד. פינלנד אמנם לא מאריות אירופה, אבל זו נבחרת מאוד מאורגנת ומסוכנת. היינו מאוד מרוכזים ושיחקנו יפה מאוד בהגנה". על ה-5-3-2 של ישראל הוסיף קינן: "זה מערך שנלקח בחשבון נגד פורטוגל, למרות שהיא טובה יותר מישראל ופינלנד, אבל אני מקווה מאוד שנדע לצמצם פערים במערך הזה".

כובש השער הראשון לנבחרת, עדן בן בסט: "היו רגעים מאוד טובים במשחק, עשינו מה שביקשו מאיתנו והיינו כגוש אחד. פורטוגל זה סרט אחר, העם יהיה מאחרינו ונשתדל לעשות את זה".

שחקני הנבחרת חוגגים. זה יספיק מול פורטוגל? (משה חרמון)
שחקני הנבחרת חוגגים. זה יספיק מול פורטוגל? (משה חרמון)
 

רפאלוב, שהבקיע את שער הניצחון: "ניסינו לא להתייחס ליריב, אלא לשים דגש על משחק ההגנה שלנו. אני בטוח שיש כאלה שדורשים יכולת טובה יותר. יש לנו עוד הרבה מה לעבוד ואני מקווה שעד פורטוגל נשתפר. נגד הפורטוגלים כל מצב יכול להסתיים בשער ואנחנו צריכים להיזהר. קשה לי להיכנס כמחליף וכשנכנסתי הייתי צריך לעשות הרבה עבודת הגנה, אני בעיקרון אוהב יותר שהכדור אצלנו. אני מקווה שהקהל יעמוד מאחורינו מול פורטוגל".

השוער, אריאל הרוש: "השילוב של שלושת הבלמים, טיבי, קינן ובן חיים הוא קטלני, אני סומך עליהם בעיניים עצומות. אם נשחק ככה נגד פורטוגל, השוער שלנו בקושי ייגע בכדור. אני מאחל לאוואט רפואה שלמה ואם ישחק, אאחל לו בהצלחה ואם אני אשחק זה יהיה חלום שהתגשם".

בן בסט(משה חרמון)
בן בסט. "פורטוגל זה סרט אחר" (משה חרמון)
 

הבלם, טל בן חיים: "מגיע כל הכבוד לשחקנים. מהרגע הראשון עבדנו קשה מאוד, אנשים נתנו 100 אחוז מעצמם. עדן עבד קשה מאוד והבקיע כמו גם מליקסון. יש לנו איכויות בהתקפה ואפשר לכבוש במתפרצות גם מול פורטוגל".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */