יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:23
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בית"ר תבקש ב-11:00 שא.א. פאחם ייערך בלי קהל

הקבוצה שתעמוד היום לדין בשל גזענות, תבקש עונש חסר תקדים לקראת הגביע ב-19:00. ח"כ טיבי: "לא ספורטיבי". קורנפיין: "מתבייש בהתנהגות"

|
אצטדיון טדי. יהיה ריק במשחק הגביע?
אצטדיון טדי. יהיה ריק במשחק הגביע?

כנראה שבבית"ר ירושלים באמת מאסו בנגע הגזענות. בצעד חסר תקדים, צפויה הקבוצה מהבירה לבקש מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל להענישה במשחק ללא קהל במטרה לארח את מכבי אום אל פאחם הערב (שלישי) ב-19:00 במסגרת סיבוב ח' בגביע המדינה, ללא קהל. הקבוצה תעמוד לדין היום ב-11:00 זכר לקריאות ולשלטים הגזעניים שהניפו אוהדיה ב-1:0 מול בני יהודה בשבת. ההתאחדות מצידה, הודיעה כי לא תתנגד לבקשה.

הדרמה הגדולה התרחשה בפגישה בין יו"ר בית"ר, איציק קורנפיין ונציגי הדירקטוריון של הקבוצה עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. קורנפיין שהגיע מלווה בישראל גולדשמיט, יד ימינו של גאידמק ומומי דהן, נציג הדירקטריון, ניסה לגייס את ההתאחדות שתעמוד לצידה של בית"ר בכל מה שקשור למהלך של הבאת שני השחקנים המוסלמים, כפי שנחשף בלעדית ב-ONE, מהלך שבעקבותיו צפויים להיות גילויי גזענות מצד אוהדי בית"ר ובמועדון הירושלמי חוששים כי ישלמו על כך מחיר כבד ובעונשים שיפגעו קשות בקבוצה מבחינה כלכלית.

קורנפיין אמר לאחר הפגישה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מתבייש בתופעת גילויי הגזענות החמורים שהתרחשו במשחק מול בני יהודה. התנהגות זו אינה מייצגת את המועדון ומאות אלפי אוהדיו. המועדון ימשך ויפעל ביתר שאת למיגור תופעה זו בכל האמצעים העומדים לרשותו.

"כצעד ראשון החליט דירקטוריון הקבוצה פה אחד לבקש בבית הדין של ההתאחדות לקיים את משחק הגביע מול אום אל פאחם ללא קהל. לפני שעה קלה ניתנה הוראה למשרדי הכרטיסים להפסיק למכור כרטיסים למשחק. אוהדים אשר רכשו כרטיסים כספם יוחזר להם, בנוסף על כך ובסיכום עם ההתאחדות לכדורגל ומשטרת ישראל הוחלט על מספר צעדים בתקופה הקרובה של מעצרים והרחקות מידיות, נקיטה בהליכים פליליים ומניעת כניסה בעתיד למשחקי בית וחוץ כנגד כל אוהד אשר יעבור על החוק".

קורנפיין: דרשנו משחק ללא קהל

עוד אמר קורנפיין: "הודענו להם שזו ההחלטה שהתקבלה אצלנו ואנחנו נילחם בקהל המתפרעים. אנחנו נמצאים בשלב העברות של הסכמים על מנת לזרז את הגעת השחקנים מטרק גרוזני. מועדון הכדורגל של בית"ר מגנה את התופעות ובטח שלא מושתת לא על תנועת בית"ר".

אוהדי בית"ר י-ם על השחקנים הערבים

"קיבלנו עשרות טלפונים מאוהדים שמגנים את התנהגות הקהל של 400 או 500 אוהדים שמכתימים את כל הקהל. אנחנו מביאים שחקני כדורגל ולא בגלל שהם מוסלמים אלא בגלל שהמאמן בחר אותם. לא עושים דווקא לאף אחד. ברור גם לאבי לוזון שבית"ר חשובה ומשמעותית בכדורגל ואין מקום לתופעות הללו. זה לא משהו שבית"ר או ההתאחדויות באירופה יכולות לקבל, כולם מבינים את התופעה הזו וזו תהיה תקופה רגישה מאוד. המשטרה, אנחנו וההתאחדות נערכים לכך ואני מקווה שהאוהדים יפנימו את זה. אין מקום לשלטים ולקריאות הגזעניות ואני מתבייש בהתנהגות הזו", סיים היו"ר.

טיבי: "בקשה תמוהה", לה פמיליה: "נעודד רגיל"
"הבקשה של בית"ר תמוהה ולא ספורטיבית", אמר חבר הכנסת, אחמד טיבי, "מדובר בעונש עבור אוהדי א.א. פאחם. זו לא הדרך לטפל בגזענות. זה יכול להפוך לתקדים ופתאום יקיימו משחק מול סכנין ללא קהל. בגלל הגזענות של האוהדים ובגלל שהמשטרה וההתאחדות כשלו בטיפול לאורך השנים, עשויה להיווצר ליגה מעותת. אני מקווה ששיקולים זרים של קברניטי ההתאחדות יחד עם הנהלת בית"ר לא עומדים מאחורי ההצעה הזויה הזו".

מארגון האוהדים לה פמיליה נמסר בתגובה: "לאחר התייעצויות רבות ובישיבה שנערכה בין ארגון האוהדים לה פמיליה לראשי האוהדים הוחלט כי במשחק מול אום אל פחם לא תתקיים שום מחאה, העידוד ימשיך כסדרו כפי שהיה עד למשחק מול בני יהודה. אנחנו נעמוד על כך שלא יהיו קריאות גזעניות לאורך כל המשחק, נכבד את מפעל הגביע ונתרכז רק בעידוד, אין לנו בעיה לקבל מאום אל פאחם פרחים".

קורנפיין מגיע לפגישה עם לוזון (משה חרמון)
קורנפיין מגיע לפגישה עם לוזון (משה חרמון)
 

גילויי גזענות במגרש? השופט יוכל לשרוק לסיום
אבי לוזון שוחח עם ראש אג"ם, ניצב ניסים מור, על מנת לוודא כי משטרת ישראל תגביר את פעילותה הגלויה והסמויה, לרבות פתיחת הליכים פליליים מידיים כנגד האוהדים שמפרים את החוק במגרשים. בכוונתו של יו"ר ההתאחדות לקיים פגישה נוספת עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, על מנת לדון בנושאים הנ"ל.

במקביל, נערכת ההתאחדות לקבל החלטה בהקדם, באמצעות אישור הנהלת ההתאחדות, כי בעת גילויי גזענות במגרשים, יוכל שופט המשחק להפסיקו לפרק זמן קצר - עד להפסקת התופעות הגזעניות ובמידה, ותופעות אלו לא יפסיקו, יוכל שופט המשחק אף לשרוק לסיום המשחק – על כל המשתמע מכך.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */