יום שני, 08.07.2024 שעה 13:10
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

ב-21:45 ב-ONE: מכבי חייבת ניצחון מול אל' אירופה

משחק בית? מזמן לא ניצחון בטוח. אולימפיאקוס תגיע ב-21:45 לנוקיה (חי ב-ONE) עם מאזן זהה של 3:1 והעונה של אחת מהן תיגמר הערב. שרמאדיני בא רעב

|
יוגב אוחיון ושון ג´יימס (שי לוי)
יוגב אוחיון ושון ג´יימס (שי לוי)

לא מעט פעמים העונה מצאנו את עצמנו טוענים כי זהו משחק ההזדמנות האחרונה עבור מכבי תל אביב. לא מעט פעמים חשבנו שהאלופה הישראלית עשויה למצוא את עצמה מחוץ לדרג הבכיר של העונה. לא מעט פעמים ראינו את הצהובים מצליחים לגרד לבסוף ניצחון חשוב פה ושם, אבל הפעם מדובר בצ'אנס האחרון בהחלט להישאר בחיים, לשאוף לדרג הבכיר ולגרד עוד ניצחון חשוב שיעזור להשאיר את הראש מעל המים בזמן שהגוף מושך כלפי מטה - אל הקרקעית.

אלופת אירופה המכהנת אולימפיאקוס, שהצליחה להפתיע את היבשת כולה בעונה שעברה, תגיע הערב (חמישי, 21:45) להיכל נוקיה כשגם היא עם גבה אל הקיר וכשגם היא זקוקה לניצחון גדול על מנת לקבל שוב אוויר לריאות.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

מאזנם של היוונים ומאזנה של מכבי זהה לחלוטין: שלושה הפסדים, מתוכם הפסד אחד ביתי ורק ניצחון בודד מארבעה משחקים. מאזן עגום ביותר לשתי הקבוצות ששכחו להופיע לשלב החשוב ביותר של העונה. שתיהן נמצאות בפער משמעותי מצמרת הליגה - וכן, אנחנו מכנים את השלב הנוכחי כליגה לאור העובדה שהוא מכיל שמונה קבוצות ו-14 משחקים.

בלאט: חייבים לשמור על הבית

מי את, אלופת אירופה המכהנת?
זכייתה של אולימפיאקוס באליפות אירופה בעונה שעברה כוננה למעשה סדר יום חדש ביוון. מאזן הכוחות השתנה ותואר הקבוצה הבכירה ביוון עבר מידיה של היריבה המרה פנאתינאיקוס אל האדומה השכנה. המועדון מפיראוס הוקדם בשנת 1931 ולמרות שזכה פה ושם באליפות היוונית, הצליח להפוך לשם דבר רק בשנות ה-90. בין השנים 1993 ל-1997 שלטה אולימפיאקוס ביוון כמעט ללא עוררין וזכתה בחמש אליפויות ברציפות. בעונת האליפות של 1997 הצליח המאמן האגדי, דושאן איבקוביץ', להוביל את האדומים לגביע אירופה חלומי והראשון שלהם.

למועדון היווני עשר אליפויות בסך הכל. זו של 1997 הייתה גם האחרונה בדור הנוכחי, עד אשר הגיעה העונה החלומית בשנה שעברה שהביאה מחדש את האליפות לאולימפיאקוס והוסיפה לכך גם את הגביע היוקרתי ביבשת. לאורך כל שנות ה-2000 נחשבה אולימפיאקוס לקבוצה השנייה בגודלה ביוון. 15 שנה היא לא הצליחה לשחזר את הישגיה משנות ה-90 ורק אשתקד הצליח אותו איבקוביץ' לשחזר את הישגו הגדול מ-1997 וזכה באליפות יוון וביורוליג.

דושאן איבקוביץ´ (GettyImages)
דושאן איבקוביץ'. הביא את הקבוצה לגדולות (GettyImages)
 

בעונה שעברה לקח איבקוביץ' קבוצה צעירה וחדשה יחסית והצליח להיכנס עימה להיסטוריה. על אף שהיוונים הצליחו לשמור על נתח גדול מהסגל שלהם בעונה שעברה, הם עדיין לא מצליחים לשחזר את היכולת המדהימה. המאמן האגדי עזב את המועדון האדום ובמקומו נחת בתפקיד מלא הציפיות המאמן היווני, יורגוס ברצוקאס. את השלב הראשון של היורוליג סיימה אולימפיאקוס במקום השני עם מאזן של שמונה ניצחונות ושני הפסדים, אך דווקא בליגה המקומית ביוון היא עדיין מצליחה להוביל בבטחה עם מאזן של 12 ניצחונות וללא הפסד.

מהם אמצעי הזהירות שאותם צריכה לנקוט מכבי מולך?
אמצעי הזהירות הגדול ביותר אותו תצטרך לנקוט הערב מכבי כדי לנצח מתנקד לשם אחד - ואסיליס ספאנוליס. הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה שכבר הספיק להפוך לשם דבר באירופה עוד בימיו בפנאתינאיקוס ונחשב לאחד מהגארדים הגדולים ביותר באירופה. הוא ללא ספק הבעיה הגדולה ביותר של הצהובים הערב. בעונה שעברה זכה ספאנוליס בתואר ה-MVP של פיינל פור היורוליג ואף נבחר לחמישיית השנה, מה שכמובן מדיר שינה מעיניו של דייויד בלאט.

ספאנוליס והתואר האישי שלו (GettyImages)
ספאנוליס והתואר האישי שלו (GettyImages)
 

מאז שהגיע ספאנוליס לאולימפיאקוס לפני כשתי עונות (זוהי עונתו השלישית בקבוצה), הצליחו היוונים ליצור בסיס ומשענת חשובה לאחר שמיקדו את רוב יהבם ביכולת של הגארד המוכשר. גם העונה הוא מצליח לשמור על יכולת מדהימה. עד כה העמיד ביורוליג ממוצעים של 15.6 נקודות למשחק ו-5.5 אסיסטים. בארבעת המשחקים הראשונים בטופ 16 הוא קלע בממוצע 14.5 נקודות למשחק וחילק 4.3 אסיסטים, כל זאת כאשר הוא מבלה על הפרק לא פחות מ-30 דקות בממוצע - ללא ספק המשענת של הקבוצה.

מי שמשמש בדרך כלל כשחקן חיזוק מהספסל והפעם יחסר ליוונים הוא הגארד האמריקני, אייסי לואו, שנותר ביוון בעקבות פציעה. בעברו שיחק לואו ב-NBA, אך הגיע לאולימפיאקוס דווקא מפרטיזן בלגרד במהלך העונה שעברה. מלבדו משחקים באולימפיאקוס שני גארדים נוספים - קוסטאס סלוקאס היווני שזוכה בטופ 16 ל-12:30 דקות משחק בממוצע ומרטינס גאביצ'יוס שממעט לשחק העונה וזוכה לדקות משחק בודדות פה ושם.

דייויד בלאט. אתגר לא פשוט (שי לוי)
דייויד בלאט. אתגר לא פשוט (שי לוי)
 

בכל הנוגע לעמדות הפורוורד, מי שממשיך לבסס את מעמדו כשחקן חשוב בסגל של היווונים עונה רביעית ברציפות הוא השחקן המקומי, קוסטאס פאפאניקולאו, שמעמיד ממוצעים של 9.1 נקודות למשחק ומוריד 4.1 ריבאונדים ב-23 דקות בממוצע בטופ 16. בשלב הראשון של העונה קלע בממוצע 10.5 נקודות למשחק, אך דווקא בטופ 16 יורדים ממוצעיו והוא קולע רק 5.8 נקודות בממוצע למשחק.

השחקן הוותיק ביותר בסגל של היוונים, זו העונה השמינית במועדון, הוא גיורגוס פרינטזיס. השחקן ערק בדרך למלאגה, אך שב בעונה שעברה ליוון והיה אחראי על סל הניצחון הגדול בגמר היורוליג האחרון מול צסק"א מוסקבה. העונה הוא מעמיד ממוצעים לא רעים בכלל של 9.9 נקודות בממוצע למשחק וכל זאת ב-21 דקות. את המשחק הטוב ביותר שלו העונה הוא רשם דווקא מול ברצלונה הגדולה לאחר שקלע 14 נקודות, הוריד שני ריבאונדים וסיים עם מדד איכות 14.

לצידו בעמדת הפורוורד משחקים גם קייל היינס שנחשב לריבאונדר הטוב ביותר בקבוצה עם 6.4 כדורים חוזרים בממוצע למשחק וכן סטראטוס פארפארגולו שהשלים את המעבר מהיריבה השנואה אחרי חמש שנים בירוק. הוא אמנם זוכה רק ל-15 דקות משחק בממוצע, אך ללא ספק עשוי למצוא את עצמו משחק הרבה יותר מול מכבי, לאור הסגל החסר של קבוצתו.

פרינטזיס. השחקן הוותיק ביותר (חגי ניזרי)
פרינטזיס. השחקן הוותיק ביותר (חגי ניזרי)
 

בעוד שהמאמן היווני יחסר את לואו החשוב, שחקן משמעותי נוסף שנותר ביוון הוא ג'וש פאול ששיחק במשך שש עונות בליגה הטובה בעולם. פאוול הגיע לאולימפיאקוס לאחר שג'ואי דורסי ביקש לעזוב את המועדון אחרי מספר משחקים בלבד. העונה הוא משחק 15 דקות בממוצע וקולע רק שש נקודות. את הקו הקדמי משלימים פרו אנטיץ' המקודני, דימיטריס מברואידיס המוכר וגם אקס מכבי גיורגי שרמאדיני, שהשלים את המעבר ליוון לפני פחות מחודש.

אקסים שחוזרים להיכל? לא בשורה טובה לצהובים
ברוב המקרים, כאשר שחקן ששוחרר ממכבי פוגש אותה שוב, הוא מגיע עם מוטיבציית שיא ומצליח לתרגם אותה בממוצעים. שרמאדיני שלא זכה לקרדיט גדול מדי במכבי כבר הבטיח שכשהוא ישוב לישראל הוא יוכיח למכבי שהיא הפסידה כששחררה אותו. במשחק האחרון של קבוצתו מול סיינה הוא הצטיין ומשבוע לשבוע גם זוכה להרבה יותר קרדיט מהמאמן. הערב הוא מעורר לא מעט חששות במכבי שעלולה פתאום להתחרט.

הסנטר עצמו דווקא נשמע נינוח: "אני שמח להיות פה שוב ולראות את כולם. המשחק יהיה מצוין. תמיד קשה לשחק בנוקיה וזה משחק שאנחנו חייבים לתת בו את הכי טוב שלנו. אני מרגיש טוב ומחכה כבר לעלות על המגרש, זה המשחק של העונה גם בשבילנו וגם בשביל מכבי. שיחקנו טוב בשבוע שעבר נגד סיינה והפסדנו בדקה האחרונה, אבל אני מקווה שגם במשחק מול מכבי נמשיך ביכולת הטובה. אני מרגיש טוב יותר באולימפיאקוס".

גיורגי שרמאדיני. מגיע כדי להוכיח (חגי ניזרי)
גיורגי שרמאדיני. מגיע כדי להוכיח (חגי ניזרי)
 

אז האם הוא ירגיש טוב גם הערב על הפרקט ובסיום המשחק? קחו עוד נתון אחד לסיום: בשורותיה של אולימפיאקוס משחקים לא פחות מתשעה יוונים, שלושה אמריקנים, מקדוני אחד, ליטאי אחד וגם גאורגי נוסף שהצטרף ממש ממש לאחרונה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */