יום שישי, 05.07.2024 שעה 14:06
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

בלאט: אם התרומה של הספסל מזערית, זו בעיה

מאמן מכבי ת"א מקווה להתעלות של המחליפים ב-21:45 מול אולימפיאקוס בטופ 16 (חי ב-ONE): "חייבים לנצח". דווין סמית': "בטוחים ביכולת שלנו"

|
היקמן בין תומאס לרוט. מי יתרום מהספסל? (חגי ניזרי)
היקמן בין תומאס לרוט. מי יתרום מהספסל? (חגי ניזרי)

מכבי תל אביב או אולימפיאקוס? רק אחת מבין השתיים תצליח לשמור ב-21:45 את ראשה מעל המים. האלופה הישראלית ואלופת אירופה הנוכחית מחזיקות במאזן זהה של שלושה הפסדים וניצחון.

המשחק של מכבי ת"א מול היוונים, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק סיפר המאמן, דייויד בלאט, על ההכנות לפני הקרב מול אולימפיאקוס: "זה משחק שדומה למשחק מלפני שבועיים. חייבים לנצח. זה משחק ביתי נגד קבוצה שהיא אלופת אירופה והיא בעלת המון נסיון וכישרון ואיכויות. עלינו לשמור על הבית וזו חובה יותר מאי פעם, אנחנו במינוס מול רוב הקבוצות האחרות בבית. אנחנו צריכים להביא שילוב של לב ואומץ והרבה מאוד כדורסל כדי להתגבר על היריבה".

עוד אמר בלאט: "חלק מהשחקנים שלנו היו בסרטים האלה בעבר וחלקם לא והם צריכים ללמוד ולפעמים גם בדרך הקשה, אבל על פי המוסר עבודה שיש כאן ועל פי המאמץ היומיומי אני לא חושב שיש אנשים שלא מבינים ולא רוצים. אולי הם לא יודעים עד כמה השלב הזה והרמה הזו היא דורשת ורצינית, זה עניין של לצבור ניסיון ולשרוד את זה, המסרים בהחלט מגיעים ואני חושב שכולם מבינים. אנחנו עובדים ומלמדים ואם לא הולך אז סימן שאנחנו לא העברנו את המסרים כמו שצריך או שאלה שמקבלים אותם לא עושים זאת כמו שצריך. אני רוצה להאמין שיש בקבוצה שלנו את היכולת, בטח בכדורסל, וצריך להביא את האקסטרות האלה כדי לנצח קבוצות שעל פניו הן יותר טובות".

בלאט: חייבים לשמור על הבית

על ההפסד לחימקי בשבוע שעבר והימים שעברו מאז אמר: "אנחנו עושים הכל מהכל בכדי לשנות את הרושם שהשארנו בשבוע שעבר, ראינו את התוצאה של זה במשחק ביום שני, בטח בצד ההגנתי ובמאמץ והרצון של השחקנים ואני מקווה שנראה המשך של זה. תמיד אני אומר לשחקנים שלי, דברים אף פעם לא גרועים כל כך או טובים כל כך אחרי משחק אחד, זו פשוט לא המציאות. אנחנו מדברים ומדרבנים ומחפשים לעשות שינויים קטנים כדי לעזור לקבוצה לתפקד, אבל מה שהיה שבוע שעבר זה לא דבר שטבעי לנו ומקרים כאלה אסור שיקרו".

שון ג´יימס. הרבה תלוי באיך הוא יתמודד עם הגבוהים של אולימפיאקוס (חגי ניזרי)
שון ג´יימס. הרבה תלוי באיך הוא יתמודד עם הגבוהים של אולימפיאקוס (חגי ניזרי)
 

בלאט המשיך: "אם חימקי יכולה לעלות חמישיה שניה ולקלוע 60 נקודות מהספסל ואנחנו עם כמות מזערית אז זו בעיה וזה לא מתאים לרמה של הטופ 16. לכל הקבוצות יש סגלים מאוד עמוקים, 13-14 שחקנים ואנחנו צריכים להביא את השחקנים האלה למצב שבו הם יכולים לתרום לנו. יש תמיד גורמים לתקופה לא טובה וכל אחד מהגורמים האלה צריך לקחת את עצמו בידיים וזה כולל את הצוות ואת השחקנים עצמם. לפעמים זה חוסר ביטחון, לפעמים איכות ולפעמים נסיון, אבל החשוב הוא למצוא את הדרך לעזור לאותם שחקנים להתעלות".

לסיום הוסיף המאמן הצהוב: "אולימפיאקוס היא קבוצה עם המשכיות רצינית משנה שעברה ועם שחקנים מהטובים ביותר באירופה, הם מגיעים בדומה לנו עם מאזן מסוים ועם הפסד בית כואב מאוד. זו קבוצה חזקה ומחוברת אבל זה לא מזיק לנו שיש להם כמה שחקנים שהם לא משחקים, יש להם עדין שחקנים טובים. אם וכאשר ננצח יש עוד שני משחקים שנותרו בסיבוב הזה שיכולים לקבוע את הסיכוים ולהפוך אותם לטובים לעלות. עוד יקרו הפתעות בבית הזה, קאחה לבוראל נראית היום כמו הקבוצה הכי טובה בבית וכמעט ניצחנו אותם. עוד יקרו הרבה דברים".

יוגב אוחיון. יתעלה דווקא מול ספאנוליס? (חגי ניזרי)
יוגב אוחיון. יתעלה דווקא מול ספאנוליס? (חגי ניזרי)
 

הקבוצה ערכה הערב את האימון המסכם שלה בהיכל נוקיה, כאשר לכולם מסביב היה ברור היטב כי זהו משחק ההזדמנות האחרונה. שחקן הקבוצה, דווין סמית': "מרגישים שעשינו את הדברים הנכונים אחרי אותו הפסד לחימקי, ניסינו לתקן טעויות ואני מרגיש שכולם מפוקסים ועבדו קשה יותר בימים האחרונים. אנחנו לא מסתכלים על המשחק הזה כהזדמנות אחרונה, אנחנו מפוקסים בלהגיע ולשחק טוב, לעשות מה שהצוות המקצועי רוצה מאיתנו. אנחנו כן מודעים לכך שזה משחק קריטי וחשוב ואנחנו מפוקסים בלהגיע ולתת הכל כדי לנצח".

לשאלה האם יש הבדל בין החמישייה הראשונה לשחקנים שעולים מהספסל הוסיף סמית': "יש לנו שתי יחידות של שחקנים ואנחנו מנסים לערבב אותם ברוטציה. כולם נאבקו העונה ואנחנו צריכים לעלות ולהילחם. יש לנו 10-11 שחקנים שיכולים לתרום וצריך להביא את זה למגרש. אנחנו בטוחים ביכולות שלנו ונגיע מוכנים למשחק".

מורן רוט (חגי ניזרי)
משהו מצחיק את מורן רוט (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */