יום שני, 08.07.2024 שעה 12:42

ג'וקוביץ' מול פרר בחצי, גם שראפובה ונה לי עלו

אוסטרליה: הראשון בעולם גבר 1:6, 6:4, 1:6 ו-4:6 על ברדיך ויפגוש את הספרדי שהעפיל אחרי מותחן אדיר. הרוסיה ניצחה את מקרובה, הסינית את רדוונסקה

|
נובאק ג´וקוביץ´ מאושר (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מאושר (רויטרס)

הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', התקדם היום (שלישי) לעבר הגשמת החלום שלו - להיות הראשון מאז שנות ה-60 שיזכה בתואר שלישי רצוף באוסטרליה. הסרבי גבר ברבע הגמר בארבע מערכות על השישי בטורניר, תומס ברדיך הצ'כי, 1:6, 6:4, 1:6 ו-4:6.

"הייתי תשוש אחרי המשחק הקודם", הודה ג'וקוביץ', "ישנתי הרבה וטיילתי בפארק אבל כנראה שהצוות שלי עשה עבודה טובה. גם האמבטיות קרח עבדו כי לא היה לי קשה מבחינה גופנית.

הסרבי שבר כבר בפתיחת המערכה הראשונה ל-1:2 ומשם המשיך בשליטה מלאה לשבירה נוספת ל-1:4 ושוב ל- 1:6 בתוך 29 דקות. ברדיך נכנס למערכה השנייה טוב יותר ושבר את הראשון בעולם ל-0:1 ומשם הרים את הרמה ושמר על היתרון. הצ'כי החמיץ הזדמנות להשיג שבירה נוספת וביתרון 4:5 הציל שלוש נקודות שבירה, שתיים מהן עם ווינרים מרשימים. הוא החזיק מעמד סגר 4:6 ו-1:1 במערכות.

המומנטום חזר לראשון בעולם במערכה השלישית ששבר וברח ל-0:3 מהיר. הסרבי שבר שוב ל- 0:4 ומשם קבע 1:6 ו-1:2 במערכות. שבירה מוקדמת של נולה העניקה לו יתרון מוקדם במערכה הרביעית. ביתרון 4:5 ברדיך נתן פייט והציל כמה נקודות משחק לפני שג'וקוביץ' סגר ענין עם האייס העשירי שלו במשחק. בשלב הבא הוא יפגוש את דוד פרר.

השאיפה של דוד פרר להצדיק את מעמדו בין ארבעת הגדולים ולהגיע לחצי גמר האליפות עמדה בסכנה ממשית. בן ארצו ניקולס אלמגרו כבר הוליך מולו ברבע הגמר 4:6 ו-4:6 ובמהלך שתי המערכות הבאות הגיש שלוש פעמים לניצחון, אבל פרר במלחמה חסרת פשרות הציל את שתי המערכות שלאחריהן אלמגרו התפרק מנטלית וגופנית והשלים 5:7, 6:7 ו-2:6 כדי לעלות בפעם השנייה בקריירה לחצי הגמר אחרי שעשה זאת גם ב-2011.

חברתו של תומס ברדיך, אסתר סטורובה (רויטרס)
חברתו של ברדיך, אסתר סטורובה, מאוכזבת ביציע (רויטרס)
 

אלמגרו, 11 בעולם , מעולם לא ניצח את דוד פרר ב-12 מפגשים קודמים ויש להניח שהעובדה הזו הייתה בראש שלו בשלוש הפעמים בהם הגיש למשחק. אלמגרו שבר ל-3:4 במערכה הראשונה וזכה בה עם 4:6. אלמגרו שבר גם ל-2:3 במערכה השנייה וזכה בה בדרך ל-0:2 במערכות.

אלמגרו נראה בדרך לניצחון כששבר ל-3:4 ושמר ל-3:5 במערכה השלישית, פרר שמר על ההגשות ואלמגרו ניגש להגיש לנצחון, אבל כאמור לא עמד בלחץ, פרר שבר ל-5:5 והמשיך משם עם עוד שני משחקונים לזכייה עם 5:7 במערכה השלישית.

במערכה  הרביעית אלמגרו שבר ל-1:2 אבל נשבר בחזרה. אלמגרו שבר ל-3:4 ושוב פרר החזיר שבירה, אלמגרו שבר ל-4:5 ולא הצליח להגיש למשחק בפעם השנייה. אלמגרו שבר שוב ל-5:6 ושוב כשל מלהגיש למשחק, והמערכה הגיעה לשובר שוויון, בו כבר החל אלמגרו לסבול מהתכווצות שרירים ופרר לקח את שובר השוויון עם 4:7.

במערכה החמישית אלמגרו החזיק מעמד עד 2:2, אבל משם כבר המגרש היה שייך בלעדית לפרר ששבר ורץ לניצחון 2:6 ומקום בחצי הגמר מול נובאק ג'וקוביץ' או תומס ברדיך.

שראפובה לא ספרה את מקרובה, נה לי עצרה את רדוונסקה
המדורגת שנייה בעולם, מריה שראפובה, המשיכה לדרוס את יריבותיה. הרוסיה גברה ברבע הגמר 2:6 ו-2:6 על בת ארצה אקטרינה מקרובה (19) בתוך שעה ושש דקות. מקרובה לה זה היה רבע גמר שני רצוף במלבורן, החזיקה מעמד עד 2:2 במערכה הראשונה אבל משם שראפובה טסה קדימה לעבר נה לי שמחכה לה בחצי הגמר. הסטטיסטיקה של שראפובה מדהימה בטורניר הזה: היא לא שמטה יותר מארבעה משחקונים בשלושת הסיבובים האחרונים, כאשר את שני הראשונים סיימה עם דאבל בייגל. 

שראפובה חוגגת את הניצחון על מקרובה (רויטרס)
שראפובה חוגגת את הניצחון על מקרובה (רויטרס)
 

הנשים, כבר לא יהיה חצי גמר קלאסי עם ארבע הטובות בעולם. נה לי הסינית אלופת הרולאן גארוס 2011 עצרה את המסע הרצוף של 13 הניצחונות הרצופים של אגה רדוונסקה מתחילת 2013. לי ניצחה 5:7 ו-3:6 ומנעה מהרביעית בעולם את המקום בחצי הגמר.

נה לי. עצרה את רדוונסקה (רויטרס)
נה לי. עצרה את רדוונסקה (רויטרס)
 

רדוונסקה שברה ל-1:2 בפתיחה אבל נשברה מיד בחזרה. רדוונסקה שברה שוב ל-2:3, אבל שוב נשברה בחזרה. הפולניה שברה גם ל-4:5 אבל נשברה על האפס כשהגישה למערכה ולי עם המומנטום זכתה בשני המשחקונים הבאים ולקחה מערכה הראשונה מרדוונסקה ב-2013.

הסינית שהפסידה לרדוונסקה בגמר סידני לפני שבועיים, הפסידה שמונה נקודות רצופות בפתיחת המערכה השנייה ופיגרה 2:0 רק כדי לזכות בחמישה משחקונים רצופים כדי לעלות  ל-2:5 בדרך ל-3:6 ומקום בחצי הגמר.

לי, שעלתה בפעם השלישית בקריירה לחצי הגמר באוסטרליה אמרה בסיום: "ידעתי שהיא לא הפסידה אף משחק מתחילת השנה ואמרתי לעצמי שזה אתגר גדול. הפסדתי לה בסידני אחרי תשעה ניצחונות רצופים כשהייתי ממש עייפה אבל כל הצוות שלי הכין אותי מנטלית טוב למשחק ואני מאוד שמחה".

הפתעה מסוימת נרשמה ברבע גמר זוגות הנשים כשהמדורגות 1 בעולם, שרה אירני ורוברטה וינצי האיטלקיות גברו 6:3, 6:7 ו-5:7 על האחיות סרינה ו-וונוס וויליאמס שדורגו אמנם רק 12, אך היו פייבוריטיות כהרגלן לזכות בטורניר.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */