יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:07

59 ספורטאים אולימפיים ו-38 מאמנים זכו למענקים

הענקת פרס שרת התרבות והספורט למצטיינים לשנת 2012 נערך במעמד לימור לבנת: "עשינו דברים רבים בקדנציה הזו". גרשוני: "הזמן שלנו לומר תודה"

|
לי קורזיץ ולימור לבנת במהלך הטקס (חגי ניזרי)
לי קורזיץ ולימור לבנת במהלך הטקס (חגי ניזרי)

ברגעים המכריעים של תקופת הבחירות, התקיים הערב (ראשון) טקס הענקת פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים המצטיינים לשנת 2012 במעמד השרה, ח"כ לימור לבנת, שהעניקה פרסים לספורטאי ישראל בשווי 1.1 מיליון ש"ח.

"למרות שאנחנו רגע לפני הבחירות, על הטקס הזה אנחנו לא מוותרים", אמרה לבנת. "זהו טקס משולב לספורטאים האולימפיים והפראלימפיים. הכפלנו גם את כמות הפרסים. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים זאת, אבל בכל פעם אני מתרגשת מחדש לפגוש אותם בתקווה לעוד הישגים, עוד תארים ועוד מדליות".

השרה סיכמה את הקדנציה שלה כשאמרה: "אני חושבת שזו הייתה קדנציה שעשינו בה הרבה מאוד דברים. לשר או לשרת הספורט בקדנציה הבאה אני משאירה שורה ארוכה של דברים כמו המועצה הלאומית לספורט כאשר השלמתי את החוק שמרכיב אותה. נכון שלא הספקתי למנות עוד את האנשים, אבל זה יהיה שינוי מאוד משמעותי לספורט בישראל".

עוד הוסיפה לבנת: "התקציב לספורט גדל ועוד יגדל. גם משרד התרבות והספורט גדל פי שלושה מהרגע בו נכנסתי לתפקידי, אבל מעבר לתקציבים מדובר בנושאים של טוהר מידות ושורה ארוכה של דברים נוספים בהם עשינו שינוי. היו כאן שינויים משמעותיים שאני בטוחה שיצעידו את הספורט קדימה". לשאלה על פרישתו של יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, התייחסה השרה: "אין לי מה להוסיף על זה, אני מאחלת לו בהצלחה בהמשך דרכו".

לבנת: הכפלנו את כמות הפרסים

59 ספורטאים ו-38 מאמנים זכו למענקים על הישגיהם בשנה שחלפה. הזוכים המובילים השנה, בין היתר, היו השייטת לי קורזיץ שקיבלה מענק בסך 42 אלף ש"ח על זכייתה במקום הראשון באליפות העולם, סגן אלוף העולם בשחמט, בוריס גלפנד, שקיבל 30 אלף ש"ח על הישגיו והמדליסט הפראלימפי, נועם גרשוני, שאמר במהלך הטקס: "ספורט זה דבר שאנחנו כספורטאים עושים בשביל הנפש ולפעמים אנחנו שוכחים שמאחורי הקלעים מתבצעת הרבה עבודה של הרבה אנשים, זה הזמן גם שלנו לומר תודה לכולכם".

אליס שלזינגר ואלכס שטילוב (חגי ניזרי)
אליס שלזינגר ואלכס שטילוב (חגי ניזרי)
 

יעקב טומרקין, ספורטאי השנה של הוועד האולימפי, שסיים במקום השביעי ב-200 מטר גב בגמר המשחקים האולימפיים בלונדון אמר על הטקס: "תמיד כיף לקבל פרסים, במיוחד בשנה אולימפית. זו הייתה שנת הפריצה שלי, קטפתי מדליות והגעתי כמובן לגמר האולימפי. זו הייתה שנה מאוד קשה ואני שמח על מה שהשגתי בה".

יורם אורנשטיין, יהודה מעיין, צבי ורשביאק וטל ברודי (חגי ניזרי)
יורם אורנשטיין, יהודה מעיין, צבי ורשביאק וטל ברודי (חגי ניזרי)
 

הג'ודוקא לשעבר ואלוף אירופה, אריק זאבי, גרף שתי זכיות - פרס בשווי 30 אלף ש"ח על זכייתו בזהב באליפות אירופה ובנוסף את אות יקיר הספורט על הקריירה המפוארת שעשה. לבנת אמרה במהלך הטקס לזאבי: "ריגשת את כולנו. תמיד צלצלתי אליך, גם כשזכית וגם כשהפסדת. הייתה לי ההרגשה, ולכולם בעצם, שאתה זן מיוחד ולכן מגיעה לך תודה על הכל".

אריק זאבי ולימור לבנת (חגי ניזרי)
אריק זאבי ולימור לבנת (חגי ניזרי)
 

בנוסף, חולקו ארבעה פרסים לשם כבוד בספורט בהם זכו אברהם תשובה על קידום ספורט הנכים, פרופ' רוני לידור על קידום המחקר בספורט, ד"ר דניס הנובר על תרומתו לקידום אמנויות לחימה ואיגור ביאליק על תרומתו לענף הכדוריד.

אליס שלזינגר סיפרה על תחושותיה: "זה באמת מרגיש שתומכים בנו ומעריכים אותנו באירועים שכאלה". הג'ודוקא סירבה להתייחס לסכסוך עם איגוד הג'ודו על זהות מאמנה: "באתי לשמוח ולחגוג על מה שהיה בשנה שעברה, בשביל זה אני פה. אני לא חושבת על זה ולא מתעסקת בזה. אני חושבת רק על איך לחזור לכושר. אני מתאמנת והכל בסדר".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */