יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:18

שראפובה הביסה את ונוס, גם ג'וקוביץ' בשמינית

אוסטרליה הפתוחה: באחת התצוגות המדהימות שלה בכל הזמנים, ניצחה הרוסיה 1:6 ו-3:6. גברים: המדורג ראשון ניצח את סטפאנק ויפגוש את ואורינקה

|
שראפובה מאושרת אחרי הניצחון (רויטרס)
שראפובה מאושרת אחרי הניצחון (רויטרס)

באחת התצוגות המדהימות שלה בכל הזמנים, הביסה היום (שישי) מריה שראפובה את ונוס וויליאמס 1:6 ו-3:6. "כששתינו ראינו את ההגרלה בתחילת הטורניר, ידענו שזה יהיה מפגש אדיר. עליתי נחושה ושמחתי מאוד בסיום", אמרה שראפובה שנתנה שואו ניצחון בסיום נדיר מבחינתה.

שראפובה, שלא שמטה משחקון בטורניר בשני הסיבובים הראשונים, המשיכה עם עוד ארבעה ל-0:4 לפני שוונוס הצליחה לגנוב משחקון. שראפובה המשיכה בתצוגת שיא של ווינרים והחזרות מרשימות והתעללה בסרב של ונוס כפי שאולי לא התעללו בו מעולם.

ביתרון 1:5 בשנייה, ונוס הצליחה לשבור ולשמור ולצופים הייתה תקווה שהמשחק יתארך, אבל שראפובה סגרה עניין וחגגה לקראת מפגש שמינית הגמר שלה עם קריסטין פליפקנס הבלגית שניצחה את ולריה סביניך מרוסיה 2:6, 6:4 ו-3:6.

שתי הכוכבות-יריבות, אנה איבנוביץ' וילנה ינקוביץ', נפגשו לדרבי בסיבוב השלישי. המשחק התעלה לרמה גבוהה אבל שוב הייתה זו הבכירה כיום, איבנוביץ' שניצחה 5:7 ו-3:6 וליד הרשת השתיים אפילו התחבקו.

שראפובה (רויטרס)
שראפובה שואגת (רויטרס)
 

איבנוביץ' תפגוש בשמינית הגמר את הרביעית בעולם, אגה רדוונסקה שנמצאת בכושר נפלא והשיגה הלילה ניצחון 12 ברציפות ב-2013, הפעם על הת'ר ווטסון הבריטית 3:6 ו-1:6. ווטסון קיוותה להפתעה נוסח לאורה רובסון בת ארצה שניצחה את קביטובה אתמול, אבל רדוונסקה הייתה יציבה מדי.

אנג'ליקה קרבר מגרמניה, החמישית בעולם, שמה קץ לטורניר הנהדר של מדיסון קיס בת ה-17 מארה"ב עם 2:6 ו-5:7. קרבר תפגוש בשמינית הגמר את המדורגת 19, אקטרינה מקרובה מרוסיה, שמשחקת תמיד נהדר באוסטרליה והלילה הפתיעה את המדורגת 11 מריון ברטולי עם 7:6, 3:6 ו-4:6. בשנה שעברה מקרובה הדהימה את סרינה ווליאמס בשמינית הגמר.

איבנוביץ´ וינקוביץ´ (רויטרס)
איבנוביץ´ וינקוביץ´ (רויטרס)
 

גם נה לי הסינית נראית מצוין העונה. לי ניצחה את סורנה קריסטיאה מרומניה 4:6 ו-1:6 ויריבתה הבאה תהיה יוליה גרגאס הגרמניה המדורגת 18. גרגאס חזרה מפיגור 5:3 במערכה השלישית לניצחון על ז'י ז'אנג הסינית 3:6, 6:1 ו-5:7. ז'אנג הדיחה את סאם סטוסר בסיבוב השני.

ג'וקוביץ' עבר את סטפאנק, טיפסקביץ' התקשה מול בנהטו
נובאק ג'וקוביץ', הראשון בעולם ואלוף השנתיים האחרונות באוסטרליה, עבר היום משוכה נוספת בדרך לתואר השלישי ברציפות אליו הוא שואף. נולה גבר על ראדק סטפאנק הצ'כי בן ה-34, 4:6, 3:6 ו-5:7 ועלה לשמינית הגמר.

סטפאנק כהרגלו נתן שואו לקהל והחגיגות שלו אחרי שלקח נקודה קשה, העלו חיוך גם אצל ג'וקוביץ'. הסרבי שבר פעם אחת בכל מערכה ישחק מול סטן ואורינקה משווייץ (15) שניצח את סאם קווארי מארה"ב 6:7, 5:7 ו-4:6.

נישיקורי מרוצה (רויטרס)
נישיקורי מרוצה (רויטרס)
 

סרבי אחר, המדורג שמיני, ינקו טיפסרביץ', נזקק לחמש מערכות כדי לעלות לשמינית הגמר. טיפסי חזר מפיגור 2:1 במערכות מול ז'וליאן בנהטו הצרפתי (32) לניצחון 6:3, 4:6, 6:2, 4:6 ו-3:6.

טיפסרביץ' יפגוש בשמינית הגמר את המדורג עשירי, ניקולס אלמגרו, שגבר על הפולני העולה ייז'י ינוביץ' 6:7, 6:7 ו-1:6. במלבורן לא שוכחים לינוביץ' את מופע האימים העצבני שלו נוסח מאראט סאפין מהסיבוב הקודם, שכלל מכות ידיים למגרש ולכסא השופט.

קווין אנדרסון בן ה-26 הוא הדרום אפריקני הראשון בשמינית גמר גראנד סלאם מזה שנים רבות. שותפו של יוני ארליך בזוגות, שלא דורג בטורניר היחידים, הדיח את פרננדו ורדסקו הספרדי המנוסה ממנו במעמדים כאלה אחרי 5 מערכות, 6:4, 3:6, 6:4, 6:7 ו-2:6. אנדרסון יפגוש בשמינית הגמר את המדורג חמישי תומס ברדיך שלא התקשה לעבור את יורגו מלצר האוסטרי, 3:6 , 2:6 ו-2:6. קאי נישיקורי מיפן (16) עלה כצפוי לשמינית הגמר עם 5:7, 2:6 ו-3:6 על יבגני דונסקוי המפתיע מרוסיה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */