יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:44

ארמסטרונג: הכל היה שקר גדול, יש לי אופי פגום

אלוף הטור דה פראנס שבע פעמים בעבר הודה אצל אופרה ווינפרי: "אי אפשר לעשות את זה בלי לקחת סמים. בניתי סיפור מיתי, מושלם, אבל הוא לא היה אמיתי"

|
ארמסטרונג במהלך הראיון אצל אופרה. הפעם הוא הודה
ארמסטרונג במהלך הראיון אצל אופרה. הפעם הוא הודה

לאנס ארמסטרונג, רוכב האופניים שעשה היסטוריה כשזכה שבע פעמים בעבר בטור דה פראנס בין השנים 1999-2005, מי שנחשב עד לחודשים האחרונים לאחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה, הודה הלילה (בין חמישי לשישי) בפני כל ארה"ב ובפני כל העולם בתוכנית של אופרה ווינפרי: "לקחתי סמים".

ארמסטרונג, שמאז חודש יוני היה נתון למתקפה רבתי לאחר שה-USADA, הארגון האמריקני למלחמה בסמים בספורט, החליט לפסול את שבע זכיותיו היות ונמצאו ממצאים חד משמעיים שהוכיחו כי הוא לקח סמים, החליט סוף-סוף להתוודות.

"לקחתי סמים, אי אפשר לזכות בטור דה פראנס שבע פעמים בלי לקחת סמים. זה כמו שיש אוויר בגלגלים או מים בבקבוקים. זה היה, כמו שאני ראיתי את זה, חלק מהעניין", הודה הרוכב לשעבר שהמשיך: "הכל היה שקר אחד גדול, שקר שחזרתי עליו הרבה פעמים".

ארמסטרונג לא חסך מעצמו ביקורת: "יש לי אופי פגום. הסיפור הזה היה מושלם לכל-כך הרבה זמן. זה היה מיתי, אבל הוא לא היה אמיתי. זה מאוחר מדי כנראה לרוב האנשים וזו אשמתי. אני עשיתי את ההחלטות שלי והן הטעויות שלי". עם זאת, הוא אמר שהוא לא ראה את מעשיו כרמייה וטען שזה: "הדבר המפחיד ביותר".

צפו בווידוי של ארמסטרונג

הרוכב, ממנו נשללה גם מדליית הארד באולימפיאדת בייג'ין, ענק בבירור "כן" כשנשאל אם השתמש בסמים ממריצים בכל אחת משבע זכיותיו בטור, והבהיר שהוא מבין מהן ההשלכות: "זה מגיע לי. רציתי להשיג את כל מה שחלמתי עליו ולשלוט בתוצאות. זה בלתי נסלח. כשאני אומר את זה ואומר שיהיו אנשים שישמעו את זה ולעולם לא יסלחו לי, אני מבין את זה. באמת. הביטחון, הגישה, השחצנות - אי אפשר להכחיש אותם".

לאנס ארמסטרונג במהלך הראיון. &qout;מבין שיהיו אנשים שלעולם לא יסלחו לי&qout;
לאנס ארמסטרונג במהלך הראיון. "מבין שיהיו אנשים שלעולם לא יסלחו לי"
 

"הייתי בריון", המשיך ארמסטרונג בביקורת העצמית. עם זאת כשנשאל על הקרן למלחמה בסרטן אותה ייסד, "ליבסטרונג", הוא ענה: "הייתי גם הומניטרי וגם אידיוט. איכזבתי הרבה אנשים שהאמינו בי ותמכו בי. יש להם כל זכות להרגיש נבגדים. אני אבלה את שארית חיי בניסיון לזכות באמון פעם נוספת ובהתנצלות בפני אנשים".  ארמסטרונג המשיך והתנצל לאורך כל הראיון. ובכל זאת, קשה להאמין שארה"ב תסלח.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */