יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:49

שחר פאר הודחה מול דאטה קרום, גם וינטרוב בחוץ

אוסטרליה, סיבוב שני: המחבט מספר 2 הפסיד לקולשרייבר 6:2, 7:6 ו-6:4. הטניסאית הפסידה 6:2 ו-7:5 ליפנית בת ה-42. וקצת נחת: ניצחון לארליך

|
אמיר וינטרוב מאוכזב במשחק מול קולשרייבר (רויטרס)
אמיר וינטרוב מאוכזב במשחק מול קולשרייבר (רויטרס)

שחר פאר סיימה את דרכה הבוקר (חמישי) בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה עם הפסד ליפנית בת ה-42, קימיקו דאטה קרום, 6:2 ו-7:5. קרום (100 בעולם), ששלטה במשחק עד 2:6 ו-0:3 מול הישראלית המדורגת 90 בעולם כיום, אבל אז פאר התאוששה, נלחמה וניצלה את התשישות של היפנית וחזרה למשחק, רק כדי לבעוט בדלי בסיום המערכה השנייה להישבר פעמיים ולהפסיד משחק שיכלה לנצח.

המשחק נפתח בחמש שבירות רצופות של ההגשה, כשהיפנית שוברת ראשונה ושחר מצליחה לחזור פעמיים אבל במשחקון השישי, הצליחה היפנית למתן את הטעויות שלה ושמרה ל-2:4. פאר לא הצליחה במשחקון הבא שוב לשמור על ההגשה והיפנית עלתה ל-2:5.

פאר נלחמה במשחקון האחרון של המערכה אבל חבטה טעויות בשלוש אפשרויות השבירה שלה ונכנעה 6:2 בתום 34 דקות כשהיא לא מצליחה לשמור על ההגשה שלה בכל המערכה.

משחק ההגשה החלש של פאר נמשך במערכה השנייה, דאטה קרום שברה בקלות ל-0:1, שמרה ל-0:2 ואחרי שפאר הצליחה להציל שתי נקודות שבירה במשחקון השלישי, היפנית קיבלה הזדמנות שלישית וטעות נוספת של שחר העניקה לה 0:3 עם שבירה כפולה תוך 13 דקות.

אבל כאן החל להסתמן מהפך. קרום הרפתה מעט ושחר שברה על האפס ל-1:3, ובמשחקון הבא חזרה הישראלית מפיגור 40:15 לשמירה ראשונה על ההגשה במשחק וצימקה ל-2:3. פאר עלתה ל-0:40 בדרך לשבירה נוספת, היפנית הצילה שלוש נקודות אבל פאר קיבלה עוד הזדמנות שברה ל-3:3 והשתלטה על המומנטום של המשחק. קרום נראתה עייפה ופאר עם ההגשה, כולל אייס מרשים, עלתה ל-3:4.

שחר פאר (חגי ניזרי)
שחר פאר. הפסד מאכזב (חגי ניזרי)
 

היפנית שסבלה מהחום עצרה את השטף כששמרה ל-4:4 ובתום משחקון צמוד ובעזרת טעות של פאר שברה ל-4:5. פאר עם הגב לקיר עלתה ל-3 נקודות שבירה ובשלישית הצליחה להשוות ל-5:5.

אבל פאר, אחרי כל המאמץ של המערכה השנייה, לא עמדה בלחץ נשברה שוב והיפנית עם משחקון הגשה מרשים על האפס שמרה ל-5:7 וחגגה ניצחון היסטורי כשחקנית הכי מבוגרת בהיסטוריה שעולה לסיבוב שלישי בגראנד סלאם.

וינטרוב הודח אך צפוי לטפס בדירוג
גם המסע החלומי של אמיר וינטרוב הסתיים הלילה בסיבוב השני בהפסד מכובד אך צפוי למדורג 17 בטורניר, פיליפ קולשרייבר הגרמני, 6:2, 7:6 (7:4) ו-6:4.

וינטרוב בפעולה מול קולשרייבר (רויטרס)
וינטרוב בפעולה מול קולשרייבר (רויטרס)
 

וינטרוב, שהפסיד במערכה הראשונה תוך 22 דקות, שמר על הגשה מאוד יציבה בהמשך המשחק, פספס נקודת מערכה במערכה השנייה שיכלה לשנות את כל המשחק, אבל בסיום ירד מנוצח אחרי 109 דקות בהן ירה שמונה אייסים והוכיח כי הבמה המכובדת של סיבוב שני בגראנד סלאם תואמת את יכולתו. וינטרוב, 196 בעולם, ידלג בסוף הטורניר כ-24 שלבים למקום ה-172 בעולם.

אחרי שמירה הדדית על ההגשה, כולל אייס של וינטרוב במשחקון הראשון שלו, עלה הגרמני לנקודת שבירה ראשונה ואחרי טעות כפולה של וינטרוב שבר ל-1:2. קולשריבר שמר על ההגשות ובמשחקון החמישי שוב קיבל הזדמנות לשבור וטעות כפולה נוספת של הישראלי העניקה לו 1:4 בדרך ל-2:6 מהיר תוך 22 דקות.

במערכה השנייה וינטרוב כבר העלה את הרמה ושמר היטב על משחקוני ההגשה שלו. ההזדמנות הגדולה שלו הגיעה ביתרון 5:6 ו-30:40 עם נקודת מערכה, אלא שקולשרייבר המנוסה הציל את הנקודה ולקח את המערכה לשובר שוויון בו ניצח4:7 אחרי מערכה צמודה שארכה 50 דקות. במצב של 1:1 במערכה השלישית, וינטרוב יצא משתי נקודות שבירה לרעתו ושמר על ההגשה, עד שביתרון 4:5 לגרמני כשווינטרוב הגיש כדי להישאר במשחק, קיבל קולשרייבר הזדמנות לשבור והמדורג 10 בעולם ניצל אותה, שבר ל- 4:6 ועלה לסיבוב השלישי.

וקצת נחת: ניצחון לארליך בזוגות
יוני ארליך ושותפו קווין אנדרסון קצרו הבוקר ניצחון ענק בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות על המדורגים 2 בטורניר, להנדר פאהס ההודי וראדק סטאפנק הצ'כי 3:6 ו-5:7. ארליך, שזכה עם אנדי רם בטורניר ב-2008, ושותפו, טניסאי מהטופ-30 ביחידים, הגישו טוב והצליחו לשבור ל-3:5 בדרך לזכייה במערכה.

המערכה השנייה הייתה דרמטית הרבה יותר, כל זוג שבר פעמיים, אבל במשחקון ה-11 שברו קווין ואנרסון את אלופי השנה שעברה ל-5:6. פאהס וסטאפנק עלו ל-0:40 מול ההגשות של הצמד הישראלי-דרום אפריקני, אבל חמש נקודות רצופות של ארליך ואנדרסון העניקו להם ניצחון יוקרתי ופתחו עבורם את ההגרלה בטורניר.  יריביהם בסיבוב השני יהיו מארינקו מטסוביץ' האוסטרלי ודניאל גיז'רמו טארבר הספרדי או הצמד האוסטרלי ג'ון מילמן ומתיו ברטון.

יוני ארליך (יניב גונן)
יוני ארליך. ניצחון יוקרתי (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */