יום שני, 08.07.2024 שעה 22:33

אוסטרליה לא כ"כ פתוחה: נולה, סרינה והישראלים

אירוע הטניס הגדול הראשון של 2013 מגיע: דל פוטרו יהיה חכם על "חלשים", עד שיגיע הסרבי האיום. האמריקאית תדרוס ומה המשאלה של סלע, וינטרוב ופאר?

|
ירקדו ´גנגנאם סטייל´ כל הדרך לגביע? (רויטרס)
ירקדו ´גנגנאם סטייל´ כל הדרך לגביע? (רויטרס)

אליפות אוסטרליה הפתוחה - אירוע הטניס הגדול הראשון של 2013 בפתח. 128 טניסאים וטניסאיות יחלו במירוץ לגביע הנכסף. אם בין הגברים כבר התרגלנו שהעניין מתחיל רק בחצאי הגמר, הרי שהשנה גם אצל הנשים העניין סגור מראש. הגברת הראשונה של הטניס בעולם, סרינה וויליאמס, נמצאת בריכוז מלא ובכושר שיא וכל תוצאה אחרת מלבד זכייה קלילה של האמריקאית בת ה-32 תפתיע.

למרות שהסוף כמעט ידוע מראש, הטורניר כמו תמיד מתחיל מהסיבוב הראשון וחובבי הטניס יכוונו שעונים וסדרת הלילות הלבנים תתחיל מיום ראשון בלילה.

דל פוטרו יפתיע עד הגמר? 
נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי הם ללא ספק שני הפייבוריטים לזכייה בגראנד סלאם הראשון של השנה. לצידם תמיד נמצא הטניסאי הטוב בהיסטוריה, רוג'ר פדרר, שהפעם נמצא בחצי ההגרלה התחתון ביחד עם מארי. הצלע הרביעית במרובע הצמרת, פיינליסט השנה שעברה, רפאל נדאל, כבר מחוץ למגרשים כחצי שנה ובכך נכנס דוד פרר לנעליו ומיועד להגיע לחצי הגמר מול נולה.

הסרבי, אלוף השנתיים האחרונות, יפתח מול פול הנרי מתיו הצרפתי. הראשון בעולם ימשיך מול פליסיאנו לופס, סטן ואוורינקה, אבל המבחן הגדול הראשון שלו יהיה מול תומאס ברדיך ברבע הגמר, אם זה ישרוד עד לשם.

דוד פרר וינקו טיפסרביץ' הם המועמדים לחצי הגמר מהרבע השני של ההגרלה. מרקוס בגדטיס, ביום טוב, יכול להפריע לספרדי בדרך. טיפסרביץ' יפגוש כבר בסיבוב הראשון ביקיר אוסטרליה, לייטון יואיט, שמול הקהל הביתי שלו יכול להפתיע. גם גרגורי דימיטרוב, ייז'י ינוביץ' הפולני וניקולס אלמגרו יכולים להפריע לסרבי מספר שתיים בדרך.

ג´וקוביץ´, פדרר וטסונגה. גם בטורניר, הסרבי יהיה ראשון (רויטרס)
ג´וקוביץ´, פדרר וטסונגה. גם בטורניר, הסרבי יהיה ראשון (רויטרס)
 

אנדי מארי יפתח מול רובין האסה ההולנדי ואחר כך אולי יתקשה מעט מול אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה, אבל המכשול הגדול שלו יהיה המדורג שישי, חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה ברבע הגמר.

רוג'ר פדרר, השני בעולם, שטרם שיחק השנה, קיבל את ההגרלה הקשה מבין יריביו לצמרת. בנואה פאייר הצרפתי העולה בסיבוב הראשון, ניקולאי דווידנקו שחוזר לעצמו בסיבוב השני, ברנרד טומיץ' האוסטרלי בן ה-19 בשלישי, מילוש ראוניץ' הקנדי בשמינית הגמר וכנראה ג'ו ווילפריד טסונגה הצרפתי ברבע הגמר. טיול זה כבר לא יהיה עבור השוויצרי שמחפש תואר גראנד סלאם 18 בקריירה.

דל פוטרו שואג אחרי הניצחון (רויטרס)
דל פוטרו. מכין כמה הפתעות (רויטרס)
 

תחזית ONE: ג'וקוביץ' ינצח את ברדיך ברבע הגמר ויפגוש את פרר שינצח את אלמגרו בחצי הגמר. מארי ודל פוטרו ייתנו שואו ענק ברבע הגמר ואם נלך על הפתעה אז הארגנטיני יפתיע גם את הבריטי וגם את פדרר בחצי הגמר, אבל זה לא יספיק לו מול ג'וקוביץ' שיניף את הגביע בפעם השלישית ברציפות.

מי תעמוד בדרכה של סרינה?
לפני שנה בדיוק, עשתה ויקטוריה אזרנקה מהפך גדול בקריירה שלה והפכה מהבטחה גדולה לראשונה בעולם אחרי זכייה בגראנד סלאם כשהיא מביסה את מריה שראפובה בגמר. הרוסיה התאוששה כשזכתה ברולאן גארוס והיה נדמה שהשתיים שנתנו עונות שיא, יתחלקו בתארים בשאר העונה, אבל אז הגיע ווימבלדון ואיתו סרינה ווליאמס רעבה מתמיד. מאז הפכה סרינה למעין שטפי גראף מודל 2012, כשהיא שוטפת את הסבב עם טניס נפלא, מדויק ואגרסיבי ומפסידה רק פעם אחת מאז חודש יוני.

אם לא תקרה איזושהי תקלה מיוחדת, השליטה של האמריקאית, שאפילו השקיעה בטורניר הכנה בבריסביין, בו כמובן ניצחה בקלות, אמורה להימשך בכל 2013, ובטח באוסטרליה, טורניר אותו היא אוהבת במיוחד.

ג´וקוביץ´ ואזרנקה שטים עם הגביעים (רויטרס)
ג´וקוביץ´ ואזרנקה שטים עם הגביעים (רויטרס)
 

אזרנקה תחל את המסע להגנה על התואר מול מוניקה ניקולסקו מרומניה, אורסולה רדוונסקה תחכה לה בסיבוב השלישי ורוברטה וינצ'י האיטלקיה בשמינית הגמר. על המקום מולה ברבע הגמר מיועדות להאבק שרה אירני וקרולין ווזניאקי. אבל סבינה ליסיצקי הגרמניה, אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה הרוסיה וגם סבטלנה קוזנצובה יעמדו בדרכן.

הרבע השני הוא של סרינה שבסיבוב השלישי תתקל בירוסלבה שבדובה ובשמינית הגמר אולי בשוואי פנג הסינית, אבל המשחק הקשה הראשון של האמריקנית יהיה ברבע הגמר מול פטרה קביטובה הצ'כית או מול סלואן סטיפנס, בת ארצה הנוסקת קדימה.

פטרה קביטובה. מסוגלת להפתיע? (רויטרס)
פטרה קביטובה. מסוגלת להפתיע? (רויטרס)
 

אגה רדוונסקה מפולין, המדורגת רביעית, פתחה את העונה עם שני תארים ושמונה ניצחונות מבלי לאבד מערכה ועם הביטחון העצמי הזה היא תגיע למלבורן. בסיבוב השלישי היא תיתקל במשוכה קשה בדמותה של מונה ברתל הגרמניה. אנה איבנוביץ' תחכה לה בשמינית הגמר ונה לי הסינית ברבע הגמר, בהנחה שסאם סטוסר האוסטרלית תיכשל, כהרגלה, בטורניר הביתי.

מריה שראפובה, המדורגת שנייה ואלופת הטורניר מ-2008, תיתקל בוונוס וויליאמס בסיבוב השלישי ובדומיניק סיבולקובה הסלובקית בשמינית הגמר. ברבע הגמר תחכה לה אנג'ליקה קרבר מגרמניה שביום נתון מסוגלת להפתיע אותה.

מריה שראפובה. תנצח את וויליאמס... ונוס (רויטרס)
מריה שראפובה. תסתפק בניצחון על האחות הבכורה לבית וויליאמס? (רויטרס)
 

תחזית ONE: אין הפתעות. סרינה, אזרנקה, שראפובה ורדוונסקה יגיעו כולן לחצי הגמר. וויליאמס תעשה לכולן בית ספר, תניף את הגביע וכהגרלה תתחיל לקפץ בטירוף על המגרש.

הישראלים רוצים לעבור סיבוב
הטניס הישראלי, שהחל בקול ענות חלושה את עונת 2013, הרים את הראש בגדול במוקדמות לאליפות, כשגם דודי סלע ולראשונה גם אמיר וינטרוב נכנסו לטורניר. סלע שמשחק זו השנה השביעית ברציפות באוסטרליה, עשה את הישג השיא שלו ב-2009 דווקא בשנה בה כמו הפעם עלה מן המוקדמות. הישראלי נעצר אז רק בסיבוב השלישי מול ג'ו וילפריד טסונגה.

השנה, יחל סלע מול המדורג 40 בעולם, ניקולאי דווידנקו המנוסה מרוסיה שניצח אותו בעבר. דווידנקו רחוק משיאו, אך החל את השנה עם כמה ניצחונות ומגיע לטורניר בכושר טוב. דודי יצטרך להיות בשיאו כדי לעבור אותו, אבל גם אם ינצח הוא לא יעבור את הסיבוב השני מול... רוג'ר פדרר השחקן הטוב בהיסטוריה.

דודי סלע ואמיר וינטרוב (משה חרמון)
דודי סלע ואמיר וינטרוב. חולמים על הסיבוב השני (משה חרמון)
 

לעומת סלע, דווקא לאמיר וינטרוב אם יתגבר על ההתרגשות של הופעה ראשונה בגראנד סלאם, יש סיכוי ללכת רחוק יותר. אלוף ישראל יפתח מול שחקן החימר הארגנטיני, גאודו פלה, 96 בעולם, שמשחק לראשונה גם הוא באליפות אוסטרליה, אבל יגיע לטורניר בלי הניסיון והביטחון שווינטרוב צבר בשלושת הניצחונות במוקדמות. אם וינטרוב ינצל את ההגרלה היחסית נוחה שקיבל, הוא יעלה למשחק מול המדורג 17, פיליפ קולשרייבר הגרמני, שהוא אמנם לא פדרר, אבל בלתי עביר מבחינתו.

שחר פאר, שתרד השבוע למקום ה-90 בעולם, מגיעה לטורניר במומנטום רע מאוד שנמשך כבר שנה וחצי. אם פאר לא תעבור סיבוב השנה באליפות היא תצא מהטופ100, אבל למזלה היא קיבלה הגרלה נוחה מאוד, אלכסנדרה פאנובה מרוסיה, 93 בעולם. שחר כבר קיבלה הגרלות נוחות של שחקניות מחוץ לטופ 100 בשני הטורנירים הראשונים של העונה, אך הובסה פעמיים,.אבל אולי דווקא השמש שזרחה בטורניר הזה על הטניס הישראלי, תגרום גם לה להתאושש ולהשיג ניצחון ראשון מזה זמן רב.

שחר פאר (רויטרס)
שחר פאר. דווקא באוסטרליה? (רויטרס)
 

הפציעה של אנדי רם, שולחת את יוני ארליך לאוסטרליה עם שחקן היחידים המצוין מדרא"פ קווין אנדרסון עימו הגיע בשנה שעברה לחצי הגמר בטורניר זאגרב.

תחזית ONE: בתחושה אופטימית, שלושת הישראלים ביחדים יעלו לסיבוב השני, אך ייעצרו שם.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */