יום שני, 01.07.2024 שעה 06:48

אוסטרליה שלהם: ניצחונות לסלע, וינטרוב וגלושקו

המחבט מס' 1 גבר על קוניצ'ין, אלוף ישראל הוכיח אופי מול אלבו ושניהם במרחק ניצחון מההעפלה לאליפות. גלושקו בסיבוב ה-2. פטיוק ניצחה בוונצואלה

|
דודי סלע. עוד ניצחון אחד קטן (חגי ניזרי)
דודי סלע. עוד ניצחון אחד קטן (חגי ניזרי)

ההצלחה הישראלית במלבורן נמשכת. דודי סלע, המחבט הישראלי הבכיר (113 בעולם) עלה לסיבוב המוקדמות השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה עם ניצחון קל ומרשים 2:6 ו-3:6 על איגור קוניצ'ין מרוסיה, 160 בעולם.

סלע, שהיה מקום אחד מחוץ להגרלה הראשית, עלה למגרש עם יתרון מנטלי של ארבעה ניצחונות בעבר על יריבו ופתח באופן מוחץ עם 0:4, קוניצ'ין הציל נקודת שבירה נוספת ועלה על הלוח, אבל הוא לא סיכן לרגע את ההגשות של סלע, ולא הגיע לאף נקודת שבירה משלו, והישראלי סגר 2:6.

במערכה השנייה נשמרו ההגשות עד 3:3, אז הצליח סלע לשבור ל-3:4 ומכאן זכה בקלות בשני המשחקונים הבאים ועלה למשחק המכריע על הכניסה לאליפות מול המדורג 135 בעולם, מיכאל ברר מגרמניה.

הנצחון המתוק מכולם, שייך לאלוף ישראל אמיר וינטרוב שסיים את יום המשחקים באוסטרליה עם נצחון אדיר 7:6 (10:8), 4:6 ו-0:6 על הטניסאי המולדובי ראדו אלבו, 220 בעולם. אלבו ניצח במערכה הראשונה שהיתה הפכפכה ואף הוליך 0:2 במערכה השנייה, אבל וינטרוב הראה התקדמות מנטלית עצומה, כשלא התייאש נלחם שבר בחזרה ולאחר שורת משחקונים צמודה שבר ל-4:6 וזכה במערכה השנייה. עם המומנטום וינטרוב שבר בפתיחת המערכה השלישית ל-0:2 ומשם כבר טייל לנצחון.

עבור וינטרוב מדובר בהיסטוריה פרטית, הישראלי המדורג 196 בעולם עולה לראשונה בקריירה שלו לסיבוב עלייה לגראנד סלאם. יריבו למאבק על כרטיס העלייה ועל 30,000 הדולרים שמקבל שחקן שנכנס לטורניר יהיה המדורג 179 בעולם, דייגו שוורצמן מארגנטינה.

יוליה גלושקו התעלתה וניצחה את המדורגת 144 בעולם, רבקה דוקו מרינו מקולומביה 2:6, 6:4 ו-5:7 ותשחק מחר מול יריבה חלשה יותר על הנייר, המדורגת 219 בעולם, טרזה מרדצ'ה מקרואטיה בת 23.

גלושקו, 177 בעולם, שכבר עשתה היסטוריה פרטית כשנכנסה לאליפות ארה"ב הפתוחה ב-2012, פתחה בסערה את המשחק, שברה פעמיים וברחה ל-0:4 בדרך ל-2:6 מהיר תוך 44 דקות. גלושקו עלתה גם ל-0:2 במערכה השנייה, אבל אז התעוררה הטניסאית מקולומביה שברה חזרה, ובמצב של 4:4, שברה וזכתה במערכה השנייה.

יוליה גלושקו. עלתה שלב (משה חרמון)
יוליה גלושקו. עלתה שלב (משה חרמון)
 

המערכה השלישית היתה הפכפכה ומותחת. אחרי החלפת שבירות בפתיחה, גלושקו שברה ל-4:5, אך כשלה מלהגיש למשחק. הישראלית שברה שוב ל-5:6, אבל הפעם עמדה במשימה המנטלית הגישה למשחק וניצחה.

פטיוק ניצחה בוונצואלה
לרה פטיוק, שחקנית המרכז לטניס בישראל - רמת השרון, עלתה לסיבוב השלישי בתחרות לנוער רמה 1 המתקיימת בוונצואלה לאחר ניצחון 3:6 ו-0:6 על דניאלה פדראסה נובאק הקולומביאנית בתוך 50 דקות בלבד.

לרה פטיוק. התחלה ביד ימין (מיגואל לוטרודט) (ONE)
לרה פטיוק. התחלה ביד ימין (מיגואל לוטרודט) (ONE)
 

בסיבוב הבא תפגוש פטיוק, המדורגת 4, את האמריקנית יוסו ארקונאדה המדורגת 14. המאמן אסף ימין: "זו היתה התחלה סולידית ואנו מקווים להאריך את השהייה שלנו כאן עם רצף של ניצחונות. אני רוצה להודות לכל מי שהיה מעורב ועזר בהשגת הוויזה לוונצואלה".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */