יום שישי, 05.07.2024 שעה 06:17

חי ב-21:05 ב-ONE: מכבי מול פנרבחצ'ה/אולקר

עם 0 ניצחונות בטופ-16, הצהובים חייבים לספק הופעה טובה ולנצח את הטורקים. בלאט יודע: "זה משחק קריטי". היקמן: "המשחק יכול להשפיע על כל העונה"

|
היקמן ובלאט. עם הגב אל הקיר (יוסי ציפקיס)
היקמן ובלאט. עם הגב אל הקיר (יוסי ציפקיס)

מכבי תל אביב קיימה את מסיבת העיתונאים המסורתית שלה, הפעם לקראת המשחק ב-21:05 מול פנרבחצ'ה/אולקר בהיכל נוקיה.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחק גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

הצהובים פתחו את שלב הטופ 16 ברגל שמאל עם הפסדים לסיינה ולקאחה לבוראל ויטוריה שהציבו אותם בסיטואציה לא פשוטה לקראת המשך המשחקים. בליגה, הדברים עובדים קצת יותר טוב ואחרי ההפסד לספרדים, התאוששה מכבי במלחה על חשבון הפועל ירושלים.

מאמן הקבוצה, דייויד בלאט, אמר: "זה משחק מאוד קריטי עבור שתי הקבוצות, אנחנו אחרי הפסד די אכזרי בשבוע שעבר חייבים לבוא ולתת משחק עקבי, משחק הקרבה בלתי רגיל, ויחד עם זאת לשמור כמה שיותר על הדברים הקטנים שאנחנו חייבים לעשות כדי לנצח. לא היה חסר לנו הרבה כדי לנצח בכל המשחקים שהפסדנו השנה אבל באלו שהפסדנו זה היה על דברים מאוד קטנים ובמשחק מהסוג הזה כל מהלך וכל דקה קריטיים וחשובים".

"פנרבחצ'ה בנתה קבוצה על הנייר מהחזקות ביותר שיש ביורוליג, העובדה שהם נתנו גם משחקים גדולים וגם כאלו פחות טובים מעידה על כך שקבוצה גדולה לא בונים ביום, אנשים יראו מחר שחקנים מאוד מוכרים מהטובים ביותר באירופה ונצטרך להתמודד עם הכישרון הזה וגם עם העובדה שפנר באותו מצב שאנחנו נמצאים בו".

התכוננו מנטלית לפנרבחצ'ה

"עד כה בשני המשחקים הראשונים, אנחנו קולעים באחוזים נמוכים במיוחד משלוש, אנחנו בודקים את עצמנו כל הזמן ומנסים לראות איפה ואיך אפשר לשפר. אחד הדברים קשורים יותר ליכולת הבסיסית להכניס את הכדור לטבעת כי היו לנו זריקות טובות. במשחק הראשון איבדנו יותר מדי כדורים, במשחק השני לא, הגענו לקליעות מצויינות, שמרנו ברמה טובה מאוד. אני רוצה לראות אותנו יותר הגנתיים כדי לייצר סלים יותר קלים. גם אחוזי הקליעה שלנו מהעונשין ירדו משמעותית בטופ 16".

"לפני המשחק נגד סיינה וגם לפני המשחק מול קאחה היו לנו משחקים מאוד קלים בליגה ואולי ההפסדים קשורים בעובדה שהגענו למשחקים האלה ופתאום היה סוג של שוק מבחינת היכולות הפיזיות, מבחינת האווירה והתחרות. השבוע לוח הזמנים היטיב איתנו, שיחקנו משחק קשה בירושלים, קבוצה עם שחקנים ברמה גבוהה מאוד, והיינו צריכים להילחם ממש. אני חושב שהחלק המנטאלי כבר נעשה".

1 (יוסי ציפקיס)
אליהו. מכבי צריכה אותו במיטבו (יוסי ציפקיס)
 

"זה לא קל להכין את דארקו פלאניניץ' למשחק כי יש בפנר שלושה שחקנים טובים מהגדולים באירופה, יש להם ניסיון רב וזה אחד מהדברים שחסר לנו עכשיו - שחקנים מנוסים ברמות האלו. דארקו הוא רק בן 22, סילבן לנדסברג הוא רק בן 22, היקמן מעולם לא שיחק ביורוליג ויש עוד כמה שחקנים כאלה ולכן העסק הוא לא קל מבחינת ההתאמה. דארקו התמודד יפה מאוד מול קאחה בשבוע שעבר ואפילו מעבר לזה בהתחשב בעובדה שהוא רוקי".

1 (יוסי ציפקיס)
לנדסברג, סמית' ותומאס באווירה טובה באימון (יוסי ציפקיס)
 

"היו בסך הכל שני משחקים אז תירגעו. להגיד שלא התחבר? אנחנו הפסדנו משחק קשה בסיינה ומשחק נוסף שהיינו צריכים לנצח, זה לא שאנחנו לא מחוברים, חוסר ניסיון הוא הדבר היחיד שיכול להוביל אותך מעבר לקו הירוק וזה חסר קצת בטופ 16. אנחנו לא במצב שבו אנחנו לא מתפקדים ולא מתחברים. יש לחץ אז עדיף שיהיה לחץ בבית ולא בחוץ".

פלאניניץ´ (יוסי ציפקיס)
פלאניניץ´. יהיה לו קשה מול הגבוהים (יוסי ציפקיס)
 

היקמן אחרי האימון המסכם: "משחק שישפיע על עונה שלמה"
עוד לפני מסיבת העיתונאים ערכה הקבוצה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק זאת כאשר הדרישות והלחץ הורגשו כמעט בכל פינה בהיכל ולכולם בקבוצה ברור לגמרי שהפסד מחר עשוי לסיים את העונה מהר מהצפוי ובעיקר עלול להוביל למשבר ממנו יהיה קשה הרבה יותר להתרומן בהמשך.

1 (יוסי ציפקיס)
היקמן מנסה להתרכז. הקליעה מבחוץ תעשה את ההבדל? (יוסי ציפקיס)
 

גארד הצהובים, ריקי היקמן, סיפר בסיום האימון: "זה אחד מהמשחקים החשובים העונה. צריך לשחק הגנה והתקפה טובה במשך ארבעים דקות, צריך להביא הרבה אנרגיה. צריכים להיות יותר עקביים בצורת המשחק שלנו, צריכים לשמור על יציבות לאורך כל המשחק כי זה יהיה חלק חשוב שיעזור לנו גם לנצח".

היקמן התייחס לאפשרות שהמשחק עשוי להשליך על העונה כולה: "אנחנו מודעים לעובדה שכל משחק יכול להשפיע על עונה שלמה, גם המשחק הזה, אנחנו גם ככה נמצאים כבר בתוך הבור שחפרנו לעצמנו אנחנו לא רוצים אפילו לחשוב על סיטואציה שבה אנחנו נכנסים לבור עמוק יותר".

1 (יוסי ציפקיס)
דייויד לוגאן (יוסי ציפקיס)
 

על האווירה בקבוצה לאחר שני ההפסדים הראשונים בטופ 16 אמר: "אני לא יודע אם העובדה שהפסדנו במשחקים האלה השפיעה כמו העובדה שהפסדנו במשחקים האלה בדרך קשה. לפחות במשחק השני היינו צריכים לנצח, היתה לנו הזדמנות טובה לנצח. קודם כל צריך לדאוג למשחק שלנו מחר ואחר כך נדאג ליתר השלב. אני כן מאמין שהקבוצה שלנו יכולה לעשות עוד דברים יפים".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */