יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:43

חסון: אסור שתהיה אפליה, גרמן: אנחנו באירן?

בעקבות פיצוץ המשחק של שחקני רעננה שגילו שמולם משחקת ילדה בת 10, הוחלט לקיים משחק "מחאה". סגנית ראש העיר: "נדרוש להפסיק התמיכה בקבוצה"

|
מלי פולישוק, סגנית ראש עיריית רעננה, וציפי לבני (י
מלי פולישוק, סגנית ראש עיריית רעננה, וציפי לבני (י

בעקבות המקרה בו איגוד הכדורסל החליט לפסוק ניצחון טכני לטובת קבוצת הילדים של אליצור רעננה, ששחקניה ירדו מהפרקט לאחר שגילו כי בקבוצה היריבה, מכבי אלפי מנשה, משחקת גם הילדה שירה גרינבוים בת ה-10, נערך היום (שישי), דווקא ברעננה, משחק חוזר מטעם "ישראל חופשית". 

"שיחקנו כולנו ביחד, גברים ונשים כאחד, כמחאה על הדרת הנשים", אמרה יוזמת האירוע, פליאה קטנר. "הנושא הזה מאוד חשוב. לפני כשנה, עם מה שקרה בבית שמש, קראנו לבצע שינוי בחברה הישראלית., גם מצד הממשלה. הדברים לא השתנו אם הגענו למצב שילדה לא משתתפת במשחק כדורסל ועושים לה בושות, במקום לעודד ילדות להשתתף בספורט".

שירה גרינבוים עצמה התרגשה מהמחווה, הפעם עלתה לשחק ואמרה: "אני מרגישה שרוצים לשנות את החוקים ואני מקווה שזה יקרה. אני לא נגד רעננה, זה הם שלא רצו לשחק מולי". על המגרש היא פגשה בנועה שרביט, שחוותה על בשרה אירועים דומים בעבר והרגישה צורך להגיע לאירוע: "המקרה שלה החזיר אותי אחורה, לרגע שאני באה למשחק, מתרגשת ובסוף יושבת על הספסל", ציינה השחקנית הצעירה.

עוד סיפרה שרביט על מצב השחקניות בארץ: "אני משחקת בליגה שיש בה שמונה קבוצות כאשר ארבע מתוכן שייכות לאליצור. זאת אומרת שיש 16 משחקים שבחצי מהם אני לא משחקת. בכל פעם שאני מגיעה למשחק, מנהלי הקבוצות מתעקשים ואומרים 'אני לא מוכן שהשחקנים שלי ישחקו נגדה'. לדעתי זה מאוד חשוב שגם אנחנו נשחק מול הבנים כי אין לנו אפשרות אחרת ובנוסף זה גם ישפר את הרמה של כדורסל הנשים בישראל".

"לצערנו הדרת נשים זלגה גם לספורט"

מלי פולישוק, סגנית ראש העיר רעננה הגיעה לתמוך והצהירה: "מועצת העיר רעננה מאוד כועסת על המקרה של אליצור, שמייצגת את העיר. קיבלנו החלטה שלא תהיה הדרת נשים ברעננה ובוודאי לא של ילדות בנות 10. כסף מהעירייה יקבל רק מי שלא מדיר נשים ומאחר שכרגע אליצור מקבלת תמיכה מהעירייה, נקיים דיון בוועדת התמיכות בראשות ראש העיר ואדרוש להפסיק את התמיכה הכלכלית בקבוצה".

נועה שרביט (מימין) ושירה גרינבוים (יניב גונן)
נועה שרביט (מימין) ושירה גרינבוים (יניב גונן)
 

בתנועת "ישראל חופשית", הפועלת למען חברה חופשית ופלורליסטית, רואים בפעילות זו כחלק מהמאבק נגד הדרת נשים בישראל ולצורך כך גייסו למשחק בין השאר את ח"כ ציפי לבני, ח"כ יואל חסון וח"כ ניצן הורוביץ ששיחקו יחד עם שירה וקבוצת הבנות של הפועל כפר סבא על המגרש בפארק רעננה.

שרביט מול גרינבוים במשחק הראווה (יניב גונן)
שרביט מול גרינבוים במשחק הראווה (יניב גונן)
 

ח"כ ניצן הורוביץ מתנועת "מרצ" ציין: "המקרה המזעזע הזה מראה שהדרת הנשים זולגת גם לספורט ולכן הגענו למשחק מחאה שנועד לומר שכולנו שווים. לא יכול להיות שמי שמחרים משחקים עם בנות מקבל על כך ניקוד, זה בלתי מתקבל על הדעת".

משחק ראווה בכדורסל נגד הדרת נשים (יניב גונן)
משחק ראווה בכדורסל נגד הדרת נשים (יניב גונן)
 

ח"כ יואל חסון מ"התנועה" אמר: "ספורט זה המקום היחיד שבו לא צריכה להיות אפליה, אלא פשוט לשחק וליהנות ממשחק כיפי. לכן באנו להילחם במי שחושב שזה צריך להתנהל אחרת". יעל גרמן ממפלגת "יש עתיד", הוסיפה: "איך נקדם כדורסל נשים אם בנות לא יכולות לשחק יחד עם בנים? אנחנו באירן? לא ניתן יד לאפליה. המדינה שכחה מהו שיוויון זכויות לכל אזרחיה, ללא הבדל דת, גזע ומין".

ח&qout;כ ניצן הורוביץ (יניב גונן)
ח"כ ניצן הורוביץ: "כולנו שווים" (יניב גונן)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */