יום ראשון, 05.05.2024 שעה 01:02

שלזינגר תוקפת: פונטי החליט שלא אגיע לריו 2016

הג'ודוקא מבקרת את יו"ר האיגוד: "החליטו שרק אחת תגיע לאולימפיאדה וזו לא אני. לא אתן יד לחיסול הקריירה". תגובת האיגוד: "היא מסלפת עובדות"

|
אליס שלזינגר. המאבק לא פוסק (יניב גונן)
אליס שלזינגר. המאבק לא פוסק (יניב גונן)

המאבק בין הג'ודוקא, אליס שלזינגר, לאיגוד הג'ודו לא פוסק. הגזרה בין הצדדים רק הולכת ומתחממת כאשר לטענת הג'ודוקא עצמה, באיגוד מנסים לשים לה מקלות בגלגלים. כזכור, הפרשה החלה אחרי האולימפיאדה אז הוחלט לעבור משיטה בה חלק מהספורטאים התאמנו עם המאמנים האישיים לכזו שבה הספורטאים יתאמנו עם מאמני הנבחרות. שלזינגר לא רצתה להתאמן תחת מאמן הנבחרת, שני הרשקו שהוא מאמנה האישי של ירדן ג'רבי, יריבתה על הכרטיס ליורו 2016.

שלזניגר שכבר שלחה מכתב לאיגוד הג'ודו באמצעות עורכי דינה בו דרשה לאפשר לה להתאמן אצל מאמנה האישי, פאבל מוסין, יוצאת כעת בביקורת כלפיי יו"ר האיגוד, משה פונטי וכלפיי שני הרשקו.

יש לציין כי ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין הג'ודוקא לבין פונטי וראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר, במהלכה הציע פונטי לשלזינגר לנסות ולהתאמן במשך חודש עם הרשקו אך היא לא הסכימה.

בעמוד הפייסבוק שלה ציינה: "לאחרונה, רבים מחבריי לענף הג'ודו, פונים אלי וטוענים כי שני הרשקו ופונטי אומרים להם שהציעו לי רק דברים טובים לקריירה שלי, אבל כל מה שאני רוצה זה 'להתאמן עם בן זוגי'. קשה לי להאמין שהדברים הללו נאמרו, כי אי אפשר להאמין שיו"ר איגוד ומאמן לאומי יגידו דברים לא נכונים על שום ספורטאי".

"האמת היא שונה. האמת היא שפונטי החליט שרק ספורטאית אחת תתחרה במשקל 63 ק"ג וזו לא אני. אני צריכה לפנות את הדרך. בעקבות החלטה זו, קיבלתי הוראה חד צדדית לעבור להתאמן אצל שני הרשקו שהוא גם המאמן של ירדן ג'רבי, המתחרה הספורטיבית שלי, ולחשוף בפניו את כל מה שהיה עד היום סודי עבורו: מצבי הגופני העדכני, מצבי הרפואי העדכני, וכיוצ"ב. קיבלתי גם הוראה שכל התכנית המקצועית שלי, כולל תרגילים ומבנה תרגילים - ייקבעו על ידי שני הרשקו, המאמן של יריבתי".

"כולם יודעים, כולל האיגוד, שזה דבר בלתי אפשרי ולא רציני. לא אתאמן עם המאמן של היריבה שלי, ולא אתן בדרך זו יד לחיסול הקריירה שלי. גם "הצעות" שהופצו מיד לתקשורת, כאילו הן הצעות "לטובתי" כמו ישיבה של המאמן האישי שלי על כסא בתחרויות, או הסתובבות שלו על המזרן, אינן רלוונטיות ואין בהן תשובה לדבר הבלתי אפשרי אותו מבקשים לכפות עלי: לעבור להתאמן אצל המאמן של היריבה שלי, למעט אימונים בודדים לא עם שני".

שלזינגר ומוסין (תומר גבאי)
שלזינגר ומוסין. "לא אתאמן עם הרשקו" (תומר גבאי)
 

"מאז ומעולם הייתי חלק מנבחרת ישראל וייצגתי את הנבחרת והמדינה בכבוד. התאמנתי בנבחרת ורוצה להמשיך להתאמן בנבחרת, כפי שהיה עד היום. תודה לכולם על החיזוקים המרגשים שקיבלתי ואני מקבלת כל יום. זה נותן לי כוח להתרכז במה שאני באמת יודעת, אוהבת ורוצה לעשות למען המדינה - ג'ודו", סיכמה.

"ספורטאי לא יחליט לעצמו מי יהיה מאמן הנבחרת"
מאיגוד הג'ודו נמסר: "חלק ניכר מהעובדות שהיא מציינת לאחרונה מסולפות. המלצות היחידה לספורט הישגי הן מעבר לעבודה בנבחרות וזו גם החלטת הנהלת איגוד הגודו שהיא הסמכות המקצועית ובראשה עומד יו"ר שכמאמן נבחרת זכה במדליה אולימפית. לא יעלה על הדעת שספורטאי טוב ככל שיהיה, יחליט לעצמו מי יהיה מאמן הנבחרת. למרות ההחלטה המקצועית לעבודה בנבחרות הוצע לאליס כי תוכנית האימונים תיבנה בהיצע אחת עם מאמנה האישי שיהיה באימוני הנבחרת, יצטרף לתחרויות בחו"ל וגם ידריך אותה במהלכן (כאשר בן זוגה של אליס היה מאמן הנבחרת הוא לא אפשר דבר מכל אלה, מה פתאום השתנתה דעתם?).

משה פונטי במס&qout;עת (יוסי ציפקיס)
משה פונטי. באיגוד לא מקבלים את דברי שלזינגר (יוסי ציפקיס)
 

מאז ה-16 בדצמבר, אליס לא הופיעה לאף אימון של נבחרת ישראל. יש לציין כי רותם שור שגם היא מתאמנת תחת פאבל מוסין במועדונו באותו משקל של 63 ק"ג, זכתה בהדרכת מאמני נבחרת ישראל במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 20 לפני מספר שבועות, מה שמשמיט את הקקרע תחת הטיעון המגוחך של העדפת ספורטאית זו או אחרת. אנחנו שוב קוראים לאליס לחזור לאימוני נבחרת ישראל".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */