יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:34

שום: זו דקירה בלב, שפר היה איש גדול ומאמן גדול

המאמן ששיחק תחת עמנואל שפר במקסיקו 1970: "הביא מקצוענות לכדורגל הישראלי". צביקה רוזן: "מהגדולים שהיו פה". אבי לוזון: "אבידה גדולה"

|
עמנואל שפר. אבדה גדולה לכדורגל הישראלי (דרור עינב)
עמנואל שפר. אבדה גדולה לכדורגל הישראלי (דרור עינב)

עמנואל שפר, מאמנה המיתולוגי של נבחרת ישראל ומי שהוביל אותה למונדיאל היחיד בתולדותיה, הלך היום (שישי) לעולמו בביתו שברמת השרון כשהוא בן 90. הלוויתו תיערך ביום ראשון.

תחת שרביטו של שפר עברו רבים מהשחקנים הגדולים ביותר שראה הכדורגל שלנו, ביניהם איציק ויסוקר, יצחק שום, מוטל'ה שפיגלר ואחרים.

יצחק שום, ששיחק בחוליית ההגנה של אותה נבחרת, סיפר ל-ONE על הקשר שלו עם שפר: "זה המאמן הראשון שהיה לי בחיים בתור ילד. המאמן הראשון שהזמין אותי לנבחרת ישראל. יש לו חלק גדול בהצלחה שלי כשחקן".

שום דיבר גם על האיכות המיוחדת של שפר: "הוא הראשון שהביא לכדורגל הישראלי מקצוענות. הוא דרש הרבה מהשחקנים שלו וקיבל מהם הרבה. הוא לא היה איש קל, אבל ההערכה שהוא קיבל מאיתנו השחקנים הייתה גדולה מאוד. כל אחד מאיתנו, מהדור של הנבחרת הגדולה של 68-70, צריך להודות לאיש הזה על התרומה שלו להישגים של כל אחד מאיתנו".

"הייתי מאוד מחובר אליו כשהייתי שחקן. היינו מאוד קרובים גם לאחר מכן, למשפחה שלו. הייתי קרוב לילדים שלו ולאשתו. ידעתי שבזמן האחרון הוא היה חולה מאוד. כששמעתי את הבשורה הרגשתי דקירה בלב. אחד מהאנשים שהביאו את הכדורגל הישראלי להתקדמות הגדולה ביותר שאי פעם מאמן הביא אותה. איש גדול, מאמן גדול ויהי זכרו ברוך".

עמנואל שפר עם איצ´ה מנחם (אלעד ירקון)
עמנואל שפר עם איצ´ה מנחם (אלעד ירקון)
 

השחקן היחיד שכבש שער עבור הנבחרת במונדיאל, מוטל'ה שפיגלר, ששיחק תחתיו, אמר בתגובה: "יהי זכרו ברוך".

צביקה רוזן, ששיחק גם הוא בנבחרת תחת שפר, אמר ל-ONE: “לפני שעתיים ישבנו דרור קשטן ואני ופיני גרשון ודיברנו עליו, הזכרנו את 1964 שדרור היה בן 20 ואני בן 16 ושפר לקח אותי לוויטנאם עם הנוער. דיברנו היום בצהריים וסיפרנו לפיני סיפורים ועלה מהסיפורים שהוא הקדים את הכדורגל בעשרות שנים. פיני אמר שהוא היה יהושע רוזין של הכדורסל. כנראה שהשמיים גרמו לנו לדבר עליו. הוא הקדים את הכדורגל בעשרות שנים עם הידע. אני המום, הלך אחד מהגדולים שהיו".

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, התייחס גם הוא לבשורה העצובה: ״עמנואל היה ללא ספק גדול מאמני נבחרת ישראל, מדובר באבדה גדולה לעולם הכדורגל הישראלי. כולי תקווה כי רוחו של עמנואל תישאר איתנו לעד. תנחומיי למשפחה ונייחל שלא ידעו עוד צער״.

ממכבי ת"א נמסר: "מועדון הכדורגל מכבי ת"א, הבעלים מיץ' גולדהאר, ההנהלה והשחקנים משתתפים בצערו של אבי שפר ומשפחתו על מותו של עמנואל שפר שנפטר בגיל 89 מי שהוליך את נבחרת ישראל להעפלה היסטורית לגמר אליפות העולם במקסיקו 1970 והפך מאז לקונצנזוס בעם ובקרב משפחת הכדורגל הישראלי. שפר פקד את מגרשי הכדורגל בכל הזדמנות וזכה להערכתם ואהבתם של כולם. מי ייתן ומשפחתו לא תדע עוד צער".

ממכבי נתניה נמסר: "הנהלת מועדון הכדורגל מכבי נתניה, השחקנים, הצוות המקצועי ואוהדים מרכינים הערב ראש עם לכתו של מאמן הכדורגל האגדי עמנואל שפר ז"ל. עמנואל שפר, מי שהיה חתום על הישג השיא של הכדורגל הישראלי בהעפלה היסטורית לגמר גביע העולם מקסיקו 70, בה ייצגה אותנו נבחרת ישראל בכבוד רב, היה אייקון ישראלי בכלל ובתחום הספורט בפרט. בשעה קשה זו, אנו מבקשים לשלוח את תנחומינו למשפחה ולחזקה. יהי זכרו ברוך".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */