יום רביעי, 03.07.2024 שעה 07:32

ורד בוסקילה פרשה משייט: יש מיצוי והרבה גאווה

אחרי 20 שנות קריירה השייטת פרשה: "ההחלטה התקבלה לאחרונה, יש אכזבה קלה מלונדון". קורזיץ: "למדתי ממנה המון", ורשביאק: "עמדו לי השיערות"

|
ורד בוסקילה דומעת. פורשת עם הראש מורם (משה חרמון)
ורד בוסקילה דומעת. פורשת עם הראש מורם (משה חרמון)

אחרי קריירה של למעלה מעשרים שנה ובעוד עיניה דומעות, השייטת ורד בוסקילה הודיעה הבוקר (שני) על פרישה מהחיים הספורטיביים במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי הוועד האולימפי.

"זה לא היה לי ברור מאליו שאפרוש אחרי לונדון", אמרה בוסקילה. "ההחלטה התקבלה ממש לאחרונה. לאורך הקריירה שלי, שהשפיעה רבות על חיי, בערך פעמיים בשבוע רציתי לפרוש. למרות כל הבכי וההתרגשות אני נמצאת כאן ממקום של בחירה ואושר להתחיל את הצעד הבא, לקראת החיים שאחרי".

על הקריירה שעברה סיפרה השייטת: "יש לי תחושת מיצוי מאוד גדולה עם הרבה גאווה וקצת אכזבה מסוימת, בעיקר מלונדון. אני בכל זאת ספורטאית תחרותית, כיוונתי למדליה וזה לא קרה, זה בהחלט השאיר טעם רע".

בתחילת הקריירה שלה ובהיותה בת 15 בלבד, זכתה בוסקילה עם לינור קליגר באליפות העולם בדגם 420 ובהמשך, היא ייצגה את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים באתונה, בבייג'ין ובלונדון. את ההישג הטוב ביותר שלה באולימפיאדה רשמה השייטת כאשר סיימה במקום הרביעי עם ניקה קרניצקי.

בוסקילה הודיעה על פרישה: אתגעגע

ורד בוסקילה (משה חרמון)
ורד בוסקילה. נשאר טעם רע מלונדון (משה חרמון)
 

"המקום הרביעי היה הישג בלתי רגיל, אשקר אם אומר שאני מסופקת כרגיל. בייג'ין זכורה לי כחוויה נעימה בעיקר, הייתה לי תחושת פספוס אבל בחרתי להסתכל על הדברים בצורה חיובית. אני אתגעגע לשייט, אבל יותר לתחרויות. מעולם לא הייתה לי חרדת ביצוע או מצבים של חוסר שינה בלילה לפני תחרויות, תמיד אהבתי את זה. גם אחרי כל סטירת לחי, הבנתי שאני רוצה יותר. זה קרה למשל אחרי אתונה".

ורד בוסקילה (משה חרמון)
ורד בוסקילה. תתגעגע לתחרויות (משה חרמון)
 

חברתה, לי קורזיץ, אמרה במסיבת העיתונאים: "הגעתי עכשיו מהים, שם הכרתי את ורד. זה המקום שמאוד אהבנו שתינו ושם גם היה לנו כואב לא פעם. כולם אומרים שהשייטים סתומים, אבל השנה שלי עם ורד ואילן הייתה מדהימה ולמדתי ממנה המון. כשזכיתי ב-2003 הבנאדם היחיד שראיתי מהפודיום היה את ורד בוכה ומתרגשת. היא תמיד היא הייתה שם בשבילי".

לי קורזיץ בוכה.  (משה חרמון)
לי קורזיץ בוכה. עברו תקופה מדהימה ביחד (משה חרמון)
 

יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, הוסיף: "ורד היא מבין הספורטאיות הבודדות בישראל שנחשבת לאחת הטובות בעולם. כשהיא באה ואמרה שהיא רוצה לפרוש, לא בכיתי אמנם אבל השערות נעמדו. ורד היא ספורטאית לדוגמא. לצערי הרב, אין לנו הרבה יהלומים והיום יורד היהלום מהכתר, זה בהחלט גורם לי לצער. כל פרידה יש בה צער אבל גם שמח ותקווה. ורד, הוועד האולימפי הוא ביתך לתמיד".

ורד בוסקילה וצבי ורשביאק (משה חרמון)
ורד בוסקילה וצבי ורשביאק. מהיהלומים של הספורט הישראלי (משה חרמון)
 

מאמנה, אילן תשתש, שליווה אותה עוד מילדותה, סיפר: "ורד היא אחת מהספורטאיות הכי טובות שהיו לישראל. גייסתי אותה במהלך סיור בבית ספר ואחרי מספר חודשים, בעוד היא בת 10, יצאנו לתחרות בשדות ים. בתחרות הייתה לה תקלה שהיא בלתי אפשרית לפתרון, אבל היא התגברה עליה בכל זאת וסיימה את השיוט כשכל השופטים עומדים ומוחאים לה כפיים. כבר אז היא סומנה מבחינתי. ורד הייתה תמיד בשפיץ, תמיד ידעה לשים יד איפה שקשה ומשכה קדימה. ייקח הרבה זמן להעמיד אשת צוות ברמה של ורד בשייט ואני רוצה לומר לה תודה על הרבה שנות שיתוף ופעילות".

אילן תשתש (משה חרמון)
אילן תשתש. סומנה כבר מגיל 10 כפוטנציאל גדול (משה חרמון)
 

מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר, אמר: "עשר שנים אנחנו ביחד. עשר שנים שבמהלכן היו תקופות קלות וקשות. כספורטאית היא התמודדה עם המון עליות וירידות. היא בין הספורטאים שלמדתי להעריך ולהוקיר במיוחד בתקופות הקשות שלה, אז לא הטילה אשמה על אחרים אלא חרקה שיניים והלכה קדימה. זה מראה על אופי ונחישות. לא במקרה נבחרת לשמש שגרירה לדור הצעיר, ורד נשארת חלק מהמשפחה האולימפית ואני מניח שנראה אותה משפיעה כאן גם בעתיד".

ורד בוסקילה ואפרים זינגר (משה חרמון)
ורד בוסקילה ואפרים זינגר. נשארה חלק מהמשפחה האולימפית (משה חרמון)
 

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, סיכם: "זה אירוע מרגש, גם אנחנו מזילים דמעה. הייחודיות היא בתחום האישיותי של ורד. אין לנו עומק של ספורטאים טובים, בטח שלא כאלה שמשמשים מודל לחיקוי כמו ורד".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */