יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:10

פרנקל יקיים ישיבה דחופה בעקבות בקשת הפועל

פרסום ראשון: עקב אירועי ה-68:61 לנתניה ביקשו האדומים מיו"ר המנהלת לערוך דיון ונענו בחיוב. בחמישי הקבוצה לדין באיגוד. צפו בסרטון שיצרו אוהדים

|
אוהדי הפועל בבית מכבי, אמש
אוהדי הפועל בבית מכבי, אמש

שערוריית השיפוט שכללה חמש עבירות טכניות והאירועים החמורים בדמות התפרעות אוהדי הפועל תל אביב, שליוו את המשחק של האדומים מול ברק נתניה אמש (ראשון), ככל הנראה עוד ילוו אותנו לא מעט בתקופה הקרובה. בבוקר שלאחר ההפסד 68:61 נודע ל-ONE כי בשורותיה של העולה החדשה פנו ליו"ר מנהלת ליגת העל החדש, שמואל פרנקל, במטרה לקיים עימו ישיבה דחופה. פרנקל נענה לבקשה וישיבה כזו אכן תתקיים.

לישיבה אשר תתקיים מחר הוזמנו יו"ר הפועל, רמי כהן, ונציגים נוספים של הקבוצה. "ענף הכדורסל וליגת ווינר סל נקיים מאלימות והמנהלת תעשה הכל על מנת שמצב זה יימשך", אמר פרנקל, "חשוב לי לקיים פגישה דחופה עם כל המעורבים על מנת להבין את הגורמים להתחממות האווירה ולאירועים ולדאוג שמקרים כאלו לא יחזרו בעתיד".

האדומים שהתקשו להירגע לאורך כל הלילה מההתרחשויות במשחק יזמו פגישה עם פרנקל במטרה לדון עימו בסוגיות הרבות שמטרידות את המועדון מאז שב אל ליגת העל. בין היתר מתכוונים בהפועל להעלות על סדר היום את הטענה העיקרית שלהם לפיה ליגת העל לא ערוכה להתנהלות עם קהל דומיננטי וחזק כמו הקהל של הפועל וכי גם השופטים, המשקיפים, הסדרנים והמשטרה מתקשים להתנהל מול הקהל כראוי. בהפועל הדגישו כי לא מדובר ברצון לכפר על דברים כאלה ואחרים שקרו בקרב קהל אוהדיהם, אלא על תסכול גדול שהצטבר אחרי עשרה מחזורי ליגה בלבד בעקבות התחושה שלהם כי ישנם לא מעט גורמים שמנסים לפגוע במועדון, או שפשוט לא יודעים כיצד להתמודד עם קבוצה בעלת קהל דומיננטי.

בינתיים באיגוד הכדורסל לא נחים על זרי הדפנה. בעקבות האירועים החריגים במשחק ולאחר קבלת דו"ח השופטים והמשקיף, נערכה התייעצות בין יו"ר האיגוד אבנר קופל והיועץ המשפטי עו"ד רונן ויינברג, בסיומה הוחלט כי הדיון המשמעתי בנושא יתקיים כבר ביום חמישי.

מהומות בראשל"צ במשחק מול הפועל ת"א

באיגוד פרסמו הודעה לפיה: "איגוד הכדורסל מגנה את כל גילויי האלימות מכל סוג שהוא, פיזית ומילולית כאחד, ורואה בספורט בכלל ובכדורסל בפרט דרך לחינוך ומצוינות ויעשה כל שביכולתו למגר את האירועים שאינם קשורים למשחק עצמו. הפועל ת"א היא אחת מקבוצות הבסיס של הכדורסל הישראלי והאיגוד מוקיר את הנהלתה, שצמחה מהקהל והגיעה לליגת העל מהליגה הנמוכה ביותר במהירות שיא, תוך בניית קהל אוהדים נאמן ותומך. עם זאת, האיגוד לא יאפשר אלימות מכל סוג שהוא ובמיוחד לא סממני אלימות מילולית או אחרת, כלפי שופטי המשחק המסורים אשר לכושר שיפוטם המקצועי אין חולק".

בקבוצה ביקרו בחריפות את התנהלותו של שופט המשחק, יערי רייניש, כלפי יושב הראש, רמי כהן, שניגש אליו במהלך המשחק במטרה להרגיע אותו וזכה לשמוע את המילים: "אתה חוצפן ואני לא מדבר איתך בכלל". גורמים בכירים אמרו בנושא: "זה הגיוני ששופט ידבר ככה ליו"ר של קבוצת כדורסל? 'תעוף מפה יחוצפן', ככה מדברים? למה שאנשים כמו רמי ירצו אחר כך לבוא ולתרום לכדורסל ולהשקיע את כל הזמן שלהם בהתנדבות כשזה היחס שהם מקבלים? רמי משקיע את הנשמה שלו כדי שהקבוצה תעמוד על הרגליים".

 
 

על אף שבמועדון האדום טוענים כי זו לא הפעם הראשונה שנרשמו התרחשויות במשחקי הקבוצה אותם שפט רייניש, הם לא מתכוונים לדרוש את הרחקתו ממשחקיהם ואף מבהירים כי לא זו דרך ההתנהלות שלהם וכי הם לא מתכוונים לפתוח במלחמה עם השופטים, אלא מקווים לפתור את ההתנהלות במשחקים שלהם ליתר העונה כך שהיד על המשרוקית לא תהיה קלה נגדם.

ביממה הקרובה מתכוונים בהפועל לשבת ולצפות לעומק בקלטות המשחק מול נתניה על מנת לבחון את כלל האירועים וההתרחשויות בו. הטענות של ראשי הקבוצה הן כי זוהי לא הפעם הראשונה ששריקות קלות נשרקות לעבר הקבוצה וכי הדרך להוכיח זו היא דרך קלטות הוידאו. כמו כן, בקבוצה אספו בתקופה האחרונה חומרים רבים מקלטות משחק של קבוצות אחרות שמוכיחים לטענתם כי קהלים של קבוצות אחרות שנהגו בצורה זהה לא הועמדו לדין ולא צויינו בדו"ח השיפוט, בעוד שהפועל חברה קבועה בפנקס השופטים. כמו כן מחכים במועדון להתעדכן בדו"ח המשקיף.

צפו ב-61:68 של נתניה על הפועל ת"א

שחקנה של הקבוצה, קרטיס קלי, שכתב בדף פייסבוק שלו לאחר המשחק כי שנים לא סבל ככה במשחק כדורסל, ניסה להסביר את התחושות לאחר המפגש הסוער: "זה היה משחק מאוד פיזי, שתי הקבוצות באו עם הרבה כוח לנסות ולנצח אותו, והם בסופו של דבר יצאו עם הניצחון, אין מה לומר מעבר לזה. אני לא יודע אם השופטים השפיעו על המשחק, אני אתן לליגה ולאנשים יותר משפיעים ממני להחליט דברים כאלה, אבל אני חושב שהם יכלו לעשות עבודה יותר טובה ממה שהם עשו".

קלי אף המשיך ואמר: "האמוציות של המשחק לא פגעו בנו, ככה אנחנו רגילים לשחק את המשחק שלנו. הפועל תל אביב היא קבוצה אמוציונאלית, מה שפגע בנו היו כמה שריקות וכניסה לבעיית עבירות. נכנסתי לבעיית עבירות כבר ברבע הראשון, ומשם זה הלך והתדרדר".

אוהדי הפועל ת&qout;א (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל ת"א. עברו את הגבול? (חגי ניזרי)
 

מנהל הקבוצה, אורי שלף, לא חסך ביקורת אף הוא: "מי אמור לשלוט על המשחק הזה? יש לנו אחריות אבל לא רק לנו. לא קל לשפוט פה, אולם חם, קהל חם, בהרבה מקרים יש משחק עם עבירות, פה היה עבירות עם משחק. 61 עבירות, זה כמו שאנחנו קלענו. שתי הקבוצות באו אגרסיבי וזה מה שקרה. אני קיבלתי טכנית ראשונה אחרי 6 שנים בהפועל אוסישקין, ארז קיבל טכנית, באמת שאני לא יודע על מה, ואני ישבתי מאחוריו. כולנו בני אדם, וגם השופטים בני אדם, וגם הקהל מורכב מהרבה בני אדם, והשחקנים. היה פה הרבה לחץ וזה מה שיצא מכל הסיפור הזה. זה לא שבאנו בכוונה שזה יקרה ככה".

שלף המשיך: "בכל משחק יש לנו פחד שנענש, כי בכל משחק מוצאים משהו נגדנו. רוב ההתלקחות שהייתה לאו דווקא הייתה קשורה לקהל. ביקשו מאיתנו להרגיע את המשחק פעם אחת, הרגענו, הכרוז אמר את שלו, מעבר לזה השופטים צריכים להגיב. אנחנו לא מגיעים עם לחץ למשחקי הבית. כולם מדברים על הקהל של הפועל תל אביב, ועל הפועל תל אביב, ולא יעזור כלום, הקבוצות היריבות מגיעות לכאן עם אובר מוטיבציה, בשביל להוכיח, כי הם משחקים מול קהל ויש מה להראות. הקבוצות שומרות נגדנו לא כמו במשחקים אחרים והן נדבקות מהאגרסיביות שלנו. אני לא חושב שזה קשור לאולם. אני לא חושב שיש עוד מקום בליגה עם קהל ביתי כמו פה. קבוצות מגיעות מוכנות מנטאלית ואין לי הסבר אחר. פה כל אחד רוצה להוכיח את עצמו נגדנו".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */