יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:00
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הפועל לדין, היו"ר: השופטים באו לחפש פרובוקציות

רמי כהן תוקף לאחר הבלאגן ב-68:61: "רייניש קרא לי חוצפן, השיפוט היה בדיחה". אדלשטיין: "ערב עצוב". המשקיף: "חלק מתת התרבות". צפו במהומה

|
אדלשטיין עצבני. ערב עגום (יוסי ציפקיס)
אדלשטיין עצבני. ערב עגום (יוסי ציפקיס)

משחק משוגע היה בבית מכבי בראשון לציון. הפועל תל אביב הפסידה 68:61 לברק נתניה אך מה שנזכור מהמשחק הזה הוא התפרעות האוהדים והבלאגן שגרם להפסקת המשחק למספר דקות.

יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן, שגם התעמת עם השופט, יערי רייניש במהלך המהומות, סיפר ל-ONE, על ההתרשמות שלו מהאירועים. בסערת הרגשות סיפר כהן על מה שהוביל להלהטת היצרים: "אני לא מתלונן על שיפוט מעולם, חמש שנים לא התלוננתי ואני לא מתכוון להתחיל עכשיו וגם מול נתניה, למרות כל מה שהיה ואפשר היה לראות שזה היה בדיחה עם כמות העבירות. הבעיה שלי היא אחת - הם באו לחפש פרובוקציות מהרגע הראשון, גם ברבע הראשון כשהכל היה רגוע והיה כדורסל רייניש התחיל עם הסיפורים שלו.

"הוא היה שני מטר מהקהל והתלונן שפה צועקים לו וזה מפריע לו שזה ככה וההוא ככה, נהיה מנהל אירוע במקום לשפוט את המשחק, תבוא תשפוט ותלך הביתה - הכי פשוט בעולם, הוא לא אמור להתעסק באיפה עומד הקהל ומה עושים. הוא התחיל להתעניין בהכל חוץ מכדורסל, איפה הסדרנים, איפה הקהל, מה המזג אוויר, איזה דגלים מרימים, בלי שום קשר לכלום, הוא היה רחוק מהאירועים".

כהן המשיך לתקוף את השיפוט במשחק ואת ההתנהלות של רייניש לכל אורכו: "אני לא חושב שעושים לנו דווקא, אבל הוא בא כדי לחפש פרובוקציה, מה הוא חושב שהקהל בא לראות אותו? שבטלוויזיה באו לראות אותו ושזו ההצגה שלו? כי ככה בדיוק זה נראה. הוא בא להלהיט את האווירה והוא נהנה מזה, זה כנראה עושה אותו חשוב. לא היה פה כדורסל, זה היה קשה לצפיים ובאיזשהו שלב כשזה היה כבר מוגזם הוא החליט שהוא עוצר את המשחק עד שלא מזיזים את הקהל.

"אני באתי אליו ואמרתי לו 'תשמע, תהיה חכם, אין טעם, יש לך חמש דקות, תשפוט את המשחק והכל יעבור בשלום', הוא כמובן התייחס אלי בצורה מתנשאת כמו שכנראה רק הוא יודע ואמר לי 'אתה חוצפן ואני לא מדבר איתך', אז אני עניתי לו שידבר יפה. אמרתי לו 'באתי לדבר איתך אז תדבר אליי יפה ותהיה חכם, תמשיך את המשחק כי אין עכשיו אפשרות להעלות שורות, להוריד שורות, להזיז אוהדים וכו', אז הוא ענה 'או שמזיזים או שאני מפסיק את המשחק' אמרתי לו שיפסיק את המשחק. אז אחרי שהוא עשה את ההצגה לחמש דקות והוא הראה כמה הוא גדול וחשוב וקיבל את התשומת לב שהוא אוהב לקבל אז הוא חידש את המשחק".

לשאלה האם הוא חש שזהו היחס הקבוע של רייניש אליהם במשחקים שהוא שופט ענה היו"ר האדום: "אני לא מנהל מחברת רישומים, אבל ממה שאני זוכר זו ההתנהגות הקבועה שלו איתנו. יש פה אווירה ואני מבין שנהנים פה, אבל לבוא לפה ולגנוב את ההצגה זה לא מקובל, גדולים וטובים אמרו ששופט טוב זה שופט שלא מרגישים אותו ואם זה ככה אז אני לא צריך להגיד מה היה הציון שלו, אבל זה בהחלט משהו הזוי".

מהומות בראשל"צ במשחק מול הפועל ת"א

על ההתפרעות של האוהדים אמר רמי: "ההתפרעות של האוהדים לא היתה באמת התפרעות, לא היה שם שום דבר מיוחד, האוהדים יצאו משלוותם כי הוא ניסה להוציא אותם משלוותם. עובדה שזה לא קרה נגד חולון במשחק שעבר, גם לא נגד אשדוד וגם לא בתחילת המשחק עד שהוא התחיל עם התצוגת תכלית שלו, זה היה מכוון להלהיט את האווירה וזה הצליח וזה ברור שכאשר קבוצה שאתה אוהב מקבלת חמש טכניות וכבר בסוף רבע ראשון 9-10 עבירות וכל הגבוהים עם 2 עבירות ובצד השני אין שריקות אז מה הוא רוצה, שהאוהדים יעמדו וימחאו כפיים? אבל לא היה שום דבר מעבר לכך".

מאמן הפועל ת"א, ארז אדלשטיין, דיבר גם הוא בסיום בחריפות נגד השופטים: "דיברתי עם השופט בצורה מכובדת לחלוטין. כשהוא הלך לצד השני הסתובבתי ואז הוא נתן לי עבירה טכנית, הוא אפילו לא היה גיבור לתת לי את זה בפנים, זה רק מראה שהוא לא מכבד את המקצוע שהוא עובד בו".

"היה ערב עצוב לכדורסל הישראלי, הערב הזה לא גורע מהעבודה של דני פרנקו ונתניה. יש משחקים שאתה מפסיד, בא הביתה ובודק במה טעית, אין לי מה לתקן פה. שמישהו יסביר לי מה זו אחידות במשחק עם השריקות של השופטים. זה מוציא את הכיף, יושבים אנשים בבית, יושב הקהל פה, השחקנים גם אומללים. באתי באמת רגוע, סמכתי על רייניש שהוא שופט בכיר שלא ייתן לזוטרים לידו להרוס את המשחק ואין לי בעיה לעמוד לוועדת משמעת. על מה אורי שלף קיבל טכנית? על פאול של קילינגסוורת' שלא נשרק והוא העיר בצורה מכובדת".

צפו ב-61:68 של נתניה על הפועל ת"א

מאמן הפועל לא נרגע והוסיף: "לא הגיע לנו לנצח אבל קשה לשחק בצורה כזו. זלזלו ביו"ר שלנו, הוא לא מחפש כבוד אבל בא לדבר כדי להרגיע את האווירה ומעיפים אותו בזלזול אז מה המטרה פה? במקום אירוע תרבותי שיגרום לאנשים להשקיע בכדורסל זה מה שראינו".

"אין לי בעיה להפסיד, אבל חברים שבוע אחרי שבוע אנחנו חוטפים. כמה שנים לא אימנתי, חזרתי לאמן בכיף, לשמוע אנשים אחרים מדברים על הפועל ת"א עושה כיף ומחזיר את האנרגיות אבל אחרי משחק כזה זה הורס הכל, מה זו מלחמה? יש מספיק שופטים טובים, צריך להפעיל שיקול דעת, לא כל מגע הוא עבירה. אי אפשר שמשחקים של הפועל ת"א ייגמרו ב-29 עבירות".

מתן נאור הוסיף: "אני לא נוהג לדבר על שופטים, יותר מסתכל עלי ובטח על הקבוצה שלי. אני יכול להגיד שמעבר להכל פשוט לא היה כיף, זה הוציא את ההנאה מהמשחק. לא חושב שהכדורסל ניצח את המשחק היום. יש איזושהי בעיה בעקביות של השופטים, לא אומר לאיזה צעד. אפשר לפספס דריכה על הקו ולא לראות פאול אבל לא לאורך משחק שלם, זה מרגיז אבל אני חושב שבסיטואציה הזו יש דברים שהם לא בשליטה שלך ולצערי לא התמודדנו עם הדברים שכן היו בשליטה שלנו וחבל".

"זה הוציא אותנו מהמשחק, ואם לא עבירות טכניות ואם היינו מתרכזים בכדורסל זה היה צמוד ויכולנו לנצח. להפועל ת"א יש שם של בכיינים וצריך להפסיק עם זה".

אוהדי הפועל מתפרעים בבית מכבי (ONE)
אוהדי הפועל מתפרעים בבית מכבי
 

ראמל בראדלי, שהיה מעורב הערב במספר תקריות בעיקר עם דמונטז סטיט שגם הורחק, אמר: "זו תחושה טובה לנצח אחרי מספר שבועות אבל היה הרבה בלאגן. אני חושב שהשופטים עשו עבודה טובה ושוויונית, השחקנים צריכים לשחק בלי קשר לשריקות ולהילחם ואני שמח שזה מה שעשינו".

מאמן ברק נתניה, דני פרנקו: "הפועל ת"א היא קבוצה שהתייחסנו אליה הרבה במהלך השבועות האחרונים כי יוצא לי לראות הרבה משחקים שלהם ולטעמי הם מודל לחיקוי כקבוצה. האינטנסיביות שלהם, הנחישות על המגרש זה משהו שאתה לא רואה מאף הקבוצה. חלק מהשחקנים שהבאנו השנה זה כי הפועל ת"א בליגה. להצליח לנצח משחק אינטנסיבי ואגרסיבי כזה אחרי חודש וחצי של הפסדים זה דבר גדול. כבר הרבה זמן אומרים שקשה לשפוט את הפועל ת"א, הם מאוד פיזיים ועושים דברים שקבוצות אחרות לא יכולות לעשות, זה מקום שלא קל לשפוט בו. אני חושב שהשופטים שרקו את כל מה שראו והיו הרבה עבירות במשחק הזה. אני לא צריך לבקר אותם, יש מי שיעשה את זה".

באיגוד הכדורסל מצפים לקבל מחר בבוקר (שני) את דו"חות שופטי המשחק והמשקיף עמירם הלוי שצפויים להיות חמורים. עמירם הלוי אמר הערב ל-ONE: "עצוב לי, שאני בא לראות משחק ספורטיבי עם קהל ספורטיבי, והיו גלישות מעבר לעניין. חבל שמגיעים לכאלה דברים, כנראה שזה חלק מתת תרבות של הספורט הישראלי והחברה בכלל".

הפועל ת"א צפויה לעמוד לדין בגין התפרעות אוהדיה. באיגוד הכדורסל מצפים לראות כיצד מנהלת הליגה תטפל בתופעת ההתפרעות, ולמעשה זה מבחן ראשון ליו"ר החדש של המנהלת - שמואל פרנקל. 

תגובתם של יערי רייניש ואיגוד השופטים תובא לכשתתקבל.
 

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */